Töissä vanhempainvapaalla...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kellään kokemusta, miten vanhempainrahalle käy jos teen satunnaisia työvuoroja? Onko se niin, että päiväraha tippuu työpäiviltä minimiin? Verotetaanko työtulosta tämän hetkisen veroprosentin mukaan? Mikä juttu se oli jostain 40% verotuksesta...

Kiitäs suuresti jos joku tähän tietää jotain...:) Kyselevät niin kauhiasti töihin, mutta en uskalla mennä...

Kommentit (2)

Vierailija

..samalla kun olin vanhempainvapaalla. Eli voit käydä töissä samalla kun olet vanh.vapaalla kunhan ilmoitat töihin menosta etukäteen kelalle, jotteivät maksa liikaa ja joudut maksamaan takaisinpäin. Sunnuntain ja arkipyhien päivärahaan työssäkäynti ei vaikuta mitään mutta lauantain ja muiden arkipäivien kohdalla päiväraha tippuu työpäiviltä minimiin (15,40 € josta lähtee vero 40% eli käteen jää reilu 9€ + palkka josta lähtee normaali vero). Itse en "usko" muutosverokortteihin joilla pienennetään päivärahan verotusta koska verottaja sen haalii takasin seuraana vuonna..

Vierailija

Juu eli työssäolopäiviltä saat minimin, joten esim viikonloput ja pyhät ei vaikuta koska niistä ei muutenkaan saa rahaa. Hae verokortti erikseen palkkatuloa sekä sosiaalietuutta varten niin ei mene 40%. Mulla muistaakseni meni jotain 20% molemmista.

Ainoa mikä saattaa aiheuttaa pientä mietintää on tulojen arviointi verokortteja laskiessa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat