Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pienituloinen yh ja mun lapsella on päiväkotiryhmän kalleimmat vaatteet

Vierailija

Ostan lapselle Reimatecia, Småfolkia, Moonkidsia, yms vähän hinnakkaampaa lastenvaatetta. Pystyn tähän, koska Kela maksaa mun vuokran ja opintolainoja en maksa ollenkaan takaisin.

Sijoitan vähät rahani mieluummin lapseni vaatteisiin kuin esim autolainaan tai omistusasuntoon, vaikka en näillä tuloilla kyllä mitään lainoja saisikaan.

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

itse ei tule katsottua paljoakaan minkämerkkisiä vaatteita muilla on. Mun lapsilla on ainakin tarhassa jopa kirpparilta ostettuja vaatteita. Merkkikamaakin meiltä löytyy, mut kyllä mä tarhaan laitan ihan halvempaa.

Vierailija

siivellä. Joten mikäs hänen on ostellessa jonninjoutavia kankaanpalasia kullannupulleen. Toivottavasti lapsi sitten tulevaisuudessa aikuisena tulee myös ylläpidetyksi muiden siivellä, muuten voi olla karu pudotus todellisuuteen...

Vierailija

ja järkyttävän kulahtaneita printtipaitoja. Saman 200€, jonka opintolainojani joutuisin lyhentämään, pistän lapseni vaatteisiin kuukaudessa.

Elämä on helppo maksattaa muilla, kun vain keinot tietää

Vierailija

Lainaus:

meidän asumisen vuokralla ihan kivassa luhtitaloasunnossa. Ja lapsen varjolla saan asua paremmalla alueella kuin jossakin kerrostaloslummissa.

Soskulle riittää perusteeksi se että en halua lapseni kasvavan huumelähiössä ja heti maksavat muutonkin lapsiystävälliselle alueelle.

Eikä hävetä pätkääkään asua yhteiskunnan kustannuksella.

Ehkä sun lapsesi tulevaisuudessa häpeää sitä että äiti elää soskun rahoilla yhteiskunnan kustannuksella?

Vierailija

ja minulle on laadukkaampaa sijoittaa elämäni nautiskeluun ja vapaa-aikaan kuin asuntolainan lyhennyksiin. Nyt lähden lapseni kanssa päiväunille ja sitten katson mitä ostaisin huomenna alennusmyynneistä.

Vierailija

huijasin teitä. Mulla on ydinperhe ja hyvätuloinen ukko, itsellä työ ja ensi kuussa tila-auto.

Pitäkää kivaa pikkusielut. Minä lähden ruikuttamaan anopille että voi kun tuo nicopetteri on taas kasvanut ulos haalaristaan. Huomenna pitäis mennä ostoksille, haluaisko anoppi ja anopin lompakko tulla mukaan.

Vierailija

Meinaan naurettavaa mielestäni on "kituutellen vastuuntuntoisesti hoitaa velkansa",tai miettiä arvostaako lapsen kavereiden vanhemmat sua,hah EVVK.

Sen tiedän ettei lapsiani koskaan kiusata tai meille uskalleta mitään sanoa päin naamaa,mieheni maine tässä kaupungissa kun on kaikkea muuta kuin kiltin kaverin.

Ehken ole sosiaalipummi sanan varsinaisessa merkityksessä,koska ainoat tuet joita nostan ovat äitiyspäiväraha/lapsilisä/korkoavustus.Mutta ymmärrän kyllä ajattelutavan että kaikki otetaan mitä saadaan ilmaiseksi,sehän on oiva tapa ihmisille joilla pokka pitää,ja tahtoo nauttia elämästä tekemättä työtä.Voisin ihan hyvin elää ap:n lailla,jos tilanne niin vaatisi.Meillä tosin mies on vakityössä,ja itsekin palan halusta lähteä taas mukaan työelämään,koska kotiäitinä olo vaan on niin puuduttavaa ja rutiininomaista,tylsääkin toisinaan.

Koska tottahan on se,että tyhmä ei ole se joka ottaa,vaan ne ketkä maksaa :) Niin ja joo,yhteiskunta ei pyörisi jos kaikki näin ajattelisivat,mutaa onneksi meitä röyhkeitä itsekeskeisiä p****aisia on niin harvassa :D

Niin ja lähtöisin olen työssäkäyvien just semmoisten perusjunttien "parempaa keskiluokkaa" olevien vanhempien perheestä,asunut lapsuuteni n.160 neliön uudessa omakotitalossa :)

Vierailija

ja pankki on jo kertaalleen irtisanonut lainani eikä luottotiedot mene niin kauan kuin tuloni ovat pienet ja lyhennän kelalle sen 20€ kk. Lapsen rahat ovat lapsen rahoja, ei niillä mun opintolainoja maksella.

Ja tiedoksi että anoppi maksaa lasten harrastukset myös ex-miehen perheeseen, jossa on nykyisellään kaksi työssäkäyvä. Heitä minä kyllä kutsuisin enemmän pummeiksi kuin pienituloista itseäni.

Vierailija

Omilla lapsilla on semmoset vaatteet jokka saa sottaantua, ei tarha ole mikään esittelypaikka.

Oletan, että aika monella on kotona parempaakin vaatetta?

Vierailija

mutta vastaan silti :D Mun suunnitelma menee näin,nyt lapsilla kaikki mitä toivoa voi,vaikka ulosottovelallinen luottotiedoton olenkin.

Omista tulevista perintömetsistäni myyn osan aikanaan niin villissä nuoruudessa kerätyt velat on kuitattu,ja lapsille jää vieläkin perintöä jossei samoja,niin sitten minun itse hankkimani omaisuus.

Jos tarve vaatisi,niin mikään mahti maailmassa ei estäisi mua nauttimasta yhteiskunnan tarjoamista rahallisista avuista :D

Elämässä kannattaa nauttia,olla itsekäs ja paskat välittää yleisestä ajattelumallista/pelko p**seessä pohtia mitä Mirkku-Maijan vanhemmat nyt mahtavatkaan musta ajatella,kun sosku mun sähkölaskuni maksaa yms (kateellisena,voi kun maksaiskin :)...sitten kun ollaan haudassa,on myöhäistä katua,että elämässä olisi voinut hauskaakin pitää..niin,ja joo tottakai paras tapa saada hyvä elämä on hoitaa koulu,tehdä työtä,hankkia omaisuutta,MUTTA jos nyt jostain syystä suunnitelma on joiltain osin kussut välillä,ei vaihtoehtoiset keinot ihmistä pahenna mielestäni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat