Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän syksyllä tokaluokkalaiset pärjäävät iltapäivät kotona?

Vierailija

Laitatteko välipalat valmiiksi vai osaavatko itse laittaa? (Toisin sanoen syövätkö mitään järkevää?) Tekevätkö läksyt omatoimisesti? Soittelevatko teille vanhemmille usein? Eli miten pärjäävät?

Meillä tokaluokkalaiset eivät pääse enää iltapäiväkerhoon. Itselläni työ jossa ei voi vastata puhelimeen. Ja mieskin vain harvoin. Vähän huolestuttaa ensi syksy miten syksyllä syntynyt tokaluokkalainen tulee pärjäämään.

Kommentit (6)

Vierailija

Ihan hyvin mennyt vaikka alkuun jännitin.

Pidän huolen että muroja / maitoa / omenaa / banaania yms on aina saatavilla. Lähes joka päivä on joko joku kaveri meillä tai sitten lapsi on mennyt kaverille suoraan koulusta. Syövät siellä missä ovat.

Meillä lapsen pitää soittaa minulle kun pääsee koulusta ja kertoa minne menee tai kuka on meille tulossa.

Läksyt tekee harvoin ennen vanhempien tuloa. En myöskään ole vaatinut että läksyt pitää olla tehtynä.

Muutamia kommelluksia on sattunut... avaimet unohtunut kotiin, kännykkä rikki eikä sillä sanut soitettua enkä minä saanut yhteyttä, olin jo paniikissa mitä tapahtunut. Olivat jotain ulkona tekemässä... ilman avaimia ja ilman kännykkää kun ovi pamahti kiinni. Jne... Kaikesta huolimatta yllättävän hyvin meillä mennyt. Joutuu olemaan max 4 h yksin.

Vierailija

Kannattaa jättää jotain valmiiksi laitettua jääkaappiin, muuten ei meillä ainakaan viitsitä laittaa mitään järkevää, vaan se on vaan jotain keksi ja limua tai muuta. Ja jos sinä ja mies ette voi vastata puhelimeen, niin jonkun muun aikuisen on oltava puhelinyhteydessä.

Vierailija

Riippuu varmaan paljon lapsestakin, että miten pärjää. Meillä tokaluokkalainen menee iltapäiväkerhoon nyt kevääksi ja lisäksi isäpuoli aikoo tehdä osittaista hoitovapaata, joten ei tule edes iltiksessä olemaan pitkään. Jatkossa kolmannellakin meinaan käydä tutustuttamassa asukaspuiston aikuisiin. Meillä kaikki ihanasti ilman tienylitystä - koti - koulu - asukaspuisto.

Vierailija

Aloitti vielä syksyllä kerhossa mutta lopetettiin nyt marraskuun alkuun, kun ei halunnut siellä käydä. Pari kaveria on myös yksi kotona koulun jälkeen ja veli tulee myöhemmin koulusta. Välipalksi syö vähän mitä sattuu vaikka laittaisin valmiiksikin. Meillä myös vaikea vastata töistä puhelimeen, mut pyrin tauolla soittamaan aina kotiin ja varmistamaan et kaikki kunnossa. Todella harvoin poika mulle edes soittaa, tykkää kun saa rauhassa olla ja leikkiä yksin, veljen tai kaverien kanssa. Joskus jos aika käy pitkäksi katsoo telkkaa tai pelaa pleikkaa, mutta yleensä pelipäivä ei ole kuin viikonloppuisin. Itse sanoo et pitää rauhallisista iltapäivistä kotona, kun kukaan ei käske tekemään mitään tai hoputa. Läksyjä ei kyllä itse tee, onneks tulen ennen neljää useimmiten töistä, niin sitten on yhdessä tehty ennen ruokaa.

Uusimmat

Suosituimmat