Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mukavia käyttöhousuja 5v pojalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän pojalla on käytetty enimmäkseen Lindexin tavallisia collegehousuja sisähousuina, mutta nyt niissä alkaa kulua polvet sitä vauhtia, että pitäisi löytää jotain muita tilalle. Ja nyt haluaisin ostaa näitä nimenomaan jostain nettikaupasta. Lisäksi poika käyttää pääasiassa kirkkaan värisiä vaatteita ja ruskeat, tummanharmaat, tummansiniset ja mustat vaatteet seisoo käyttämättöminä kaapissa (ja eivät sitten kulukkaan niin nopeasti). Olin ostanut läjän punaisia collegehousuja ajatuksella, että ne voi aikanaan pikkusisko periä, mutta ei taida jäädä yksiäkään ehjiä, kun niin kovassa käytössä ovat.

Onko velourhousut kestävämpiä kuin colleget? Niitä voisin hamstrata Me&I-kutsuilta, kunhan kevät mallisto saapuu. Nettikaupoissa ei tuntunut velourhousuissa olevan isoja kokoja enään jäljellä.

Kaikki vinkit pojan housuostoksiin ovat tervetulleita. Paikkamiseen en ole kovin innokas, kun omaa ompelukonetta ei ole.

Kommentit (5)

Vierailija

niillä on kyllä sitten hintaakin, joten minusta on sama ostaa 3 housut esim. Seppälästä sen sijaan, jos ei ole alessa. En muista mistä numerosta r-collection alkaa, olikohan vasta 120cm? Ne ovat kyllä jääneet tosi hyvinä pikkusiskolle, ja kun olen ostanut suoralahkeista, kapeaa mallia (sopi hoikalle pojalle) niin mallin puolestakin käyvät myös tytölle. Samoin L&B housuista olen ostanut "tyttömallia" kun ne toiset ovat liian leveitä. Niissä on myös elastaania, niin ovat varmaan mukavat päällä.

Vierailija

Paikkaamalla voi päästä ihan palkoille.

Verkkarit kestää kaikkea muuta paitsi polvi liukkareita silloin ne palavat reiille.

H&M myy muuten nyt collegehousuja 5€ ja väreinä oli punainen, kirksikka ja liila

Vierailija

Olin itseasiassa ajatellut, että laitan noista ne jotka värinsä puoesta parhaiten sopii siskolle talteen ja paikkailen sitten kun inspiraatio iskee (tai annan äidilleni paikattavaksi) Jos tuunaisi niihin jotkut tyttömäiset paikat, niin tulis ehkä paremmin käytettyäkkin kuin rumasti paikattuja.

Suurin osa housuista tuntuu reikiintyvän onneksi siinä vaiheessa, kun alkavat muutenkin olla lyhyet, joten motivaatio niiden paikkamiseen nyt on aika huono.

Yritin muuten etsiä nettikaupoista velourhousja ja esim Katvigillä ois kivoja, mutta niitä näyttäis olevan myynnissä vain kokoon 110cm asti. Ainakin niissä nettipuodeissa jotka omaan silmään sattuivat. En tiedä onko tuo velour sen kestävämpi materiaali, mutta vaipoissa on ainakin osoittautunut hyväksi ja pysyy paremman näköisenä useamman pesun jäljiltä.

Vierailija

Velour ei ole mielestäni sen kestävämpää kuin gollegekaan. Velourissa saattaa mennä nopeamminkin huonon näköiseksi polvet, siinä nukassa kun näkyy kuluma mielestäni aika helposti. Meillä on 4v pojalla ollut syksyn ajan käytössä Lindex veluurihousut ja on vielä ihan Ok, mutta ne ei ole olleet ne käytetyimmät, joten en voi mennä vannomaan kestävyydestä..

Älä nyt ainakaan kalliita Me&I veluurihousuja ala hamstraamaan!! :D Niissä se vasta harmittaakin, jos kuluu nopeaan puhki ja on vielä kalliitkin :)

Uudessa H&M kevätkuvastossa oli ruskeita ja pinkkeja veluurihousuja (muistaakseni LOGG mallistossa). Ja Jyväskylän Oz Babyssa muistelisin nähneeni Name Itin kevätuutuuksissa kivaa kirkasta omenanvihreää veluurihousua (en ole ihan 100% varma). Sopisi hyvin pojallekin! :)

Vierailija

Meillä on myös samaa 'ongelmaa'. Viisivuotias on saanut tänä syksynä puhki polvista viidet collegehousut, joita käytetty noin 0.5-1 vuotta. Eipä jää pikkuveljelle.

Olen käyttänyt lähinnä H&M collegehousuja, koska minusta niissä hinta laatusuhde on ok ja niitä saa tilaamalla webistä. Ovat kohtuuhintaisia ( alle 10 eur), joten ei tarvitse ihan hirveästi harmitella puhkikulumista.

Minä totesin ettei kannata paikkailla, kun olisi kohta puhki paikan vierestä, sen verran ohuiksi polven kohdat ovat tulleet. Sen sijaan laiton talteen ajatuksella leikata lahkeet ja tehdä niistä kesäksi collegeshortseja.

Joskus täällä oli samaan asiaan liittyen juttua, jossa kerrottiin, että canvashousut ovat kestäviä. Collegehousut taitavat kuitenkin olla mukavammat leikkiä ja ulkovaatteiden alla.

Uusimmat

Suosituimmat