Muita kymmenen kilon pudottajia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Löytyisiköhän uusia painonpudottajia, joilla olisi pudotettavaa n. 10 kg. Arvelin että näin vuodenvaihteessa voisi olla muitakin innostuneita. Voitais toisiamme tsempata. Itse ajattelin aloittaa jo huomenna ma 29.12. Raskauskiloja on vielä kymmenisen jäljellä. Kuopus on vasta 3 kk, mutta ajattelin näin alkuun kiinnittää huomiota lähinnä liikuntaan ja vähentää herkkujen syömistä. Se luultavasti tehoaa. Minulle on kaikissa kolmessa raskaudessa tullut painoa n. 20 kg. Aiemminkin olen päässyt ylimääräisistä eroon alle vuodessa, enkä nytkään aio uusia vaatevarastoa.

Löytyykö muita innokkaita? Joko ois ryhmälle nimiehdotuksia?

Marja

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Tänään vaaka näytti jo 81kg. Kiitos eilisten nakkien, perunasalaatin ja sipsien. Nyt on pakko rykäistä. Huomenna käyn ensimmäiseksi ostamassa digitaalisen vaa'an ja kasan kevyttä syötävää jääkaappiin ja sit lähtee.

Nyt on vain sellainen vanhanaikainen vaaka, joka näyttää vain kilon tarkkuudella, joten eihän se edes motivoi, kun ei juuri lukemat punnitusten välillä liiku. Digitaalinen sentään näyttää esim. 500g pudotuksen ja varmasti motivoi enemmän.

Eli ei muuta kun mitat pinoon. Minulle sopii mikä vain punnituspäivä, mutta huomiseen menee ennen kuin saan tarkan vaa'an. Aloitetaanko siis maanantaina. Eka kuka ehtii laittaa 10 kerhon ensimmäisen virallisen viikoon käyntiin. Laitetaanko aloituspaino ja tavoite, sekä vyötärönympärys?

Vierailija

Lähden myös mielelläni mukaan ryhmään! Alkutavoite ois se 10 kiloa, enempikin saisi lähteä. Punnituspäiväksi sopii mikä vain. Katsotaan kuka ehtii ensin laittamaan ryhmän pystyyn esim. heti huomenna! :D

Vierailija

Minä olen molempien raskauksien jälkeen päässyt takaisin lähtöpainoon, mutta tämän tokan (06/06) jälkeen on salakavalasti tullut lisää 5 kg... Ja ennen esikoista tuli vuodessa sellainen 7 kg, suruun syödessä, kun raskautuminen ei onnistunutkaan niin nopeasti kuin olin pilvilinnoissani kuvitellut :) Jotenka jos tästä saisi sen 10 kg pois, niin olisin melkeinpä häiden aikaisissa mitoissa ja huipputyytyväinen!

Minä aloittelin jo eilen. Metodina herkuttelu viikonloppuun ja liikuntaa tilalle. Herkkuja menee nykyisin melkein joka päivä ja liikuntaa on naurettavan vähän.

Punnituspäiväksi sopii mikä vaan.

Lähtö: 64 kg, tavoite 54 kg ja pituus 157 cm. Ja mullakin on tarkoitus aluksi rypistää, kun on helmikuussa etelänreissu tiedossa :)

Vierailija

osa on tainnut jo aloittaakin, mutta muutama taisi toivoa, että aloitettaisiin puntarilla käynti vasta maanantaina. Minulle tosiaan ihan sama, haluan vain eka sen uuden vaa'an.

Vierailija

voisin myös ilmoittautua mukaan! 10kg on kanssa jäänyt raskauksien jälkeen, ja viimeisestä on jo 3v.! mutta nyt otan itseäni niskasta kiinni, ja ajattelin että onnistuu paremmin kun kirjoittelen tänne, ihan puhtaasti ruokavaliota muuttamalla ja saunaoluen pois jättämisellä ajattelin kokeilla. :D

Vierailija

Kolmas nutraus-päivä menossa, ja nälkä meinaa vaivata... Muuten on mennyt ihan ok, mutta ruoka on mielessä koko ajan. Sen lisäksi mietin jatkuvalla syötöllä, että miten kannattaisi nutrata, eli mitä voi syödä lisänä, syödäkö patukoita ja miten paljon, vai olisiko parempi osanutrata jne. Ja välillä mietin, että onko tässä mitään järkeä... Yritän pitää pään kylmänä, ja miettiä että tässä olisi jostain päivää tai viikkoa suuremmasta asiasta kyse. Tämä alku on mennyt niin, että olen syönyt 3 pussia + yhden patukan päivässä. Näistä tulee n. 550 kcal. Ja sen lisäksi olen syönyt varsinkin porkkanaa, ja kurkkuakin. Eilen paistoin reilusti porkkanaa ja yhden sipulin 1 rkl:ssa rypsiöljyä. Ja kahvimaidoista tulee jonkun verran kaloreita. Tarkoitus olisi, että kalorit jäisi sinne 800 kcal tietämille, jotta ketoosi toimisi. Parhaiten menee, kun on paljon ohjelmaa, eikä kerkeä liikaa miettiä tätä hommaa... Voimia on ollut ihan ok, juoksulenkille en ehkä kuitenkaan lähtisi. Eli kun vaan saisi ajan kulumaan, ja ajatukset poissa laihtumisesta... Se myös helpottaa, kun ajattelee ettei ole yksin tämän urakan kanssa :) Ja vettä käyn juomassa vähän väliä!

Maanantaina sitten ensimmäinen punnitus. Ekan vuorokauden aikana lähti kylläkin jo reilu kilo, seuraavanakin pari sataa grammaa, mutta se ei nyt ehkä ole vielä kovinkaan todellista laihtumista. Kun saisin vaakan näyttämään alle 80 (eli 5 kg pudotusta), voisin sanoa laihtuneeni. Ja toinen 5 vaatiikin ja ihan eri keinot, ja pitkäjänteisemmän terveellisen ruokavalion!!

Harmi vinkkis, ettei nutrilettit maistu. Jostain luin, että tuota suklaapirtelöä voisi sekoittaa maitoon, mutta itse en ole sitä vielä kokeillut. Viime kesänä käytin yhden paketin niin, että otin niitä yhden päivässä. Helpottaisikohan yhtään, jos lisäisi mausteita esim. kanakeiton joukkoon, chiliä tai curryä?

Itse aion kuntoilla niin, että alkuvuoden otan rennommin ulkoillen + kävelylenkkeilen. Jossain vaiheessa ostan 10 krt kortin kuntosalin kiertoharjoitteluun. Siinä kävin viime syksynä satunniasesti, mutta huomasin tehon ja muutaman kerran jälkeen. Eli teki tosi kutaa varsinkin vatsalihaksille, ja muutenkin oli kropalla terveempi olo (yläkroppa ei ollut ollenkaan enää jumissa). Ja ennenkaikkea tuossa kiertoharjoittelussa oli hyvä meininki, eli tunti meni nopeasti ja siellä oli kiva käydä.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija

täällä myös yksi innokas kymmenen kilon pudottaja! Raskauskiloja toisesta lapsesta juurikin tuo 10 jäljellä. Lapsikin jo kohta 2 v., joten sen puoleen olisi aika päästä tästä vauvamasusta eroon (tai ei kai se enää ennalleen palaa, mutta jos nyt edes menisi vanhat vaatteet päälle...). Kuukauden verran olen suunnitellut, että aloitan vuoden 2 vko nutrilett-kuurilla, koska tämän vuoden paino on kyllä tippunut koko ajan, mutta äärimmäisen hitaasti. Kiva oli huomata Ksenja, että samassa veneessä ollaan ja sinullakin nutraus menossa ja hyvällä mallilla! Pitäisiköhän minunkin aloittaa ennen vuoden vaihdetta, vielä kerkeäisi... Tarkoitus on olla vuodenvaihde ihan vaan oman perheen kesken, joten sen puoleen aloitus jo nyt voisi onnistua ilman säätöjä. Tuon 2 vko kuurin jälkeen on tarkoitus jatkaa kevyemmin syöden.

Minulle sopii mikä vaan punnituspäiväksi.

lisbe

Vierailija

Minun lähtölukemani ovat viiden päivän nutrailun jälkeen: paino 70,4, pituus 165 cm. Kymmenen kilon pudotus olisi siis 60,4 kg, mutta oikeasti tavaoitteeni on 57 kg.

Reilu kilo on pudonnut viidessä päivässä lähes täysin nutrailemalla. Niiden tuotteiden lisäksi olen syönyt joka päivä vähän juureksia (porkkanoita, lanttua, kaskinaurista), jos on tehnyt mieli ja samoin pakastemarjoja, mansikoita ja mustikoita, vaikkei kai marjoja ja hedelmiä virallisesti pitäisi syödä näiden jauhojen kanssa... Yhtenä iltana oli vähän nälkä ja söin mysliä ja uutena vuotena kylässä kaikkea (myös herkkuja) ja viiniä. Muutoin ei ole ollut nälkä, heikotusta tms. vaan ihan hyvä ja energinen olo. Ajattelin jatkaa tähän samaan malliin vielä jonkin aikaa. Paino ei tunnu putoavan liian nopeasti, reilu kilo vaan viikossa.

Onkohan niin, että maantantai on ollut suosituin ehdotus punnistuspäiväksi?

Vierailija

Aloittelen vuoden vaihteen jälkeen. Alkuun pitäisi saada kunnon rutistus ennen helmikuista lomareissua... Nutrilettia tms. olen ajatellut ja yhden paketin jo syksyllä ostinkin, mutta se oli niin kamalan pahaa (jotain kanakeittoa joka maistui pelkälle jauholle) etten pystynyt syömään. Sekö niiden idea onkin vai onko noita laihdutusruokia oikeasti hyvänkin makuisia? :-)

Niin, olin siis syksyllä mukana kilokeijuissa, mutta siellä vietetään nyt joululomaa...

Vierailija

että muitakin on lähdössä mukaan. Marjalle: Minäkin mietin, että oletkohan sinä se sama Marja, joka jäi vauvaa odottamaan edellisestä kymppikerhosta. Onnea kovasti vauvasta ja ihanaa vauva-aikaa. Minä olen aina lihonut reippaasti odotusaikana, mutta laihtunut entiselleen imetysaikana. Nämä ylimääräiset kymmenen kiloa alkoivat hiipiä, kun lopetin nuorimmaisen imetyksen kolmisen vuotta sitten.

Sopisiko punnituspäiväksi perjantai? Vai tiistai? Minulle kyllä käy mikä päivä tahansa. Nutrailen tässä toista päivää. Olo on tosi hyvä ja laihduttaminen näin tuntuu helpolta ja minulle sopivalta.

Vierailija

Kymppikerhossa minäkin olin mukana joskus pari vuotta sitten, edellisen raskauden jälkeen. Nimimerkkisi olikin sieltä tuttu. Itse sain tosiaan silloin edellisen raskauden kilot hävitettyää, mutta nyt on taas uusi urakka edessä.

Marja

Vierailija

Eli nimiehdotukset ja punnituspäivä pitäisi varmaan sopia. Ja ei kun toisia tsemppaamaan.

Itselläni on tuo painonvartioiden cd romppu, joten pisteitä ajattelin taas laskeskella. Ongelmani on vain aina tuo, että into hiipuu muutaman viikon jälkeen ja sitten harmittaa. Syksyllä sain taas pois 83kg:sta 78kg:oon, mutta joulun myöstä vaaka näyttää taas 80kg ja tavoitteena 70 alitus.

Käyn myös säännöllisesti jumpassa 2-3kertaa viikossa ja kertoja en juuri pysty lisäämään, kun ei aika 4:n lapsen työssäkäyvänä äitinä enempään riitä. Ruokavalota siis pitäisi muokata.

Vierailija

No niin, mukavastihan meitä taitaa olla. Nimeksi kelpaa minunkin puolestani esim. tuo Kymppikerho-09. Punnituspäiväksi ehdottaisin ma, ti tai to. Mitäs olette mieltä?

Sitten oma lähtötilanne ja tavoite. Tänään aamulla painoa oli 76 kg, tavoite 66 kg. Pituus 170 cm. Vyötärön aion mitata, vaikka kyllä hirvittääkin, mutta ensin täytyy löytää mittanauha. Ja eka välitavoite on 72 kg, kun se taitaa juuri ja juuri olla jo normaalipainon puolella.

Voidaan tehdä ehkä jossain vaiheessa meistä mukana olevista jotain listaakin.

Marja

Vierailija

Minulla on pudotettavaa 10-15 kiloa, kymmenen kiloa olisi jo hieno tulosa. Tänään aloittelin Nutrilet-kuurin, joten sinuun verrattuna minulla on vähän järemmät menetelmät ainakin alussa. Kokeilen nyt Nutriletia, kun muu ei ole tepsinyt eikä minulla ole aikaa ihan hirveästi päätä vaivata ja suunnitella ruokia.

Ja kymppikerhossa olen tainnut joskus aikaisemminkin olla mukana! Toki muukin nimi sopii.

Ksenja []

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat