Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lapsettomuustutkimuksissa lähdetään liikkeelle?

Vierailija

Tilanne on se, että mies ja minä molemmat olemme 35-vuotiaita. Miehellä on 2 lasta edellisestä avioliitosta, nuorempikin on jo 7v. Molemmat saivat alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta.

Mulla on eskari-ikäinen poika, joka sai alkunsa vahingosta. En ole koskaan ajatellut olevani helposti raskaaksi tulevaa tyyppiä. Vuosikausia ehkäisin lähinnä pidättäytymällä loppuun asti menevästä yhdynnästä kierron 11-18 päivinä. Poika sai alkunsa toisesta kierrosta, jolloin de facto harrastimme seksiä laskematta "turvaväliä". Tämä oli edellisen mieheni kanssa.

Poistin kierukan viime tammikuussa. Sen jälkeen noudatimme keskeytettyä ja "varmoja päiviä" aina huhtikuulle asti. Ei raskautta. Juhannuksena plussasin. Heinäkuun lopussa keskenmeno (ilmeisesti sikiössä oli joku vika, näin arvelivat kun kävin sairaalassa ja gynekologilla - keltarauhanen näytti olevan kunnossa).

Syyskuussa tuli ekat menkat, ne ovat olleet ihan säännölliset koko ajan. Olemme harrastaneet aktiivisesti seksiä. Lasta ei vain kuulu. Varasin nyt netissä ajan gynekologille ensi vuoden puolelle. Kun ikää on jo tämän verran, ei halua alkaa odottelemaan vuosia, josko jotain tapahtuisi. Meillä on molemmilla miehen kanssa paljon ikäisiämme ja nuorempiakin tuttavapariskuntia, jotka ovat aloittaneet ns. tjottailun jo vuosia sitten, eikä mitään ole koskaan tapahtunut.

kommentteja?

Kommentit (8)

Vierailija

Se on käynyt monelle tutullemme. Ovat olleet n. 28-37v, kun "tulee jos tulee" on aloitettu, sitten yhtäkkiä he ovat huomanneet olevansa 40v lapsettomia, "no ollaan me jo aika vanhojakin", jne. Olemme väistämättä molemmat ainakin 36v lapsen syntyessä.

ap

Vierailija

Olet raskautunut nopeasti ja keskenmenosta on vielä aika vähän aikaa. Km:n jälkeen on ollut vasta 3 kiertoa.Teillä on todella hyvät mahdollisuudet vauvaan :) Toisaalta taas minusta on tosi turhaa pitkittää lapsettomuustutkimuksia, varsinkin jos asia stressaa kovasti. Lapsettomuus (joka ei vielä teidän kohdallanne ole ajankohtaista) voi olla tosi pienestä kiinni ja siihen voi auttaa muutama hormonipilleri. Tottakai kannattaa siis tutkia asia.

Tsemppiä!

t: ex-lapseton

Vierailija

ekan 3kk sisällä. Mulla on kasapäin näitä ystävättäriä, jotka ovat raskautuneet ensimmäisestä kierrosta, joten tunnen itseni siltä osin kummajaiseksi, kun he soittavat mulle joka kuukausi, kyselevät ja sitten patistelevat "stressaamatta olemista".

Oikeasti mua harmittaa ihan hirveästi lähinnä silloin, kun kuukautiset alkavat. Muun ajan meillä on sen verran paljon työtä tässä uusperhekatraassa, ettei paljon ehdi ajatella vauvoja...

ap

Vierailija

hormoni- ym. kokeita

jos ei niistä löydy mitään ilmeistä selitystä lapsettomuudelle niin sitten katsotaan onko munatorvet kenties kiinni

mutta ei tuossa nyt ehkä vielä mitään hätää ole jos kerta huhtikuusta joulukuulle on vasta aktiivista yritystä ja siihen mahtuu yksi raskaus

Uusimmat

Suosituimmat