Jos liittys kirkkoon vain hetkeksi

Vierailija

niin voisimme järjestää kirkkohäät ilman maistraattia? Onko tyhmää?

Kommentit (13)

Vierailija

jos kirkko ei merkitse sinulle muuta kuin häitä (kenties ristiäiset)

hautajaisia varten onkin vähän vaikeampi liittyä hetkeksi : )

Vierailija

SUN!!!! Ja jos sä et kuulu kirkkoon, niin sitä on vähän vaikea mennä kirkossa naimisiin. Miksi sille sun miehelle ei kelpaa maistraatti+avioliiton siunaus kirkossa? Siinä olis molemmille jotain... Naurettavia pinnallisia tyyppejä ootte, jos liityt kirkkoon häiden vuoksi, kun olet hiljan eronnut! Luulis, että se päätös olis jotain merkinnyt?

Vierailija

meillä mies ei kuulu kirkkoon ja mietittiin samaa kun te ap. mut meni niin hankalaksi niin mentiin maitraatissa ja sit oli kirkossa avioliiton siunaaminen.

Vierailija

Itse olen surullinen "rusinat pullasta" -ajattelusta: otetaan se, mitä itse tarvitaan ja hylätään, kun ei hyödyt on imetty pois.

Miksi ylipäätään haluat kirkollisen vihkimisen/ siunaamisen, jos et halua elää kirkon yhteydessä? Miehesi varmaan tuntee sinut niin hyvin, että tietää sinun vapaaehtoisesti eronneen kirkon jäsenyydestä, jolloin hänen on hyväksyttävä siviilivihkiminen.

Ei ole mitään turhauttavampaa vihkipapin näkökulmasta kuin ulkoisista asioista hössöttävä hääpäri (morsian), joka haluaa "ihan sen lyhyen kaavan, ei puhetta, tai jos sittenkin joku tosi henkilökohtainen, mutta mitään Jeesus-juttuja ei tarvii olla".

Vierailija

Avioliittonne voidaan siunata kirkossa, vaikka et kuuluisi kirkkoon ja se kaava on hyvin samanlainen kuin avioliittokaava. Muutama sana erilainen! Miksi se ei kelpaa? Mitä haittaa on kipaisusta maistraattiin ensin? Minä en kyllä ymmärrä ja joo, musta olisi tyhmää, mutta kun en selvästi ajattele kuin sä, niin ehkä sulla on joku syy miksi se ei olisi susta tyhmää? Miksi sä et kuulu kirkkoon? Ja jos et kuulu sen vuoksi, ettet usko, niin miksi sä haluat sitten sen istituutin siunaavan sun liiton????

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat