Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä pahuuden ydin, opettaja. Tahdotko kysyä jotain?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

En usko, että on koulukiusaamista tai kouluväkivaltaa. On vain kiusaamista ja väkivaltaa ja ne pitää käsitellä sellaisina, eli kitkeä pois. Toki koulussa tapahtuva kiusaaminen on hoidettava koulun puitteissa. Kiusaava opettaja on sairas mieli. Vain raukka kiusaa heikompaansa, sillä auktoriteettinsa ja valta-asemansa turvassa opettaja on aina vahvempi, kun kyseessä on vain opettaja-oppilassuhde. -ap

Vierailija

välttämätön velvollisuus. Koulusurmat ovat pelottava ja surullinen asia. Uskon kuitenkin, että kyse on muodista: toistetaan mallin mukaan. En usko, että kyse on sinänsä koulusta. Minä muiden muassa mietin tietysti joskus, voiko minun oppilaani olla seuraava ampuja. -ap

Vierailija

on vaikutus. Alaluokkien opettaja viettää suuren osan arjesta oppilaiden kanssa, yläkoulun opettaja muutaman tunnin viikossa, mutta ne voivat olla tärkeitä tunteja. Yritän kitkeä oppilaistani pois "olen huono" -asenteen. Joskus he todella uskovat niin, joskus se on veruke. -ap

Vierailija

Siis tarkoitin,et katsotko perään et meneekö kaikki edes ruokalaan vai menevätkö he aivan itsenäisesti (en tiedä näitä nykykäytäntöjä)

Syömään nyt ei tietenkään voi eikä saa pakottaa,mutta jos menis edes sinne ruokalaan saakka,niin jos ottais vaikka sen leivän tmv,ettei suuntaan ruokavälkällä lähikiskalle...

28

Vierailija

Päiväkodissa sitä on päivittäin, joten mietityttää,miten sitten koulussa... Kuinka saan tietää, miten lapsellani koulussa menee ja kuinka usein?

Soitteleeko vanhemmat muuten usein opettajalle? Ja minkälaisissa asioissa? Mitä ajattelet tällaisista soittelevista vanhemmista? Millaista yhteistyötä lapsen vanhempien kanssa, jolla jotain pientä erityistuentarvetta (ei avustettava ja normaaliluokkaan kuitenkin kuuluva)?

Vierailija

Kuulutko paarialuokkaan (kuten minä, reaaliaineet) jättimäisillä opetusvelvollisuuksilla (ainoa maa Euroopassa on Suomi) vai oletko ylimystöä (äidinkielen maikka, joka korjaa aineet, kun oppilaat lukevat lukutunnilla kirjaa koko 45 min)?

Vierailija

Vahditko sinä opettajana,että kaikki ylipäänsä menevät ruokailuun? muistan omalta yläaste ajaltani,että monet lintsasi ruokailuun menon,opettajat eivät vahtineet yhtään

Minusta äitinä olisi nyt todella tärkeää,että lapseni söisi edes jotain koulupäivän aikana.

Vierailija

Koulumme on iso ja uskontoja on useita. Aina löytyy opettaja, joka vapautuu tunneistaan kirkon vuoksi. Hän pitää tunnin muun uskontoisille. Tosiasiassa kirkollisia tapahtumia on aika vähän. Paljon enemmän on muuta erityistapahtumaa. -ap

Vierailija

Ja miten koet sen vastuun, että sinulla on valta muokata lapsen tulevaisuutta ja näkemystä omasta itsestä, koulunkäynnistä ja opettamastasi asioista?

Vierailija

ohimennen ja vähän huolimattomastikin lausutuilla, on. Itse muistan monen opettajan sanat vieläkin ja kyllä ne vaikuttavat elämässä vaikka sitä ei ehkä uskoisi. Opettaja voi tehdä tuhoa lapselle vähättemällä, arvostelemalla yliankarasti jne. Mutta opettaja voi myös pelastaa monen kotona päähänpotkitun lapsen vain arvostamalla ja hyväksymällä. Aika pelottava ammatti ja toisaalta palkitseva.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat