Miten saisi 9 hengen auton mahdollisimman halvalla?

Vierailija

Onko mitenkään mahdollisuutta saada alle kolmen tonnin?

Kommentit (8)

Vierailija

Itse katselin että jotain 1994 vuoden 350 000km ajettua volkkari caravellea myydään neljän tonnin hintoihin..

Tollaisella volkkarilla voi hyvällä säkällä ajaa jopa 800 000km joten olisiko siinä ideaa?

Katselin että sellaisesta neljän tonnin lainasta saa kohtuullisen lyhennyksen (n. 110-120e/kk) jos ottaa maksuaikaa 60kk

Vierailija

Ei kai tosissaan kukaan kattele 9 hengen autoa tolla hinnalla. Olenko todellakin vieraantunut tästä maailmasta vai mistä on kyse.

Tolla rahalla ei saa edes siedettävää pikkuautoa, joka soveltuisi 2 hengelle.

3000 € isosta autosta, niin pitää varautua aika huimiin korjauskustannuksiin tulevina vuosina.

Mä luulin että halpa tarkoittaa 20 000 - 25 000 €. Sillä saa ehkä 3-5 vuotta vanhan, jonka voi odottaa toimivan kohtuullisesti.

Teillä on varmasti remonttitaitoinen henkilö kotona, jolla on myös aikaa korjailla mieluummin autoa, kuin olla lasten kanssa.

Vierailija

Lainaus:

Ei kai tosissaan kukaan kattele 9 hengen autoa tolla hinnalla. Olenko todellakin vieraantunut tästä maailmasta vai mistä on kyse.

3000 € isosta autosta, niin pitää varautua aika huimiin korjauskustannuksiin tulevina vuosina.

Mä luulin että halpa tarkoittaa 20 000 - 25 000 €. Sillä saa ehkä 3-5 vuotta vanhan, jonka voi odottaa toimivan kohtuullisesti.

Teillä on varmasti remonttitaitoinen henkilö kotona, jolla on myös aikaa korjailla mieluummin autoa, kuin olla lasten kanssa.

Se on ollut meillä kohta 4 vuotta ja korjauskustannuksia on tullut tosi vähän, kun mies on itse hitsannut sitä meidän jätepelleillä ja muuten on tarvinnut ostella vaan ihan pikkuosia. Mutta nyt kun tulee 7. henkilö perheeseen niin ei jää enää ollenkaan tavaratilaa ja on pakko hankkia isompi.

t. ap

Vierailija

heh, kukahan se on vieraantunut normaalista elämästä?

Lainaus:

Vierailija

Eikä siihen haluta laittaa koko omaisuutta kiinni.

Meillä mies korjaa, vaihtaa renkaat ja tekee öljynvaihdot ja huollot ja aikaa näihin menee vuodessa ehkä saman verran, mitä menisi pelkkiin matkoihin jos hommat hoidettaisiin korjaamolla. 10 vuotta vanha auto, koskaan ei ole jättänyt tielle eikä joutunut uusintakatsastukseen.

Rahaa auton huoltoon ja korjaukseen ei ole mennyt juuri mitään, plussana vielä se, että auton arvokaan ei ole näinä vuosina laskenut niin paljon kuin uusissa ja kalliimmissa. Olemme säästäneet tuhansia euroja verrattuna siihen, että ajaisimme uudella "korjausvapaalla" autolla, mikä huollettaisiin korjaamolla :)

Lainaus:

Vehkeiden ostamiseen menisi sitten jo yhden auton hinta ?

Kyllä mä tykkään autoista, joissa on polttoaineen kulutus 30-40 % alle, ja turvallisuus ABS, ESC, turvatyynyineen ym ihan toisella tasolla kuin 15 vuotta vanhoissa autoissa.

Mun mielestä myös akun vaihto, jarrupalojen vaihto ja pakoputket ym ovat korjauskuluja, vaikka ovatkin kulutusosia.

Itse kun en ole tällä vuosikymmenellä käynyt kun kerran auton katsastamassa, muuten on aina ostettu uusi ennen katsastuksen tarvetta.

3

Vierailija

Vehkeiden ostamiseen menisi sitten jo yhden auton hinta ?

Kyllä mä tykkään autoista, joissa on polttoaineen kulutus 30-40 % alle, ja turvallisuus ABS, ESC, turvatyynyineen ym ihan toisella tasolla kuin 15 vuotta vanhoissa autoissa.

Mun mielestä myös akun vaihto, jarrupalojen vaihto ja pakoputket ym ovat korjauskuluja, vaikka ovatkin kulutusosia.

Itse kun en ole tällä vuosikymmenellä käynyt kun kerran auton katsastamassa, muuten on aina ostettu uusi ennen katsastuksen tarvetta.

3

Vierailija

VW transportterihan on 9 hengelle, vanhoja saattaa saada halvalla, jos on valmis satsaamaan korjauksiin (jakoremmi 400€) + muita pikkuvikoja joihin voi upota toiset 400€, jos siis itse osaa korjata tai tietää halvan korjaajan. Paljonhan niillä on ajettu,mutta kannattaa myös katsella niitä joihin on moottori vaihdettu, niin niillä huristelee sitten pitempään. Itse ollaan tyytyväisiä 96 vuosimalliin maksettiin toki vähän vajaa 8000€,mutta siis vanhempia saa halvalla.

Noihin korjauksiinhan ei ajallisesti mene kuin max 1päivä, että jos joku murehtii ettei kerkeä lasten kanssa kotona olla :)

Kyllä tänä päivänä autoja saa halvalla ja jos malttaa hetken vielä odotella saa vielä halvemmalla. Dieselverohan tuossa on vain 100€/vuosi kun rekisteröi sen matkailuautoksi, tarkottaen siis sitä että takaosan viimeiset penkit saa sängyksi, eli saa kumottua ne vierekkäin ja osta 20€ keitin ja se sinne eteen kiinni.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat