Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottava olo, mikä mua voi vaivata?

Vierailija

Minulla tulee epäsäännöllisesti todella kamala olo. Tuntuu, että heikottaa, on näköhäiriöitä, joita ei kuitenkaan oikein voi selittää millään sanoilla. Tuntuu, että pää pimenee hetkenä minä hyvänsä. Tämä aiheuttaa voimaakkaan kuolemanpelon. On jotenkin sumuinen, epätodellinen olo. Pää toimii silti niinkuin ennenkin, kun vaan tilan aiheuttamalta hädältä pystyisi keskittymään. Näen kaiken mitä ennenkin ja raajat liikkuu kuten ennenkin. Tämä olo on tullut monessa eri tilanteessa, aamulla lehteä lukiessa, helposti audiotorioissa iltaluennoilla valkokangasta tapittaessa, lentokoneessa lennolla näkö sumeni tosi pahasti ja aiheutti valtavan pelon. Eilen olin mieheni kanssa pitkällä kävelyllä ja vähän sen jälkeen kauppakeskuksessa heikko, kauhea olo tuli taas kuukauden tauon jälkeen. En löydä sille mitään selitystä. Tänään olo tuli heti aamusta takaisin, kun luin lehteä pöydän ääressä. Se ei nyt oikein mene pois. Tuntuu, kuin aaltoilevasti joku vetäisi sisältäpäin päätäni kasaan. Yritän rauhoitella itseäni, mutta paniikki meinaa tulla. ja se taas tekee olosta entistä hirveämmän.

En osaa selkeästi kuvailla oloani ja se on yksi syy siihen, miksen ole käynyt lääkärissä. Jotain on selkeästi vialla, mutten osaa oikein pukea sitä sanoiksi.

Kommentit (9)

Vierailija

Minua pelottaa. En tiedä paniikkihäiriöistä mitään..voiko ne tulla tosi epäsäännöllisesti ja ihan paikasta ja tilanteesta riippumatta?

Jos tämä olisi jotain paniikkihäiriötä, mistä sellaiset voivat johtua? Miten niitä voi hoitaa?

-ap

Vierailija

Mikä tahansa sinulla on, niin parempi yrittää hakea apua kuin kärsiä sen kanssa hiljaa, ja stressata ja pelätä kun saat uusia "kohtauksia".

Vierailija

se voi siis todellakin aiheuttaa myös tuollaisia oireita (kokemusta on...). suosittelisin, että käyt lääkärissä ja pyydät lähetteen fysioterapiaan (silloin kela korvaa osan). toki lääkäri tekee sitten myös perusneurologiset testit sulkeakseen pois muita juttuja.

Vierailija

korkeaksi, että siitä tuli inhottavia oireita. Ei ollut kasvainta onneksi, syy jäi epäselväksi, mutta tätäkin hoidetaan epilepsialääkkeillä onnistuneesti.

Hakeudu varmuuden vuoksi lääkäriin, parempi kuitenkin sulkea pois ne mahdolliset vakavammat vaihtoehdot. Kuitenkin jumiutuneet hartialihaksetkin voivat antaa kummallisia oireita, mutta ei siihen kannata luottaa, koska itse ei ole lääkäri.

Vierailija

kuulostaa jonkinlaiselta verenkiertohäiriöltä päässä, voi olla ihan vaaraton, mutta kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä.

isälläni 40vee oli samantyylisiä oireita ja niiden pahentuessa, meni lääkäriin ja päästä läytyi kuvauksissa sellainen kananmunankokoinen tummentuma, siis kuolio. on ollut syntymästä lähtien ja nyt vaan ruvennut oireilemaan...

epilepsia lääkitys, vaikka epilepsiasta ei ole kyse.

Uusimmat

Suosituimmat