G: Mitä vammoja suomalainen koulujärjestelmä on sinulle aiheuttanut?

Vierailija

Anna palaa sielusi pohjista asti, niin fyysiset kuin psyykkisetkin vammat, ja av-raati sitten ruotii, olet koulun ja opettajien turmelema - vai muuten vain vajaa.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Sisälukutaitoa koulu ei ole sinulle pystynyt opettamaan. Mutta se on normaalia. Koulussa on niin paljoa pöljää väkeä, että opit eivät mene perille vaikka kuin olis hyvä opettaja. Mikähän on tekstissäni ydinsanoma? Mietipä sitä. Annan vihjeen: se ei ole se, minkä kierouttasi väänsit.

Kyllä, turhia ruikuttajia on aina. Heille ei kelpaa mikään. Sellaista ideaaliyhteiskuntaa tao-koulua ei ole olemassakaan. Peiliin katsominen olisi näille ruikuttajille tarpeen. Veikkaan että elämän varrella te olette just niitä, jotka syyttää joka asiasta aina muita. Koskaan ei oteta vastuuta itsestä. Mutta sekin on inhimillistä.

Vierailija

Ja liikuntatunnilla revähti pahasti olkalihas, jota piti vähän korjailla. Liikuntakammoa ei missään nimessä jäänyt. Eikä muitakaan kammoja.

Vierailija

- Varsinkin telinevoimistelu ja pelkkien telineiden näkeminen saa voimaan pahoin. Loukkasin pari kertaa käteni pahasti telinevoimistelussa.

- En uskalla laulaa koskaan, edes missään yhteislaulutilaisuuksissa, kun kansakoulussa sain laulusta kutosen (yläasteella laulukokeesta jo ysin). Mulle tuo kutonen jäi kummittelemaan niin, että tiedän olevani tosi huono laulaja.

- Kammo jäi myös maksalaatikkoa kohtaan, jota oli pakko syödä niin kauan, että oksensin pöydälle.

- Esiintymiskammo jäi esitelmien pidosta. Mulla jäi muutaman kerran sanat kurkkuun ja sen jälkeen olen pelännyt esiintymistä niin, etten nykyään pysty siihen enää ollenkaan. Punasteluun ja pelkoon olen syönyt vuosikausia Propralia.

Vierailija

Lainaus:

Joukkuelajeissa ärsyttävintä oli se tapa miten joukkueet jaettiin: kaksi parasta tyttöä huusivat vuoron perään joukkueet ja surkeimmista neuvoteltiin tyyliin ottaako toi vai toi, kumpikin on huonoja.

Tänä päivänäkin ihmettelen sitä miksi ne opettajat salli tuon/tuollaisen ja miksi ne oikeastaan tukivat tuollaista valitsemalla valitsijoiksi aina niitä samoja tyttöjä,meidän yhdysluokalla tällaisia oli 3kpl ja näistä joku oli AINA valitsemassa esim joukkueita ja saivat vaikuttaa jopa luokan istumajärjesytykseen ja ryhmätyöryhmiin jne

Ja tosiaan,aivan siinä opettajan nenän edessä puhuttiin et : "Kaisa on niin huono juokseen,etten mä ota sitä" tai "Tiina ei osaa edes osua palloon,emmä sitä huoli" jne

Opettajan ainoa kommentti oli "vauhtia nyt että päästään pelaamaan"

Vierailija

lapsille toitottaa ettei sillä koululla ole paljon mitään väiiä, varsinkaan kun sieltä ei mitään positiivista juuri ole saatavissa. Harmittaa tietysti asianlaita, mutta ei se koulu miksikään muutu, paras vaan muuttaa omaa ja lasten suhtautumista siihen.

Vierailija

Niin syviä, että lähdin opiskelemaan kasvatustiedettä - olin siis ihan varma, että koulussa opetetaan ihan väärin päin.

Niin syviä vammoja, että olen tänä päivänä opettaja - ja opetan aivan toisella tavalla.

Vierailija

jos opettajien asenne on yleisemminkin tämä. Jos jollain on jotain negatiivisia kokemuksia niin hän on väärässä, piste. Mitään ei aiota mahdollisen ongelman korjaamiseksi tehdä koska se on vain korvien välissä. Hiljaa siellä kaikki rutisijat, opettajat eivät voi tehdä mitään väärin eikä koululaitoksessa voi olla mitään vikaa.

Lainaus:

lannanviskontaan ja joka avasi tämän kyselyn kaikille koulun ja erityisesti opettajien traumatisoimille poloille. Et sitten oivaltanut avauksen tyylilajia...

t. Ap, lomastaan nautiskeleva, rutisijoihin kyllästynyt ope

Vierailija

Peruskoulun aiheuttamasta kyynisyydestä en ole vielä yli 3-kymppisenäkään päässyt eroon. Siinä laitoksessa ei ihmisistä piitattu pask**kaan.

Vierailija

Koulukiusaaminen, jonka mahdollisti silloinen opettajien leväperäinen asenne, jätti pysyvät jäljet. Nykyisinkin edelleen tunnen epämääräistä vastenmielisyyttä ja pelkoa, kun joudun kohtaamaan yläasteikäisiä teinejä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat