Hoi äidit! (vapaa-ajasta...)

Vierailija

Pystyttekö oikeasti ottamaan rennosti, kun teillä on vapaa-aikaa? Tekemään omia juttuja ja lepäämään?

Minulle tämä on todella vaikeaa, nytkin mies lähti lasten kanssa keskenään mummolaan ja käski minua lepäämään ja tekemään jotain mukavaa. Koko ajan vain mietin, kuinka pitäisi siivota sieltä ja täältä.

Jos vain lepäisin ja ottaisin rennosti, niin tulisi huono omatunto, kun en käyttänyt aikaa hyödyllisesti :/

Kommentit (9)

Vierailija

ettei silloin kun jään yksin/on aikaa niin ympärille katseleminen ei ahdista :)

MUTTA useimmiten silti näinäkin hetkinä ekan 10-15min teen jotain "hyödyllistä" jos en muuta niin laitan pyykkikoneen tai astianpesukoneen päälle,saatan pyhkäistä vähän pölyjä tmv,laittaa esim kahvinkeittimen puhdistuun,vessanpönttöön sellasein vaikuttavan tabletin jne ja sit rentoudun,katson useimmiten jonkun dvd:n tai luen,ne nollaa hyvin :)

Ja vähän ennenkuin porukkaa alkaa lappan kotiin niin pistän pyykkiä kuivuun,imuroin eteisen,pesen sen wc pöntön/kahvinkeittimen/tmv jne

Vierailija

En kyllä muutenkaan ole erityisen ahkera, ja mielestäni hyödyllisintä ajankäyttöä on laiskottelu tai korkeintaan liikuntaharrastus. Vapaa-ajan käyttäminen siivoamiseen tuntuisi suoranaiselta tuhlaamiselta.

Vierailija

Siivoaisin vapaa-ajan ekat kymmenen minuuttia, eli sen verran että koti olisi mulle itselleni nautittavassa kunnossa. Sen jälkeen lopettaisin kaiken hyödyllisen tekemisen ja nauttisin täysillä yksinolosta. En todellakaan pyykkäisi tms.

Vierailija

etten sellaisina vapaa-aikoina pysty rentoutumaan, kun en yhtään tiedä millon perhe tulee kotiin. Enkä edes viitsi alkaa katsomaan mitään elokuvaa, jos perhe sitten tuleekin kotiin kesken elokuvan, ja sit tiedän, että mua vituttaa, kun kuva jäi kesken. Joten en edes aloita.

Ja sit joskus jos oon vaan levännyt, niin perhe tulee kotiin ja näkee, etten oo tehnyt mitään, niin mies alkaa pauhaamaan, että nyt oisin voinut rauhassa tehdä sen ja sen homman, ja minä vaan vedin päikkäreitä. Ei sitäkään paasausta oo kiva kuunnella, joten tuollaisten pelossa jää lepäämättä kokonaan.

Mutta eipä mies sitä vapaa-aikaa oo myöskään tarjonnut, oisko vuosi sitten viimeksi, joten on melko sama miten sen 2 tuntia vuodessa käytää.

Vierailija

Otat samalla rennosti, lataat akkuja, parannat kuntoa ja käytät aikaasi hyödyllisesti.

Itsestään se on kiinni (tässäkin asiassa).

Vierailija

niin stressaantunut ja väsynyt, että siihen menee aikaa että osaa rentoutua. Voisin kuvitella, että jos mulla olis viikko omaa aikaa, olla ihan yksin, niin ekat kolme päivää pyörisin ympäriinsä kuin hullu, siivoisin, tekisin sitä ja tätä ja tota, mutta sen jälkeen varmaan jo osaisin rentoutua.

Siihenkin menee oma aikansa, että pystyy kaiken kiireen jälkeen rentoutumaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat