Paljon teillä on rahaa säästössä? Entä paljon säästätte lapsille esim.kuukaudessa?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Olen ollut kotona nyt 2 vuotta ja onneksi tuohon säästötiliin ei hirveästi ole tarvinnut kajota. Lapsilla noin 1000-1500 euroa säästössä, minulta menee suuresta kotihoidontuesta 20 euroa per lapsi säästötilille.

Vierailija

oli tonni, mutta piti käydä tilillä kun vanhempainvapaa loppui, ja työttömyyskassassa 2kk käsittelyajat...

Lapselle (vauvalle) säästän 20€ kuussa, kun menen töihin niin varmaan suurennan summaa.

Vierailija

Kolmevuotiaalla on 1000 euroa säästössä ja 1½-vuotiaalla 650 euroa.

Osakkessa on kiinni 5000 euroa ja säästötilillä noin 1000 euroa.

Vierailija

sekin menee talvi- ja kesälomiin. Penniäkään ei säästetä muuten, lapset saavat kaiken tarpeellisen. Säästävät sitten omista rahoistaan kun menevät töihin.

Vierailija

Jos molemmat vanhemmat lahjoittaa erikseen lapselle sen vähän reilu 100e kuussa, niin ei mene vielä veroja.

Niin, mutta meidän tilanne tämä:

Ei juuri säästöjä, sillä juuri pistettiin meidän säästöt syksyllä sileiksi ja maksettiin mökkiä varten säästetyillä rahoilla asuntolaina pois.

Varsinaisia säästöjä on noin 4000 euroa vararahaa nyt ja lisäksi lokakuussa varovaisesti on aloitettu osakkeisiin säästäminen, jota tarkoitus jatkaa. Tammikuussa alamme säästämään mökkiin, taloyhtiön remontteihin ja lisää osakkeisiin siis. Lapsille emme säästä säännöllisesti, mutta esim. nyt jouluna saivat 50 eurolla molemmat rahastoa.

Vierailija

Mitään ei jää itsellä säästöön laitettavaksi.

Lapsella on säästötili jonka isovanhemmat avasi, laittoivat tonnin rahaa. Se saa siellä olla ja kasvaa korkoa. Lisäksi jotain taskunpohjalta löytyviä hiluja tiputellaan (ja joskus muutkin, esim kummit käydessään tiputtelee) lapsen säästöpossuihin, ne rahat talletetaan myös ko. tilille. Tulisko niistä säästöpossuista noin puolen vuoden välein satanen... Eli ei paljoa, mutta kyllä sinne luulisi 18v aikana rahat esim ekaan omaan autoon karttuvan..tai mihin nyt sitten haluaa käyttää. Tilin saa siis vasta itselleen kun täyttää 18v.

Vierailija

-Meillä säästetään lapsille säästörahastoon yht. 60€/kk, on säästetty viimeset 5v, tosin viime vuosina rahastojen arvo on laskenut kuin lehmän häntä...

-säästöpossuun, näillä ostetaan lasten kengät ja haalarit

-itse säästän sijoitusrahastoon 50€/kk, siellä vaivaiset 150 €, koska käytin säästöt erääseen kirurgiseen operaatioon

eli varsinaista pahanpäivän varaa ei ole (tuota sijoitusrahastoani lukuunottamatta), koska olen opiskelija ja teen osa-aikatyötä. Lasten säästövakuutukseen emme kajoa

Vierailija

Se verovapaan lahjoituksen raja on 3999 euroa per kolme vuotta. Ja sen voi jokainen lahjoittaa kelle tahansa.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos lahjoittaa lapselleen rahoja ja tulee sitten itselle tiukka paikka, niin niitä ei saa (saisi) nostaa itselleen takaisin käyttöön.

Vierailija

Mulla säästötilillä 2500 €, pahan päivän varalle. Miehellä rahastoja ja osakkeita n. 10 000 € arvosta. Mulla rahasto ehkä 500 €.

Lisäksi miehellä taitaa olla joku säästötili Sampossa, oisko siellä 1000 €.

S-Bonustilillä meillä taitaa myös olla 1000 €.

Lapsille joka kk menee rahastoihin 20 €/lapsi (3 lasta). Kahdella vanhemmalla n. 1000 € rahastoissa.

Vaikka oon ollut hoitovapaalla ja tehnyt osa-aikaistyötä lähes 6 vuotta niin silti olemme aina saaneet säästettyä edes vähän. Nyt viime aikoina on tosin tehnyt tiukkaa kun olemme rakentaneet uuden talon... Mutta aina yritämme jotain säästää jostain.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat