Kestoista vaippaihottumaa, mikä avuksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi!

Mulla on ollut osakestoilua pojan kanssa jo jonkin aikaa. Nyt kun olen hommannut vaippoja enemmän ja siirtynyt käyttämään kertiksiä vain yölläja päikkäreillä niin pojulle on ilmestynyt pieniä punasia näppylöitä kestoista. Vaihdan niitä 2h välein kun kaveri on kova pissimään.

En haluaisi luopua kestoilusta ja olen sinkkivoiteella rasvaillut, mutta näpyt katoavat vain kertis vaippoja käytettäessä...Mikä siis avuksi? Kertokaa jos olette kohdanneet samanlaista!

Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija

Meillä tytön iho ei ole kestänyt fleeceä, ja kuivaliinakin on vähän kiikun kaakun pidemmillä vaihtoväleillä. Bambu sen sijaan on sopinut.

Voisiko syynä olla pesuaine? Pesuaineen vaihtaminen tai lisähuuhtelu yleensä tehoaa tähän.

Vierailija

Peppurasvojen sanotaan tukkivan fleece-kankaita, mutta mitä harvoin meillä sitä on jouduttu käyttämään, vaipoille ei ole käynyt kuinkaan. Tuon tukkeutumisen pitäisi huomata siitä, että kuivaliina (fleece) tuntuu selkeästi märältä, näin oon asian ymmärtänyt. Ecoverillä/sitruunahapolla tais toisaalta ongelman saada korjattua helposti, näin muistelen, aiheesta PALJON lisää esim. Kestovaippinfon foorumilla.

Kyllä meillä on BumGeniukset pyörineet 90-asteen pesussa siinä kun muutkin vaipat satunnaisesti, enkä mitään ongelmia ole siinä havainnut. Toisinaan meillä myös rummutetaan myös taskut, kestää ne senkin. Meidän BG:t on olleet ahkerassa käytössä n. 1,5 vuotta, eli ainakin kohtuullisen hyvin ne tällaista käyttöä kestää :) Yhdestä jouduin juuri reisikumpparit uusimaan, mutta sekin oli harvinaisen helppo temppu, ne kun juoksee kujissa. Kyllä noista vielä seuraavalle käyttäjälle vaipat on! :)

Vierailija

Unohtui mainita, BG:n kuivaliinamateriaalihan ei muuten ole fleeceä vaan polyestermokkaa (ihanaa mun mielestäni!), eikä siis meillä se ikinä koskaan ole ollut tukossa, tuskin meneekään.

Vierailija

Meillä on täyskestoiltu yhteensä kolme vuotta. Yleensä aina, kun meillä on lapselle tullut ihottumaa vaipasta, on syynä ollut "keittopesun" tarve. Eli pyöritä vaipat kerran 90 asteessa. Tee tämä vaikkapa kerran kuussa. Toivottavasti auttaa!

Tosin syynä voi olla myös pesuaine. Vaihtele ja kokeile. Pese sopimattomilla muu pyykki.

Tosin meillä oli nuoremmalla pojalla pari kuukautta kestävä herkkisvaihe, jonka aikana lähes mikä vaan aiheutti ihottumaa. Sitten vaihe meni ohi.

Vierailija

sitä luinkin jostain kauhuissani että voiteet kuulemma tukkivat kuivaliinakankaan huokoset... Tilasin koekäyttöön 3kpl Bumgeniuksia ja olen joutunut käyttämään sinkkivoidetta, siis olenko nyt pilannut vaipat? Entä kestävätkö Bumgeniukset 90 asteen pesun, kun nehän saisi pestä vain 60 asteessa - ei tekisi mieli alkaa koittamaankaan jos PUL-kangas on sitten entinen... Ajattelin jo että onpa tämä helppoa, mutta sitten tuli tuo ihottuma :(

Vierailija

Voisiko pesuainetta olla pesuissa liikaa, pyykkikone liian täynnä tai pesuaine lapselle sopimaton. Meillä ainakin liika pesuaine tai liian täysi pyykkikone tekee pojalle vaippaihottumaa. Toivottavasti syy selviää ja pääsette ongelmasta eroon.

Vierailija

Yritän eka tota tyhjempää pesukonetta ja vähemmän pesuainetta! Sitten katellaan muuta, mut eka pitää saada ihottuma pois. Tuntuu harvinaisen sitkeeltä, sinkkivoiteesta ei muuta kun huonompaan suuntaan ja perusvoide turhaa, nyt näyttää että Bebanthen auttaa...mut yhtään ei tunnu sietävän märkää vaipaa ihoa vasten.

Kiitos vielä

Möyri08

Vierailija

Fleese tosiaan aiheuttaa joilekkin ihottumaa.Myös se pesuaine kannattaa tarkastaa. Kestovaippayhdistyksen sivuilta löytyy lista sopivista pesuaineista ja yleensäkkin pesuaineista pyykkäämistä ajatellen :D

Keittopesukin on hyvä tehdä silloin tällöin niille vaipoille ja kankaille,mihin se sopii.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat