Mieluummin ottaisin yhden terveen vauvan kuin kaksi vammaista pikkukeskosta

Vierailija

Olen menossa ekaan ultraan ja toivon sydämeni pohjasta, että siellä näkyisi vain yksi syke. Kaksosraskaus on riski jo itsessään, saati sitten kun on muitakin riskitekijöitä

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

eikä varsinkaan avoimille keskustelusivuille kirjoittaa.

Ei kukaan terve ihminen toivo mitään ylimääräistä surua, pettymystä, huolta, vaivaa jne. , mutta ap:n toivomus on loukkaava niitä kohtaan, joilla on vammainen/ sairas/ kuollut lapsi. Ihan yhtä totta olisi varmaan sanoa, että ottaisin mieluummin terveen koiranpennun kuin vammaisen lapsen, jos ajatus on, että kaikki vammat aiheuttaisivat samaa pohjatonta ja loputonta surua, tuskaa ja kipua lapselle ja vanhemmalle, mutta a) vammoja on erilaisia b) useimmiten vanhemmat eivät ole mitenkään voineet estää vammojen syntymistä eivätkä ole itse niitä aiheuttaneet.

Vierailija

Lainaus:

saatan olla tunnevammainen, mutta olen myös niin mukavuudenhaluinen että en halua loppuikääni hoitaa vaipoissa olevaa, kuolaavaa ja syötettävää lasta. Se aika pitää mennä ohi parissa vuodessa

Sinusta, puolisostasi, 10 pisteen terveinä syntyneistä lapsistasi voi mikä tahansa silmänräpäys tulla vaippoja tarvitseva, kuolaava ja syötettävä. Elämä on vaarallista! Sairaudet, sairaskohtaukset, onnettomuudet, tapaturmat ja väkivalta vaanivat kodin sisällä ja ulkona.

Vierailija

ennenaikaisesti. Kun tällaisia aloituksia tekee, niin se saattaa osua omaan nilkkaan se pilkka. Kannattaisi todellakin miettiä sanomisiaan.

Onko joku sun inhoama henkilö saanut kaksoset jotka ovat syntyneet ennenaikaisesti ja täällä av:lla heittelet puukkoa tämän henkilön niskaan? Näistä aloituksista päätellen on. Olet aikaisemminkin tehnyt samanlaisia aloituksia, eikö vain? Mutta ei se mitään, odotellaan ja katsellaan mitä se elämä omalle kohdallesi tuo, kun noin pahaa toivot muille ihmisille.

Vierailija

Tunnen sukulaisillani tai ystävilläni tai jopa ystävinäni peräti 7 kaksoset. Ovat tällä hetkellä iältään 3-35 vuotiaita. Yksikään näistä kaksosista ei ole ollut vammainen tai sen sairaampi kuin muutkaan. Sen sijaan mulla on suvussa ja ystävilläni peräti 5 lasta, jotka ovat jollakin tapaa vammaisia (down-oireyhtymästä lähtien).

Ei kaksosuutta kannata etukäteen pelätä. Suomessa kaksosraskauksien seuranta on ihan huippuluokkaa. On toki ihan realistista ajatella, että sellaiseen raskauteen liittyy enemmän riskejä kuin yksösraskauteen, mutta kuitenkin.

Vierailija

Nyt 4 vee kaksoset. Molemmilla ongelmia puheen kehityksessä. Syytä tähän ei tiedetä, johtuuko hapen puutteesta synnytyksessä (syntyivät sektiolla rv 35) vai mistä. Voi se raskaus mennä yhtä tai kahta odottaessa loppuun asti ihan hyvin ja sitten synnytyksessä käydä jotain mikä aiheuttaa myöhemmällä iällä "vammoja" jotka ei fyysisesti ulospäin näy. Itse en näitä vaihtaisi pois vaikka saisin kaksi tervettä tilalle. Enkä enää pelkää uuden tulokkaankaan puolesta koska minulle omat lapseni ovat terveitä, joskin erilaisia eikä tämä elämä niin kauheaa näinkään ole. Voihan toisaalta lapsi jäädä 2 vuotiaana auton alle ja vammautua "kasviksi", hylkäätkö hänet ap silloin samantien?

Vierailija

teki tällaisen aloituksen av.lle?

LOL

Kaksosraskaus on riski ja pelkona on, että yhä enemmän vaaditaan kahden alkion istutuksia kun Hollywoodin isot staratkin niin tekevät. Hyvä se on riskeistäkin puhua.

Vierailija

vammautua, niin annan mieluummin lapsen hiipua pois kun hoidan loppuikäni kuolaavaa vihannesta. Mun elämäntarkoitus ei löydy omaishoitajuudesta vaan jostakin ihan muusta

Vierailija

Kun on valmis hylkäämään oman lapsensa jos se vammautuu vaikka lapsena/nuorena. Taitaa olla ihan tunnevammainen koko ap jos on omia lapsia ja puhuu tuollaisia!!!!

Vierailija

on hyvin epätodennäköistä että mitään pääsee sattumaan. Sen sijaan normaalit yksösraskaudet eivät ole läheskään yhtä hyvässä seurannassa, joten ikäviä yllätyksiä saattaa tulla vaikka vauvoja miten olisi vain yksi.

Vierailija

ajattelet, että jos odottaisit kaksosia, he syntyisivät automaattisesti vammaisina pikkukeskosina? Ihmettelee kaksosten ja parin muun äiti

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat