Oikeasti, pitäisikö sitä itsetehtyä erikoisesti arvostaa ja kiittää?

Vierailija

Anoppini tekee usein paljon ruokaa itse alusta asti, mutta eivät ne aina sen paremmilta maistu, joskus jopa huonommilta. Joskus tietty erinomaisilta. Ei olla ikinä joulu- tai muuhunkaan pöytään tuppauduttu, vaan meidät on pyytämällä pyydetty (lue: uhkailtu, kiristetty, lahjottu, vedottu sääliin).

Lahjaksi ei olla viety mitään erikoista, itse anoppi on sanonut, että ei tarvitse mitään, ja vaikea hänelle on mitään keksiä.

Olisiko meidänkin siis pitänyt joko olla menemättä kylään tai viedä jotain erikoista lahjaksi?

Kommentit (14)

Vierailija

ja tuntuu jotenkin tyhmältä, että kukaan enää nykypäivänä sellaista edes yrittää - kaupasta, kun saa kaikkea valmiina ja huokeaan hintaan, niin miksi ihmeessä laittaa aikaansa turhamaisuuteen (kun ne kuitenkin ovat enemmän tai vähemmän epäonnistuneita koitoksia, siinä sitten joulupöydässä yritetään hymyillä kun pippuria on kosolti lootassa)

Vierailija

aina kun mennään kylään syömään viedään jotain, olipa se ruoka sitten itsetehtyä taikka ite. Musta aika alkeellisia käytöstapoja...

Vierailija

Joskus ihan ihmetyttää, kun oikein kutsutaan kylään ja sitten tarjolla on kaupan pullaa ja kaupan piparia ja kaupan sitätätä. Oikeesti ne kaupan käntyt on tosi kuivia verrattuna omatekoisiin.

Ihanaa kun joskus saa muuallakin kuin kotona itse tehtyjä leivonnaisia. PItääkin itsekin muistaa kiinnittää huomiota siihen, että kiittää tarjoiluita herkullisiksi.

Vierailija

mutta hyvin TAVALLISTA on että itse tehty ruoka maistuu eineksiä paremmalle.

Itse neulottu vaate ei välttämättä ole yhtä kiva kuin kaupasta ostettu, mutta kyllä mä arvostan sitä miten paljon aikaa joku on nähnyt meidän eteen. Riippumatta siitä, tuleeko sitä tuotosta koskaan käytettyä. Ei kyse ole siitä onko sillä neulojalla just oman maun mukainen tyyli (ja sehän ei muuttuisi vaikka se ostaisi vaatteet kaupastakin), vaan siitä kuinka paljon se näki vaivaa.

Vierailija

Teidät on pyydetty kylään, olisiko pitänyt olla menemättä? Miksi? Koska anoppi tekee ruokaa itse? Häh?

Erikoista lahjaksi? Mitä ja miksi?

Käyttäytykää normaalisti? Menette kun kutsutaan, ehkä viette jotain jos keksitte/huvittaa? Onko sinulla ap lapsia? Millaista etikettiä toivoisit heidän noudattavan sitten aikuisina..?

Vierailija

Saatetaan syödä aika useinkin toistemme luona. Ihan turha olisi tuoda mitään sellaista, mitä ei haluta - useimmilla on jo kaikkea.

Vierailija

Ehkä olisitte voineet viedä jonkin herkkukorin viinipulloineen kiitokseksi, niin olisitte osoittaneet jotain sivistyneen ihmisen käyttäytymistapoja.

Vierailija

eikä joka joulu muutenkaan (sen jälkeen on kuulunut aina valitusta, kun ei menty). En tajua, miksi meidän pitäisi olla erityisen kiitollisia siitä, jos menemme jonnekin, minne emme haluaisi mennä, sen takia että joku haluaa tarjota meille ruokaa?

Alkoholia anoppini ei käytä eikä hyväksy ollenkaan, suklaata ollaan joskus viety, siitä on tullut kommenttia, että "älkää tuoko suklaata".

ap

Vierailija

Lainaus:

Joskus ihan ihmetyttää, kun oikein kutsutaan kylään ja sitten tarjolla on kaupan pullaa ja kaupan piparia ja kaupan sitätätä. Oikeesti ne kaupan käntyt on tosi kuivia verrattuna omatekoisiin.

Etkö käsitä, etteivät kaikki ihmiset leivo itse? Jos sinut kutsutaan kylään ja tarjotaan kaupan leivonnaisia, ole tyytyväinen että olet ylipäätään saanut kutsun vaikka olet noin epäkunnioittava ja kapeakatseinen ihminen.

Vierailija

upea kukkakori tai ulos lyhty kynttilöineen tai jokin komea jouluinen koriste (kaunis enkeli, jonka sisällä valo) tai ikkunatähti valoineen tai muuta tuliaiseksi sopivaa ... todellakin sivistymättömyyttä, jos ette vie mitään. Ruoka on rakkaudella laitettu.

Vierailija

kyllä JOTAIN jouluisin, nimittäin itsetehty juttu, jotan nyt en viitsi tunnistamisen pelossa kertoa ;-)

Pointti oli se, että minulle on aivan sama, tekeekö joku laatikot itse vai ostaako, en arvosta tai lahjo sen enempää.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat