Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Kommentit (18)

Eivätkä pysy liikenteen rytmissä.



Lainaus:

Auraamattomalla metsäautotiellä ne böndet kääntää auton suuremmalla todennäköisyydellä onnistuneesti kuin kaupunkiolosuhteisiin tottuneet.

Ihan kuin ihmisiä voisi tällä tavoin lokeroida. Huonoja kuskeja löytynee sekä stadilaisista että böndeistä. Samoin niitä hyviä.



Mutta kiistelkää vain, jos siitä on jotain iloa ;)



T: Helsinkiin muuttanut ja Helsingissä asuva ex-bönde :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun uutisoidaan kolareista Helsingin ruuhkissa ensi talven ensimmäisillä liukkailla.... Ja tänä talvenahan ei uutisoitu esim. Oulussa sattuneista lukuisista peräänajoista liukkaalla kelillä?? Eikä missään muuallakaan (kuin Helsingissä) ole tietenkään sattunut kolareita talvikelissä. On se vaan kumma miten aina vain Helsingissä kolaroidaan :). Siellä kun on niin vähän autojakin esim. Pohjois-Suomeen verrattuna....

ettei böndet osaa ajaa :) Kaupunkilaisilla on kuitenkin helppoa kun tiet suolataan :D Ja siltikin tulee ketjukolareita ;)

Maalla sentään on tiellä lunta :) Ja kappas kummaa kyllä sitä tiellä pysytään :)

Ja muistakaahan se että kaupungin lähellä pidetään tiet paljon paremmassa kunnossa kuin pohjoisemmassa pienet tiet :)

Katsos niilläkin on järjestyksensä. Tulkaapa ajelemaan tänne oikein uraisille teille niin tulee kiire takas :D:D Montakohan menis ojaan ;)

kun pääkaupunkiseudulla tulee kolareita ensimmäisillä liukkailla aamuruuhkissa. Eli siis Hesarin sivuilta kopsattua:



Liikennevakuutuskeskus pitää tilastoa liikennevahingoista vuosittain.



Henkilövahinkoon johtaneiden kuntien kolmen kärki viime vuodelta on Seinäjoki (8,6 uhria / 1 000 asukasta), Loimaa (8,5) ja Pietarsaari (8,5).



Eniten kaikkia vahinkoja, peltikolarit mukaan lukien, sattui asukaslukuun suhteutettuna Maarianhaminassa (37 tapausta / 1 000 asukasta), Pietarsaaressa (32), Seinäjoella (28) ja Kuusamossa (28).



Maakunnista vaarallisin on Ahvenanmaa, 6,6 liikenneonnettomuutta tuhatta asukasta kohti. Seuraavina ovat Etelä-Pohjanmaa (6,1), Lappi (5,3), Varsinais-Suomi (5,1) ja Kainuu (5,1). Turvallisinta on Uudellamaalla (2,9).

Auraamattomalla metsäautotiellä ne böndet kääntää auton suuremmalla todennäköisyydellä onnistuneesti kuin kaupunkiolosuhteisiin tottuneet.

maaseudulla jokaisella tumpelolla on pakko olla ajokortti ja auto, muuten ei todella pääse mihinkään. Kotona kyhjötät ilman ruokaa ja kulttuuria, lähimmälle bussipysäkille on matkaa 10km ja sinne kun hiihtää, ei enää ole siinä kunnossa että bussiin kehtaa nousta.

Tiedän monta sellaista kuskia, jotka eivät edes yritä Loimaata suurempaan kaupunkiin sen jälkeen kun Loimaalle tuli liikennevalot, eivät edes sinne. He eivät osaa edes peruuttaa autoa, saati mitään taskuparkkia. He kyllä tuntevat rajoituksensa kuljettajina ja jos mitään äkkinäistä ei satu pääsevät lähes joka aamu autolla töihin, jos vaan mies on muistanut auton tankata.



Kaupungeissa tuollaiset kuskit kulkevat bussilla, heidän ei ole edes tarvinnut yrittää hankkia ajokorttia. Eli varmasti keskimäärin kaupungeissa on parempia kuskeja, tosin aika suuri osa heistä on böndejä, jotka käyvät isossa kylässä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat