Synnärillä minua pidettiin outona, koska itselläni oli mukana omat alusvaatteet,

Vierailija

imetysliivit, aamutakki yms.+ vauvalle vaatteet, miksi minua oudoksuttiin? Ulkomaillahan se olisi ihan normaalia, eihän raskaus ole mikään sairaus...

Kommentit (15)

Vierailija

Mä ainakin valuin ja vuosin kuin Niagara, ei yhtään olisi huvittanut pestä sitä pyykkiä. Vauvat (3 kpl) puolestaan väänsivät pihkaa niin, että vaipat vuotivat yli, joten ei sitäkään olisi ollut kiva pestä. Kengät oli kyllä tosi karseat. Olisin kolmanteen synnytykseen ottanut aamutossut mukaan, jos sellaiset omistaisin.

Toisen synnytyksen suoritin omissa vaatteissani kun tuli vähän kiire :) Ne päätyivät sitten sairaalan roskikseen.

Vierailija

mutta 2. ja 3. sairaalareissulla otin omiakin vaatteita mukaan. Ekanpäivän pidin sairaalan kamppeita, mutta sitten kun oma olo koheni oli ihana laittaa inhimilliset vaatteet päälle. Olo koheni lisää kun tiesi näyttävänsä inhimilliseltä.

Minulle sattui vain sellainen juttu, että kun olin pukenut siviilit päälle, vauva puklasi juotuaan veristä maitoa (minulla nännihaava). Säikähdin ja lähdin vauva sylissäni käytävän toisella puolelle, missä oli hoitajien toimisto. Hoitsut eivät tunteneet minua siviilit päällä ja luulivat, että olen tulossa kotoa pienen vauvan kanssa hätä kädessä (siis että on oikeasti tapahtunut jotain tosi kamalaa ja olen lähtenyt sairaalaan apua pyytämään). Kaikki olivat sekaisin, minä koitin selostaa, että olen tuosta viereisestä huoneesta... Hoitajat huusivat toisiaan apuun (Tulee veltto vauva kotoa!!!) Noh, härdellin selvittyä, minulle oltiin lopulta vihaisia kun olin pukenut omat vaatteet päälleni ja suotta säikäyttänyt koko osaston henkilökunnan... Vaikka sehän ei toki ollut tarkoitukseni :(

Vierailija

Olen yksinkertaisesti niin pieni (xs vaatteet) että sairaalasta ei löydy itselleni sopivia vaatteita! Ei sillä että täytyis ollakkaan mitään nappi-istuvaa vaatetta synnärillä - mutta jos edes ne alushousut pysyis jalassa niin ois kiva! Esikoisen synnytykseen raahasin aamutakin mukaan ja omat alusvaatteet+sukat. Kakkosen synnytykseen ajattelin ottaa vain omat alusvaatteet+sukat, mutta olis pitny se aamutakkikin raahata :( On todella ahdistavaa olla M kokoisella aamutakilla, jossa hihoja on käännetty puoli metriä ja helma laahaa maata, jopa vauvan käsittely oli tuskaa!

Huomasinpa että kakkosen synnytyksessä (2007) oli synnärill' useampiakin joilla oli jotain lökö-asua omasta takaa päällä ja voisin hyvin kuvitella itsekin ottavani kaikki omat vaatteet mukaan. Niin kuin joku tuossa mainitsikin, että vaikka olis ekana päivänä sairaala vaatteet, niin kunhan olo vähän virkistyy, vois laittaa omia vaatteita päälle. Varmasti omakin olo on hehkeämpi ;) (siis sen mitä nyt synnytyksen jälkeen voi olla)

Vierailija

Mutta sairaalan vaatteita käytettäessä ei tarvitse pestä itse. :)

Toki oma mukavuus ennen kaikkea, jos tuntee olonsa paremmaksi omissa vaatteissa. Itse pidin sairaalan vaatteita ihanan löysinä ja leppoisina synnytyksen jälkeen kun oli niin räjähtynyt olo.

Vierailija

Sekä vauvalle että itteleni osittain. Sairaalan kengät on jotain niin järkyttävää että ei mitään rajaa, epämukavat, rumat ja etenkin mietin kuka kaikki niitä on ennen mua pitänyt YÖÖÖKKK!!! Ei oikeen kiinostanut, otin omat hieman kulahtaneet aamutossut mukaan ja heitin ne pois tuon keikan jälkeen (olisivat muutenkin olleet menossa roskiin).

Vauvallakin oli omat vaatteet, niitä on kiva säilyttää vauvalle, ei tarvinnut pölliä osaston vaatteita ;-)

Vierailija

On mullakin ollut omat alkkarit ja imetysliivit käytössä, mutta eipä niitä ole kukaan muu siellä nähnyt. Eikä kukaan ole mua vahtinut, että otanko verkkopöksyjä vai en. Ja kai nyt jokainen ymmärtää, että sairaalan henkilökunta ei voi määrätä, mitä aluspöksyjä kukin käyttää...

Sairaalan aamutakkia kyllä käytin.

Vierailija

aamutakki maidossa ja veressä, vauva pulautteli ja vaatteita sai vaihtaa koko ajan...

Sitten tulin siihen tulokseen, että onpa helppo vain vaihtaa sairaalan omista ja nakata pyykkiin.

Vierailija

Oma pitkä neuletakki, lenkkarit ja muut vaatteet. Olisin varmaan vetänyt ranteet auki jos olisin joutunut raahustamaan niissä epäinhimillisen karseissa sairaalasandaaleissa ja muissa aivan käsittämättömän rumissa asusteissa.

Tiedän olevani kranttu vaatteitten suhteen, mutta ei voi mitään:) lapset olivat sairaalaan vaatteissa sen ajan kun siellä oltiin.

Pidin muuten myös synnyttäessäni oman paidan päällä.

Vierailija

halusin OMAT alkkarit (siis oli kyllä ihan tätä varten ostetut maxi sloggit,heh) mutta ne sanoi et PITÄÄ pitää päällä ne verkkoalkkarit ja perusteli vaikka millä "ilma kiertää,on helpompi laittaa vaan sinne sairaalan pesu pussiin,side pysyy jne"

No vaihdoin noihin omiini silti koska en tiedä kamalampaa kuin ne verkkoalkkarit :( ne on huonot päällä,en mä siitä ulkonäöstä välitä siis!!

Ja samoin ne putkisukat!! En tajua miks en muka sais pitää omia sukkiani??

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat