Minä opiskelija, ajattelin alkaa säästämään 100e kuukaudessa, aika pieni summa kuiteskin

Vierailija

säästyy vuodessa =(

se satanen kuussa on kuitenkin aika iso summa minulle, vuodessa saisin kasaan 1200 joka on aika vähän kun joka kuukausi kuitenkin laittaa itselleen niin ison summan. tuo raha on äkkiä tuhlattu ja sen säästämiseen menee kuitenkin kokonainen vuosi

Kommentit (8)

Vierailija

kysyä pankista neuvoja, mullakin on noi prosenttilaskut vähän hakusessa, en muista miten tuo laskettiin... mutta pankissa osannevat neuvoa, ja kertoa myös sinulle parhaimman säästömuodon! Tavallisella tilillä ei kannata säästöjä seisottaa, ja kun ne siirtää jollekin erilliselle tilille, niin ei tule käytettyäkään niin helposti!

Vierailija

Mitä varten säästät?

Olen opiskelija ja olen sitä mieltä, että pikkuisen rahaa säästössä äkillisiin menoihin ei ole ollenkaan pahasta. Opiskeluaikana on kuitenkaan varsinaisesti aio säästää. Elämä on muutenkin niukkaa.

Ota muuten huomioon, että jos olet vaikka eksät työttömänä ja tarvitsisit toimeentulotukea niin et saa ennenkuin olet ne säästöt käyttänyt. Toisaalta ne säästöt voivat sitten pelastaa perheenne siltä toimeentulotuen hakemiselta.

Vierailija

Kannattaa kysyä pankista tiliä, jolle saa paremman koron kuin tavalliselle käyttötilille. Avasin itse juuri Nordeassa säästötilin, johon voi tallettaa säästöjä ja sieltä saa tehdä vuodessa 12 nostoa ilmaiseksi, eli tarkoitus todella on säästää rahat sinne, eikä käytellä jatkuvasti, nostokertoja on kuitenkin sen verran, että jos hätä tulee, niin voin nostaa sieltä vaikka kerralla sitten isomman summan jos oikein kova tarve tulee. Korko oli jotain reilu 3 %, ei hirmuinen, mutta parempi kuin normitilillä, siitäkin kertyy joitain euroja vuodessa...

Pienistä säästöistä ne kertyy ne isommat säästöt, pitkäjännitteisesti kun vaan jaksaa laittaa syrjään rahaa! Ja satanen tosiaan menee moneen turhaan asiaan aika nopsasti, joten hyvä jos pystyt laittamaan ko. summan talteen joka kuukausi!

Vierailija

saan paljon kaikkia muitakin tukia kun on lapsia joten pärjään kyllä opiskeluajan pienemmälläkin kun koulussa saa ruokaa ja lapset syö hoidossa

mutta silti tuntuu hassulta että 1200 e vain tulisi vuodessa jos joka kuukausi pihistäisi tuon satasen

Vierailija

eläkevakuutukseen vaiko pankkitalletuksiin? Eri vaihtoehdot kannattaa miettiä tarkkaan, ja kysyä tarvittaessa apua esim. sij.neuvojalta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat