Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisinpa jo raskaana...

Vierailija

Oon jättänyt pillerit elokuussa ja toiveena on vauva (ylläri). Yhden kerran jo olin testin mukaan "vähän raskaana", tiedättehän sen haalean viivan, jota tiiraillaan eri suunnista ja toivotaan parasta, mutta se meni kesken heti alkujaan :(

Nyt menossa kp 21 ja aamulla oli paha olo, en tiedä johtuuko jouluherkuista vai itse Asiasta. Huuoooohh... Tiedän että monet joutuu koittamaan onneaan kauankin, varsinkin näin ensimmäisen kanssa, mutta kun on odottavan aika niiiin pitkä >:/

Hitsi!

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

ja muuten en siis kärsinyt pahasta olosta, ihan tuolloin ennen plussasuta ja vähän sen jälkeen, muutamia viikkoja, mutta se oli ennenmmin semmosta heikkoa oloa..

Vierailija

todella tiedän miltä apsta tuntuu, mutta tekee mieli silti ottaa joku nuijja ja kopauttaa järkeä kaaliin. :DD Meillä takana nyt 1,5 vuotta yritystä, yksi keskenmeno ja pco-diagnoosi. No, eipä sekään vielä mikään yritysenkka ole, mutta siltikin. Ja muistan todella hyvin miltä ekat yrityskuukaudet tuntui, kun oli aika varma että kuitenkin ehkä justiin tässä kuussa. Nyt sitä ei niin jaksa enää edes intoilla.. tai ainakaan yhtä paljon. :)

No me mennään seuraavasta kierrosta kierronkartoitukseen ja saadaa toivottavasti joku apu sitten. Kunhan saan jotkut hormoonivalmisteet, niin sitten saatte kuulla minun intoilujani ja ahistelujani täällä. :DD

Niin ja kikkoja: Greippimehu, taikka sitten ruokalusikallinen omenaviinietikkaa päivässä. Kummatkin huonoja hampaille mutta hyviä limakalvoille. Sitten kanssa 50mg disperiiniä päivässä ovulaatioon asti on joittekin kikka, musta se on vähän hurjaa, en oo siihen uskaltanut ruveta. Vaikka 50mg onkin pieni annos. Mies voi syyä kurpitsansiemeniä, ne vahvistaa spermaa.

Ja lyyään yhessä kaikkia "ota vaan rennosti niin tärppää"-sanojia. :D

Vierailija

jälkeen --- mutta jos mekin odotetaan tässä "muutama vuosi", niin eipä aikaakaan ja voi kauhistus, 40v tulee täyteen ja siitä sitten kipitetään kohti viisikymppistä. Eikä raskautuminen ainakaan helpotu!

t. tänä vuonna 35, ensi vuonna 36v

Vierailija

mutta olivat musta huonoja, piti napautella lavuaarin reunaan että toimivat ja hintakin melko suolainen (muistaakseni 7kpl 32e). En saanut yhtään positiivista tulosta, mutta mulla tulee oviksen aikaan sellaista kirkasta, sitkeää limaa n. vuorokauden ajan, jonka olen lukenut olevan merkki tästä, lisäksi alavatsasta nipistelee tietyllä tavalla. Mutta olet ehkä oikeassa, ostan seuraavalle kierrolle jos tarpeen.

Vierailija

väestöliiton lapsettomuusklinikoilla ne suosittelee oikeestaan ovistikkuja vasta kun on jotain syytä olettaa ongelmaa, että on kulunut aikaa tms. Ne on monelle niin stressaavia, koska niitä pitää käyttää niin säännöllisen aikataulun kanssa, eikä ne sittenkään takaa tuloksia. Eli voi oviksen aikaan heilutella vällyjen välissä olan takaa, eikä sittenkään raskaudu, niin onhan se pitkän päälle ahdistavaa.

MUTTA jos niitä tahtoo käyttää, niin mammaksi.net on paras paikka ostaa niitä minusta. Ovat halpoja, luotettavia ja tulevat nopeasti postissa.

Itse olen niitä joskus tilannut, mutta olen valitettavan huono käyttämään niitä, pitkine kiertoineni ja epäsäännöllisen työ/opiskelurytmini takia.

Pcos (jäi viimeksi ässä perästä, valitan) on munasarjojen monirakkulaoireyhtymä, joka vaikeuttaa munasolujen kypsymistä. Sitä on jollain 5-10% naisista. Kaikilla niistä se ei tee järin ongelmia, ehkä jättää joskus jonkun solun kypsyttämättä, mutta osalla hankaloittaa kovastikin. Ite en vielä tiiä miten hurja juttu omalla kohalla, toivottavasti ei kovin.

Hohhei, ei pitäis varmaan täällä enää keinua, mut oon vähkä kuumeessa ja lisäksi kanssa vauvakuumeessa, mutta jää vauvailut sen taviskuumeen takia väliin tältä kierrolta.. No, saadaanpahan levätä. :D

Vierailija

teillä ei näköjään olla menty helpoimman kautta. Onnea vaan näin jälkikäteen onnistumisen johdosta. Toivon että me pääsemme edes vähän helpommalla...

Huomasin juuri toisenkin ketjun jossa odotellaan häitä ja sitten vauva-asioita, sieeläkin oli ihanhyviä pointteja.

Gynelle ajattelin mennä tsekkiin, oon yleensä loppuvuodesta käynytkin pillerien uusimisen yhteydessä. Ehkä siellä valaistaan myös tätä foolihappo-asiaa, joka pitäisi ilmeisesti aloittaa jo ennen raskautta?

Alkoholia en ole enää käyttänyt ja kahvistakin melkein luopunut + yritän elää muutenkin terveellisesti.

Kiitti tsempistä!

Vierailija

Mullakin oli 10v pillereitä takana, ja odotus oli piiiitkä ennenkuin ekan plussan saimme! Noin 5 kiertoa muistaakseni kun tärppäs, ja todella yritimme ja paljon!!! Toinen tuli vahingossa kun esikko oli 5kk, kolmas tuli yrityksen kanssa 5kk ja 4. tuli vahingossa jälleen..nyt piuhat poikki meikäläiseltä :)

Luulin myös etten ikinä ikinä voisi omaa lasta saada mutta niin niitä neljä on siunaantunut, enempää en jaksa hoitaa kunnialla :))

Tsemppiä, kyllä se plussa teille vieä tulee, usko vaan!!

Vierailija

tiedetään, neljä kuukautta ei ole vielä pitkä aika vaikka se siltä tuntuukin. Ja ehkä se menee joutuisammin jos voi välillä käydä avautumassa tällaisessa paikassa jossa on samassa tilanteessa olevia/olleita, kun ei viitsi lähipiirissään tästä monellekaan huudella. Meillä tulee isovanhemmat ja isoisovanhemmat sekoamaan, ovat jo melkein menettäneet toivonsa kun ollaan miehen kanssa oltu kimpassa kohta 12v ja meidän kakskymppisten jälkeen on jälkikasvua odotettu (nyt siis ikää 27v). No joo, jos ei olis ajatellut hommaa "järkevästi" opiskelujen ja rahatilanteen kannalta niin varmaan olis silloin jo pukattukin tilausta sisään, ollaan molemmat hyvin lapsirakkaita ja perhekeskeisiä sieluja.

ap

Vierailija

Ei tää raskaana oleminen mitään herkkua ole. Äitiys on sitten tietysti ihan ok, kunhan siihen asti päästään (ainakin toivottavasti ja enimmäkseen), mutta sitä ennen on kyllä tiedossa silkkaa kidutusta.

t. viidettä odottava

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat