Miksi kaksosvauvoja kadehditaan?

Vierailija

Meidän sukuun on syntynyt kaksoistytöt ja he vievät koko suvun kiinnostuksen, muut vauvat eivät enää ole mitään. Kehutaan vanhempia aivan kuin he olisivat jotain yli-ihmisä, kun ovat tälläisen ihmeen saanut aikaan ihan luonnostaa ilman hedelmöityshoitoja.

Ja turha kenenkään huudella että helpommalla pääsee yhden kanssa, se kun ei aina pidä paikkaansa. Kaksosvauvojen äitikin aina sanoo ettei yhden synnyttäminen ole enää mitään verrattuna kaksosten synnytykseen ja naureskelee vain ivallisesti kun valitan väsymystäni, kun hän ei ole laisinkaan väsynyt....

Kommentit (15)

Vierailija

Miksi yhtään esittelet väsymyksiäsi ja vauvojasi niille sukulaisille? Suvulle kuuluu vaan esittää että on superäiti, viis siitä mikä on totuus.

Vierailija

Mitä vanhempi äiti ja mitä epäsäännöllisempi kuukautiskiero sitä todennäköisemmin saa kaksosia.

Kaksosuus on evulootion kannalta haitta ei etu. Kaksosella on aina heikommat elämän eväät kuin yksösellä. Hitaampi kehitys, monet oppimishäiriöt ym. ovat kaksosilla yleisempiä.

Voit lohduttautua näillä faktoilla, sinun yksöselläsi oli paljon paremmat olosuhteet jo kohdussa.

Vierailija

kummallista kadehdintaa ap:ltä. Pitäiskö sun yksöspiltin saada kaikki huomio? Katos kun kaksoset ovat harvinaisia verrattuna sun yksösvahinkoon, niin tietty ne noteetataan eri tasolla. tee kaksoset (tai vaikka vitoset), jos huomiota kaipaat, ÄÄLIÖ!!!!

Vierailija

Mielestäni ihailu ja ihmettely on ihan eri asia, kuin kadehtiminen. Kyllä minäkin ihmettelen kaksosia ja ihailen vanhempien jaksamista jne, mutta en kyllä missään nimessä ole kateellinen. Ihan riittää työtä näissä kahdessa yksösessäkin.

Vierailija

Minulla 4kk ikäiset kaksoistytöt. Tottahan on jokainen täti ja tuttava ja muut ulkopuolisetkin ihmettelee ja pällistelee, mutta kyllä yhtä tärkeitä ovat sukuni muut vauvat ja lapset. Ainakin minulle ja kyllä muillekin.

Helppoa minullakin on ollu, lapset ovat olleet tyytyväisiä niinkuin äitikin, ei olla valvottu öitä ja muutenkaan olla ylirasittuneita, samaan tapaan kuin muutkin vauvat ovat olleet, ehkä on ollut vähän helpompaakin kuin yksöisraskaudessa. Toki liikkuminen on aina tosi haasteellista.

Onhan se ihme, jota ei monelle luoda. Viittaus huonoihin geeneihin ja ikään ei kylläkään pidä minun kohdalla paikkansa. Mielestäni luonto antaa sen mitä ihminen jaksaa kansaa niin ilossa kuin surussakin. Ja tokihan se synnyttäminen on aivan omaa luokkaansa: en eri asia synnyttää yksi kuin kaksi, mutta ei näitä asioita voi selittää sellaiselle kuka ei ole asiaa kokenut, sillä ei sitä oikeasti voi silloin ymmärtää. Mutta itse olen sitä miltä että onneksi sain kaksi, enkä vain yhtä lasta, sillä kaikki on mennyt suorastaan loistavasti.

Vierailija

ja olisi ollut kiva saada "kaksi yhden hinnalla" siinä kohtaa. Lisäksi yhden vauvan hoitaminen oli musta niin helppoa että se oli suorastaan jo melkein tylsää, joten olisin mieluummin ottanut kaksi kerralla kuin jäänyt kaksi kertaa peräkkäin äitiyslomalle.

Mutta sitä en omalla kohdallani kyllä allekirjoita etteivät muut vauvat olisi kaksosten rinnalla mitään, mä rakastan kaikkia vauvoja ja olen ihan innoissani suvun ja kaveripiirin joka ikisestä vauvasta.

Vierailija

Meillä on kahdet tuplat ja antaisin mielelläni tätä saatua huomiota yllin kyllin sinullekkin jos vain olisi mahdollista. Mietippä tätä rauhassa. Kun menemme kauppaan tai syömään ulos niin jatkuvasti on pällistelijöitä, ihmettelijöitä ja kauhistelijoita. Kerran kahvilassa ollessamme juttelin ystäväni kanssa ja kesken kahvittelun tulee yksi utelias kyselemään ja pällistelemään. Tästä sain idean katsotaan kuinka monta ihmettelijää tulee 10min aikana ja uskomatonta niitä oli 10hlö. Missä se oma rauha on?!? Välillä nautin siitä että otan kaksospareista vain toiset mukaan ja saan olla ihan rauhassa ihanaaa! Tällä asiassa on puolesa ja puolesa. Mukavaa on saada ihastelua mutta rajansa kaikella.

Vierailija

JOs olisin saanut valita, en olisi valinnut kaksosia. Onneksi sain ne.

Onhan se kiva katsella ulkona tai lyhyellä vierailulla pieniä kaksosia ja ihastella ja ihmetellä, mutta voin sanoa että uupumus ja väsymys on kova vieläkin vaikka kaksoseni ovat jo 3,8kk vanhoja! Vieläkään eivät unet aina suju hyvin ja vieläkin olen henkisesti rikki ekoista vuosista. Ajattelen aina sydän syrjällään sitä kaksosvauva aikaa, jota en ikuna ottaisi takaisin.

Monesti tuli isä kotiin jossa kaikki itkivät, vauvat ja äiti. Tuskinpa ihan normaalia jos yksi vauva.

Jos kadehdit kaksosperhettä, niin mieti oma väsymyksesi vaikka niiden 3 lapsesi kanssa jotka syntyneet eri ikävuosina ja lisää kolme lasta lisää. Ehkä sitten pääset siihen samaan tunteeseen. Niin ja mielellään että lapset ovat alle kouluikäisiä.-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat