Vajaa viisi vuotias poika pitää itseään tyttönä. Meneekö ohi?

Vierailija

.

Kommentit (15)

Vierailija

oli pienenä jo tiennyt, että on väärässä paketissa ja oli pukeutunut tytöksi. Sitähän oli tietty rangaistu siitä ja se oli vaurioittanut häntä.

Vierailija

Olitpas nokkela=) Lapsi pitää saparoita ja on muuntanut oman nimensä tytön nimeksi. Kun silmä vältää hakee siskonsa vaatteet kaapista päälle.

Vierailija

harrastaa samaa. Isosiskon mekko päällä, no tukka on niin lyhyt ettei saa saparoita, muuten varmaan olisi nekin :)

En ole yhtään huolissani, leikkiköön tyttöä, leikkihän hän välistä koiraakin, tai dinosaurusta.

Vierailija

Minä seurasin isoveljeäni kaikessa. Pissasinkin (mökillä ulkona) seisaaltaan niin kuin pojat. Veljeni sanoi, että sisko on niin poikamainen, että kohta sille kasvaa munat. Ei kasvanut, vaan ihan hameissa ja mekoissa hörhöttäelevä naisellinen nainen minusta kasvoi. Olin todella poikamainen ihan vaan seuratakseni veljen esimerkkiä ja isompien poikien leikkejä.

Vierailija

Kyseessä voi olla vain vaihe. Mikäli se ei mene itsestään aikaa myöten ohi vaan jää pysyväksi, yhdessä ulkomaisessa pitkäaikaistutkimuksessa todettiin, että 75% tällaisista pojista oli homo- tai biseksuaaleja aikuisina.

Huom! Painostaminen pojan rooliin, leikkimään poikien leluilla, tyttöjen lelujen poisottaminen tms. ei auta. Se voi vahingoittaa.

Paras koittaa vain hyväksyä lapsi sellaisena kuin on, ja mieluiten hellittää itse kaikkein mustavalkoisimmasta pojat-tytöt, miehet-naiset -stereotypioista. On teorioita, joiden mukaan se voi vaikuttaa sukupuoli-identiteettihäiriön syntymiseen. Siis jos kotona vallitsee jyrkkä "pojat tekee näin, tytöt tekee noin"-ajattelu, lapsi joka ei sovi stereotypioihin, alkaa kokea olevansa toista sukupuolta, väärässä vartalossa, ja haluaa isona vaihtaa sukupuolta - kun taas hyväksyvämmässä, moniarvoisemmassa ympäristössä hänestä kasvaisi vain homoseksuaali tai muuten seksuaalisen suuntauksen tai sukupuolen suhteen akselin ääripäiden välimaastoon sijoittuva ihminen. Tai ehkä ihan vain keskivertoa herkkiksempi mies, tavallista maskuliinisempi tyttö. (Tämä ON kiistelty teoria, mutta kiinnostava.)

Koita viestittää lapselle, että hän voi olla poika vaikka omaakin feminiinisiä mieltymyksiä tai tapoja. On monia eri tapoja olla poika tai mies, ilman että täytyy olla välttämättä mikään äijä. :)

Tärkeintä mitä lapselle voit antaa, on tunne että hän on hyvä ja rakastettu juuri sellaisena kuin on.

Vierailija

minua piti kutsua pojan nimellä, sekä leikin poikien kanssa poikien leikkejä. Ihan tavallinen naisellinen nainen minusta silti tuli.

Vierailija

EN ikinä pukenut hametta, hiukset piti leikata lyhyeksi ja keksin itselleni jonkun poikien nimenkin, nyt en kyllä enää muista mikä se oli... Harjoittelin jopa pissaamaan seisaaltaan, se ei harmi vain oikein onnistunut :) Ihan tavallinen nainen musta kuitenkin tuli, ei mitään lepakkotaipumuksia.

Vierailija

pojilla on tyttövaihe joilla on sisko kotona :) Kuten meidänkin 4v pojalla ollut jo yli puoli vuotta.

Pikkusiskon mekot vaan olis NIIN paljon kivampia ja tykkää vaalenapunaisesta ja haluais et hänel olis pimppi et hän sais pitää tyttöjen vaatteita.....

Melko vapasti saakin pitää, mut ei aina jos mennään kylään tms. niin mies vastustaa mekkoja kylässä.........

Vierailija

Lainaus:

Melko vapasti saakin pitää, mut ei aina jos mennään kylään tms. niin mies vastustaa mekkoja kylässä.........

Meillä kanssa mies ei anna pojan lähteä kylille mekko päällä. Minulle taas ihan sama, jos poika tahtoo lähteä toripäivänä mekko päällä niin lähteköön. Mies käski vaihtamaan vaatteet ;)

Mikäköhän tuo juttu on, miehille niin tärkeää. Joku miehisyys-juttuhan se on..

Huvittavaa lähinnä :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat