Laitoin vanhemmilleni jouluaterian:

Vierailija

graavilohta (itsetehty)

kylmäsavulohta (kaupasta)

tomaattisilliä (itsetehty)

valkosipulisilliä (itsetehty)

punssisilliä (itsetehty)

punajuurta (kaupasta)

maustekurkkua (kaupasta)

perunoita (kaupasta)

karjalanpaistia (itsetehty)

lanttulaatikkoa (itsetehty)

imellettyä perunalaatikkoa (itsetehty)

porkkanalaatikkoa (itsetehty)

kinkkua (itse paistettu)

puolukkahyytelötorttua (itsetehty)

punaviiniä

olutta

Porukat tuli valmiiseen pöytään tyhjin käsin. Joululahjaksi sain SUKLAARASIAN. Ihme että edes sen.. Suuret puheet oli kyllä, mitä _meinattiin_ ostaa jamitä _unohdettiin_ ottaa mukaan... joopa.

kiitos. **ttu...

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

minulla on tuollaisia sukulaisia vaikka kuinka. Kyllä käytöstapoihin kuuluu sentään viedä jotakin, itse en kehtaisi mennä kutsuttuna syömään ilman vähintään viinipulloa ja joulukukkaa, ja kyllä varmasti jotain muutakin siihen hankkisin, vaikka lapsille kivat lahjat. Meillä käy joka vuosi yhden lapsen kummi perheineen kylässä tuomassa "joululahjoja" lapselle. Kutsuvat itsensä kylään koko perheen voimin, ja sanovat aina, että ei kannata stressata sitten joululahjojen suhteen, ei heille oikein mitään tarvitse hankkia. Kun tulevat oikein viralliselle vierailulle sitä lahjaa tuomaan, tottahan tulee hankittua jotakin heillekin, noloahan se olisi olla antamatta vastalahjaa ja tehtyä tarjottavaakin heille runsain mitoin. No, tänä jouluna lapsen paketista paljastui jo toistamiseen pieni suklaarasia, mitä sai meidän lähikaupasta hintaan 1,50e.

Vierailija

Minkälaisen joulun olisit laittanut, jos vanhempasi eivät olisi tulleet kylään?

Meillä oli tämmöinen ateria, kaikki muut itse tehtyjä paitsi porkkanalaatikko (kun en lukuisista yrityksistä ja eri resepteistä huolimatta osaa tehdä parempaa kuin Saarioinen) sekä piimäjuusto ja joululimppuun mulla ei ole osaa eikä arpaa, mutta mies teki sen.

Niin, mutta mä olisin tehnyt nämä tismalleen samat ruuat ja varmasti samoilla määrilläkin olisi mun vanhemmat tulleet meille syömään tai ei. Ihan itseä varten tehtiin ja ei siinä parin aikuisen "verotus" tunnu missään, hyvä vaan, jos ei päivätolkulla tarvitsekaan laatikoita syödä. Ja ihaninta on, että läheiset haluaa meidän kanssa joulua viettää.

Olen tosi onnellinen, että vihdoinkin saatiin kokoontua mun vanhempien kanssa saman pöydän ääreen - kaikki syömistapaukset elokuun jälkeen on pitänyt peruuttaa kun aina jollain meistä on ollut flunssaa tai entero-rokkoa tai märkärupea ja äitini ei saa saada mitään tautia.

Voimia tuolle munuaissyöpäiselle! Nauti siitä mitä on, niin kauan kuin vain voit.

Alkupalat

* pieniä voileipiä - voileipiä - tumman leivän päällä luomumeetwurstia ja sienisalaattia tai smetanaa, mätiä, punasipulia ja mustapippuria, vaalean leivän päällä kylmäsavulohta, tilliä ja sitruunaa tai mustaleimaa ja luomupaprikaa

* lohipastasalaatti - luomufarfallea, lohta, herkkusieniä, luomupaprikaa, basilikaa, salaattia, mustaleimaa

* leipäjuustosalaatti - leipäjuustoa, suolakurkkua, kurkkua, punakaalia, salaattia, luomuoliiveja

Pääruoka

* tillisilakat

* sinappisilakat

* luomuperunat

* perinteinen kinkku

* imeletty perunalaatikko

* porkkanalaatikko

* lanttulaatikko

* punajuuri-sinihomejuustolaatikko

* rosolli

* keltajuurisalaatti

* luomualadoobia

* piimäjuustoa

* luomujoululimppu

Jälkiruoka

* pipari-marenki-jäätelö

* luomupiimäkakku, luomuhedelmäkakku

* luomurahkajoulutortut

* tummat luomupiparit

Vierailija

emännälle jotain, kukkia, viiniä tms. Vai eikö?

Jouluaterian lisäksi laitoin porukoille myös pari lahjaa kummallekin, mikä lienee sit ihan turhaa. Ajattelin vain ilahduttaa äitiä kirjalla, iskää paidalla.. Kiva kun kävivät, toivottavasti nauttivat.

Kokkailu on kyllä kivaa en minä sillä. Mutta kun aina on antopuolella..

ap

Vierailija

ja pentu tunnut olevan vieläkin..

ei taida itselläsi löytyä mitään kiitollisuutta vanhempiasi kohtaan,että ovat sinut kasvattaneet ja huolehtineet..??

..ja tuommoinen tuli... HÄPEÄ!!

Vierailija

jos kerran olit sieltäpäin ruokaa vailla.

Ja lahjasta sitten, suklaa tai kukka. No millä hitolla tuostakin nyt pitäisi tietää, arvostaako ap suklaata vai kukkaa enemmän??? Mielestäni ne ovat jotenkin samanarvoiset lahjat. Halvat kyllä, mutta molemmat olisivat kelvanneet minulle kyllä.

Ja vielä, kuten joku muukin jo mainitsi, niin kai sitä nyt omat vanhempansa ja heidän toimintatapansa on oppinut jollain lailla tuntemaan. Ei vai?

Vierailija

..mitä olisit jättänyt laittamatta?

Minä ainakin laitan ihan samat jouluruoat omallekin perheelle ja anoppi menee ihan siinä sivussa. Ei todellakaan ole paljon vaivaa laittaa yksi tai kaksi lautasta lisää ruokapöytään. Vai onko ??? Parempi vain, kun on enemmän ruokailijoita, kun jouluruokaa on aina niin paljon että tähteitä jää moneksi päiväksi kun mekin nelistään syödään.

Tajuan, että on ikävää, kun toiset vain heiluttelevat lahjoja nenäsi edessä ja vetävät sitten pois sanomalla, että ei vaiskaan, ei viitsitty tuoda. Mutta ruoan kanssa sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä.

Vierailija

Jos tykkäsit kokkailusta ja sinusta oli kiva nähdä sukulaisia, niin ole tyytyväinen. koska vanhempasi ovat säästäväisiä, saat kaiken takaisin sitten perinnönjaossa.

Vierailija

Lainaus:

Ensi kerralla laitat vaan tosiaan valmiit roiskeläpät pöytään ja alat luettelee mitä MEINASIT laittaa : )))

Mä en ymmärrä näitä vastauksia, eikö nämä tyypit tosiaan ole koskaan olleet itse mistään harmissaan? Eikö mitään saa odottaa vastalahjaksi? Minä ainakin olen mielestäni niin arvokas ihminen, etten ole kenenkään vedätettävä palvelija ja hyvä jos ap:kaan ei ole! Oli sitten kyseessä oma mies, vanhemmat tai ystävät, niin vastavuoroista ystävyys, rakkaus, välittäminen ja huomaavaisuus on minun elämässäni, en minä ketään kumartele ja muut sitten kohtelevat minua miten tahtovat...

Tajuan tosin toki, että ap itse ole vanhempansa kutsunut joulupöytään, mutta comoon...ei mitään kuin tyhjänpäiväisiä lauseita? Ja kiitollinen pitää olla? Just... Kyllä mä vähän luulen, että tuollaiset vanhemmat ei oo ollut silloin lapsenakaan niitä kaikkein huomaavaisimpia, että mistä sitä olisi niin hirvittävän kiitollinen? Lapsi rakastaa vanhempiaan, se on minusta vanhemmalle jo se elämän suurin kiitos, eikä niin, että lopun elämää sitten pitäisi olla kiitollisuuden velassa rahallisesti.

Vierailija

Lainaus:

Eikö muita ongelmia ole?

Minä olen kuolemassa kuukauden sisään munuaissyöpään ja minun silmissäni tämä ongelma on pikkumainen!

Vierailija

en nyt jaksa lukea tätä ritelyä tässä ketjussa.

Ymmärsin ap:n kuitenkin niin, että enemmän harmittaa se, ettei omaa vaivannäköä mitenkään arvostettu, kiitetty, lahjoin tai sanoin?

Itse en niin niistä lahjoista perustaisi tai niistä ihmisten suhtautumista lukisi, mutta paha mieli tulisi, jossei pöydässä ihasteltaisi ja kiitettäisi.

Vierailija

Lainaus:

Sulla on tosiaan ollut joulumieli asialla, todella.

Mutta hei, suklaarasia vanhemmilta lahjaksi..? Joulukukka olisi tuonut jo ihan eri fiiliksen, siinä jo saattaisi olla ajatustakin mukana vaikka arvoltaan ehkä ihan samaa luokkaa.

Anteeksi jos vaikutan kiittämättömältä. Mukavaa, että joku saattaa ymmärtää.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat