Rahaa 230e kahdeksi viikoksi, äiti ja kaksi lasta

Vierailija

Rahalla pitäisi ostaa ruuat kotiin ja työpaikalle. Ja tietty vessapaperit yms... Miten musta tuntuu, etten pärjää. Yleensä menee ainakin 400e parissa viikossa.

Kommentit (13)

Vierailija

Meilla 3 lasta ja 2 aikuista. Yksi lapsista vielä vaipoissa. Jos velat ja laskut maksettu niin päivittäiseen markettiostoslistakamaan menee n 600e/kk. Tosin tarkkaan kyl katon mitä ostan ja paljon yritän ite ruokia tehdä minkä työelämältä kerkeän.

Vierailija

Käydään liikaa ulkona syömässä ja eletään aika leveesti, vaikkei mulla ole edes luottokortteja. Kohtuuliksa sentään. Mutta nyt on edessä pari köyhempää kuukautta ja pakko oppia säästämään.

Pitääkö mun alkaa jopa kokata?? Ja keittämään puuroa? Voi ei.

Vierailija

mulla on yleensä kans rahaa käytössä mut nyt tuli muutamia ISOJA laskuja marras-joulukuulle ja ne kun maksoin niin mun "normaalivarat" olikin kutistuneet muutamaan sataseen :D onneksi oli joulujutskat ostettu,mutta taas huvistuksista yms piti tinkiä.

Mun vinkit:

1) kirjasto: ainakin meidän kirjastossa on aika hyvä lasten dvd-kokoelma (ja on aikuistenkin kyllä) ja lisäksi ääni-kirjat/cd:t/sadut mitä ne nyt lie + tietty ihan tavalliset kirjat :D

Me käytiin kerran viikossa ja vaihdettiin kamat uusiin,kummasti ei mennyt yhtään rahaa ;)

2) tortillat ja tacot. Myönnän,tykätään pikaruoasta ja äiti ei oo mikään loistokokki ;D Väliin jauhelihaa tai kanaa,sit tomaattia,salaattia (tai kaaliraastetta),sipulisilppua ja kermaviilikastiketta (mun suosikki taco-dippiseos ja kermaviili) NAMI ja ei maksa paljon mitään!!

3) rainbow valmisosekeitto (pakaste) NAMIA myös!! varsinkin rainbow pakastepatonkien kanssa

4) aamupuuro. Ihan tosi. mä inhoan puuroa mutta totta se on et se on halpaa. Ja me syötiin kyllä mannapuuroa :D ja riisihiutalepuuroa ja sit vielä nalle-vellijauheesta tehtyä puuroa. Näiden kanssa ostin halpis purkin valmiskiisseliä (sokerittomana) niin lapsetkin tykkäs.

5) halvemmat paprut (wc ja talous) ja samoin pesuaineet,KAIKKI pesuaineet. Myönnän myös ilman häpeää et normaalisti pesen lastenkin hiukset kampaamoshampoolla (lasten),mutta nyt ostin marketista Omppu Linnashampoota ja ei sekään ollut huonoa. AIkuisten vastaavaan en koskisi,mutta taas aikuisten sarjoista tykästyin kyllä Wellan markettishampooseen... ja tiskikoneaine on nyt Pirkkaa samoinkuin pyykinhuuhteluaine...

Toivottavasti pärjäät :) en tiedä saitko yhtään vinkkiä mikä kelpais sulle,meille noi toimi,mut sehän taas riippuu mistä kukanenkin on valmis säästään :)

Vierailija

Kuulostaa uskomattoman halvalta.

Lainaus:

Voisin laittaa sulle samantien listan mitä ostat. itse hankin 100 e/viikko ruoat, vaipat ja vessapaperit 6 henkiselle perheelle ja hyvin pärjätään:)

Vierailija

Lainaus:

3 viikkoa pitäis pärjätä.......2 aikuista ja koululainen.

Miten te vietätte vapaapäiviä tms? Eikö tee mieli shoppailla, vuokrata DVD:tä, ostaa pizzaa...?

Mulla menee viikonlopussa tuo 100e. Olen kauhee, tiedän.

ap

Vierailija

Voisin laittaa sulle samantien listan mitä ostat. itse hankin 100 e/viikko ruoat, vaipat ja vessapaperit 6 henkiselle perheelle ja hyvin pärjätään:)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat