Syysvauvat viikot 52/08 ja 1/09

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitenkäs muilla sujui joulu? Me vietimme jouluaaton mummolassa mieheni vanhempien luona ja joulupäivänä palasimme kotiin. Kävimme myös toista mummoa moikkaamassa. Jouluaatto sujui mukavasti, sillä Alexilla oli ainakin tosi hauskaa mummin ja vaarin seurassa ja oli mukavaa olla valmiissa ruokapöydässä sekä nauttia joulupöydän antimista. Lahjoja Alexille ei vielä kauheasti ostettu, koska eihän noin pieni niistä niin kauheasti ymmärrä. Pääsimme mieheni kanssa kahdestaan lenkillekin, mikä on luxusta. Enpä voi silti sanoa, että mistään olisi joutunut luopumaan vauvan takia. Kokeeko joku muu joutuneensa luopumaan jostain vauvan tultua elämäänsä?

Kylässä Alex ei suostunut oikein nukkumaan päivällä ja yölläkin nukahtaminen meni aamuyölle asti ja aika aikaisin poika taas heräsi. Kaiketi hän tiesi, ettei olla kotona. Pari päivää menikin kotona sitten kärttyillessä ja nyt vasta poika alkaa olemaan paremmalla päällä, kun on saanut nyt paremmin nukuttua.

Alennusmyynnissäkin tuli käytyä jo eilen ja Alexille tuli ostettua muutamia vaatteita. Meillä ovat tähän asti olleet vaunut mukana ostosreissuilla ja kyllähän niiden kanssa ostoskeskuksessa pärjää, mutta mihinkään pieneen liikkeeseen en niiden kanssa menisi ahtautumaan. Kuinka moni on käynyt alennusmyynneissä ja käyttääkö moni matkarattaita? Ovatko matkarattaat kätevät?

terveisin M&Alex

Kommentit (3)

Vierailija

Eilen kotiuduttiin kahden viikon reissulta, oltiin joulu mökillä ja tehtiin myös mummolakierros. Näyttää siltä, että Hugo on yhtä hyvä nukkumaan autossa kuin veljensäkin (5,5 v), eilen kotimatkalla taas molemmat veteli sikeitä takapenkillä =)

Rytmi on mitä sattuu ja koko porukka menee liian myöhään nukkumaan. Hugon 7-8 h yöunet ovat lyhentyneet 4-5 tuntiin. Minua epäilyttää, että maito ei vaan pidä tarpeeksi hyvin nälkää enää, pikkuäijällä kun alkaa olla painoa 8 kg paikkeilla (kotipunnituksella). 68 cm vaatteet otettiin käyttöön joululomalla. Mukaan oli pakattu vain käytössä olleet 62 senttiset, mutta pakko oli joulun jälkeen käydä hakemassa uusi garderobi pojalle kun ei 62 cm bodyt enää menneet kiinni hyvällä tahdollakaan. Alennuksia oli vaan aika hintsusti vauvanvaatteista.

Matkarattaista: Meillä on Gracon rattaat, joihin turvakaukalo nostetaan päälle. Ihan kätevät pelit ainakin sisätiloissa, lumihankeen en kyllä noiden kanssa lähtisi ;D

Ensi viikolla 3 kk neuvola, ja tarkoitus olisi ottaa puheeksi soseet. Mä en jaksa uskoa, että meidän jässikkä pärjäisi pelkällä maidolla puolivuotiaaksi.

Donna ja Hugo 3kk1vko

Vierailija

Pituus 64,5 cm, paino 8160 g, kuuppa 42 cm. Eli ISO jässikkä on meidän "pikku"-Hugo. Yöunet ovat vähän lyhentyneet, joten harkinnan mukaan soseita vaikka saman tien pikkuhiljaa. Ei taida maito enää pitää nälkää koko yötä, 7-8 h unet on lyhentyneet 4-5 tuntisiksi. No, katsellaan, jos muutama viikko mentäisiin vielä maidolla.

Donna ja Hugo

Vierailija

Me oltiin joulu kotona, kun mies oli töissä, mutta sitten paukattiin mökille muutamaksi päiväksi, käytiin sukulaisia moikkaamassa ja tuttujakin. Hugo vierasti selvästi uusia paikkoja, etenkin nukkumaanmeno illalla mökillä oli pari ekaa iltaa aika hankalaa ja sittenkin nukkui käytännössä tissi suussa! Uudenvuoden aattona kotiuduttiin ja heti seuraavana päivänä vanhempani tulivat meille ja lähtivät vasta eilen. Nyt on olo aika väsy kun on muutaman päivän saanut passata omia vanhempiaankin...(Äitini on aika hankala, eikä todellakaan voi sanoa, että olisi apuna täällä ollessaan, enemmänkin arvostelee niin minua kuin kotianikin ja koko ajan pitäisi olla kahvia keittämässä, ruokaa laittamassa tai vaan seurustelemassa...)

Alennusmyynneissäkin käytiin, mutta Hugolle ostin vain farkut ja yhden paita-housut yhdistelmän, lähinnä isommille lapsille hommattiin vaatetta! Itselle ostin vaan kengät kun ei täällä kotona ollessa juuri vaatteita tarvii, siistimpiä vaatteita on ennestään ja kotona mennään huonommilla... :)

Meillä on ostoskeskusreissuja varten ostettu Carenan matkarattaat, ihan passelit siihen käyttöön. Niissä ei ole mitään hienouksia (mutta oli halvat) kun käytetään niitä tosiaan vaan kauppareissuilla ja mökillä ovat mukana (menee pieneen tilaan auton takakontissa) jos lähdetään kärryttelemään tai jotain.

Minäkään en koe että olisin joutunut jostain luopumaan vauvan synnyttyä, no, onhan tämä jo kolmas, mutta sitä tunnetta ei ole koskaan tullut. Pidän lapsista niin paljon, että on ihanaa kun meillä on niitä jo kolme ja vaikka väsyttää, se on sen väärti! Eihän sitä kovin helposti mihinkään nyt pääse, mutta toisaalta ei ole halujakaan ja ei tämä vauva-aika kauan kestä kuitenkaan!

Meillä Hugo heräilee edelleen usein öisin, mutta totesin tuossa toissa yönä, että poikakin nukkuu paremmin, kun (ja jos olen hereillä) hän on nukahtanut illalla, nostan hänet pinnasänkyyn nukkumaan. Olemme näin saaneet jo kahtena yönä yhden 3 tunnin unipätkän yöllä, muuten heräillään normisti tunnin välein. Mutta edistystä se on se pienikin edistys!

Itse en usko Hugon heräilyjen aina johtuvan nälästä, eli maito varmaan vielä riittää, vaan osa on ihan läheisyyden kaipuuta tuolla pojalla. Jossain vaiheessa täytyy kyllä varmaan miettiä öiden sujumista tarkemmin, kun nyt olen joinain päivinä ollut niin väsy, että silmissä välillä pimenee ihan yhtäkkiä ja pari kertaa olen pyörtynytkin ja kamala päänsärky on silmien takana koko ajan, ei kiva! Me ei siis olla vielä suunniteltu soseiden aloittamista, katsotaan sitä sitten joskus myöhemmin! 3kk neuvolassa Hugon stretegiset mitat oli 5040g, 58cm ja pää 39cm, eli hyvin on kasvanut ja tällä viikolla olen paljon laittanut 56cm vaatteita pois!

Hugon suun ympäristä sinertää aina välillä ja kävimme lääkärissä joulun alla kuuntelemassa sydänäänet. Lähete laitettiin jatkotutkimuksiin, aikaa nyt odottelemme ja kädet ristissä toivomme, ettei sydämessä ole mitään vikaa, ainakaan pahasti!

Palaillaan, poika heräs!

t. Sanelma ja Hugo 3kk 2vkoa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat