Onko tavallista, että 6-vuotias rakentaa täysin itsenäisesti

Vierailija

lego-sarjan 8-14-vuotiaitten isoja komplekseja pelkän ohjekirjan perusteella. Meillä näin tapahtui ja oltiin kovin yllättyneitä. Mie en ole lahjakas ensinkään ja mies kylläkin inssi, mutta silti yllätti, että poika kokosi valtavan linnakkeen ilman aikuisen apua...

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Jonkun tollasen rakennelman mikähän oli 6-12 vuotiaille. Mutta on tehnyt niin paljon legojen kanssa että en yhtään ihmettele. On tosi hyvä käsistään muutenkin :)

Vierailija

Eniten tykkää Racer-autoista, niitä rakenteli jo nelivuotiaana. Mutta olin kyllä ajatellut että kaikki sen ikäiset rakentaa niitä ohjeista?

Vierailija

on poikkeuksellista lahjakkuutta avaruudellista hahmottamista vaativissa rakenteluissa. Legon Bionicleja rakennellut omatoimisesti 5-vuotiaasta, nyt ikää 7v. Mutta toki ihan "normilapsellakin" voi olla samaa lahjakkuutta.

Vierailija

meillä 5v. rakensi aivan itse star wars aluksen ja ritarilinnan peräkkäisinä päivinä. keskittymistä tarvitaan. meidän lapsi ihan normaali tapaus, ei matemaattisesti lahjakas tai asperger eikä toivottavasti mitään muutakaan epämääräistä.

Vierailija

legon hydraulisen techno traktorin (12-v sarja). Minä pari vuotta vanhempi isosisko hyvä kun duploilla osasin rakentaa. On jäänyt mieleen se vi...us, minkä veljen nokkeluus suon asian tiimoilta mun pieneen päähän aiheutti.

Molemmista meistä tuli kuitenkin insinöörejä. Tosin siinä missä mä olen keskiverto toimihenkilö ja enemmän henkilöstöasioiden parissa työskenetelen, veljeni on alansa huippuja, suunnittelee koneenosia ja kokonaisia koneita ja tekee todella teknistä osaamista vaativaa työtä.

Vierailija

rakentaa tosi hyvin noita 7-12vuotiaiden legosettejä. Just sai kaksi erilaista joulupukilta ja yhden ainoan kerran jouduin auttamaan, muuten kokosi kaiken itse. Ylpeä olen :)

Enpä sitten tiedä tuosta aspergista, mikäs se on?

Vierailija

jos kyse on tän joulun legolinnasta, joka maksoi n. 80 egee niin sen meidän kuusivuotias ainakin kokosi suht helposti, enkä pitänyt mitenkään ihmeellisenä. ihan tavallinen poika, oppi kyl lukemaan itsekseen jo vuosi sitten, silloin siis 5 ja puolivuotias, nyt lukee jo kirjoja, mut niin minäkin luin sen ikäisenä, ja ihan tavallinen filosofian maisteri musta tuli.

Vierailija

mutta sen on vaikea juuri tuollaisissa ohjeissa lukea täydellisesti sitä kolmiulotteisuutta. Eli ainakin ap:n lapsella on se puoli kunnossa!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat