Tupakoinnista raskauden aikana..

Vierailija

Tää on ihan mahdotonta yrittää lopettaa ja kohta sitä ei tarvitse edes enään yrittää kun vauva syntyy. Tulee tosi syyllinen olo joka ikisen tupakan jälkeen minkä poltan, stressi mikä vallitsee tämän odotuksen aikana kotona ja työssä on osa syy siihen kun en ole pystynyt kuin vain silloin tällöin vähentämään. Ja mieheni ei paljon asiaan auta.. Polttaa itse mm.autossa ja paheksuu minun tupakointiani. Joka kerran kun ajattelen tyhmän tyhjän askin jälkeen että nyt tosissani yritän, niin mieheni tuo uuden täyden askin tilalle, vaikka monesti sanonut että ei tarvitse tuoda. Harmittaa ja pelottaa että vauva ei ole terve. Monesti nähnyt unia kun lapsella on esim 11sormea ja 9varvasta ym.. Mitä mun pitäisi tehdä??

Kommentit (3)

Vierailija

Se olisi tosi hienoa kun pystyisit lopettamaan mutta älä nyt yö uniasi menetä!

Minä odotan nyt kolmatta lasta ja ikävä kyllä olen jokaisen raskauden aikana

polttanut. Ihan terveitä lapsia olen saanut ja normaali kokoisina ovat syntyneet:)

Nyt yritän lopettaa tammikuussa, mä sain sairaalasta tukihenkilön joka pitäisi nyt sitten tsempata mut lopettamaan.

Saas nyt sitten katsoa kuinka käy?! Mutta en enää stressaa tupakasta, maailman paras äiti olen kuitenkin lapsilleni ja niin myös sinä lapsellesi.

Oli se rööki suussa tai ei:)

Pistä se äijäs ulos tupakoimaan vai meinaako se röökata autossa kun teidän vaavi istuu siellä autossa?

Vierailija

ethän ole vielä edes äitiyslomalla.

Stressin lieventämiseen on olemassa vaikka mitä muita keinoja, kuin tupakka... ehkä keksit omat tapasi korvata tupakanpolton! Sitten kun kerran teet todellisen päätöksen, niin kestät myös vieroitusvaiheen yli etkä jälkeenpäin edes kaipaa röökiä. Mutta miehesi tulisi kyetä samaan, koko perheen vuoksi.

Koska tupakoivan äidin sikiölläkin voi olla aineriippuvuus, kannattaisiko nikotiinin saantia vähentää asteittain? Voi olla että kertalaakilla lopettaminen olisi helpompaa, en tiedä, mutta jotain kannattaa joka tapauksessa tehdä.

http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=39...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat