miten opetetaan vauva nukahtamaan omaan sänkyyn

Vierailija

kun tähän saakka on nukahtanut rinnalle. ikää 8 kk. onko hyviä vinkkejä?

Kommentit (15)

Vierailija

et kun vauva alkaa itkemään kun hänet laitetaan pinnasänkyyn, niin kumpi on parempi tapa opettaa nukahtamaan sinne omaan sänkyyn

a. se että esim. isä on koko ajan vieressä, silittelee tms. tassuttelua

b. vai et tullaan pois samasta huoneesta, ja vain käydään esim. parin minuutin välein rauhoittelemassa vauvaa.

pitkittääkö vieressä oleminen nukahtamista vai antaisko vaan turvaa vauvalle?

ap

Vierailija

muistaakseni vauvalla on tuon ikäisenä eroahdistus, joten omaan sänkyyn nukuttaminen voi olla vaikeampaa kuin muulloin. mitä jos yrittäisit myöhemmin uudelleen?

itse nukutin tissillä pojan aina 1v 8kk saakka, jolloin lopetin imetyksen kokonaan. olen varmaan patalaiska äiti, mutta nukutus sujui kaikkein helpoimmin tissin avulla ja helppoutta kaipasin silloin todella paljon! en siis neuvo odottamaan ihan niin pitkään, mutta ainakin pari kuukautta?

Vierailija

Meillä tassuteltiin ihan aluksi ja tutti kyllä kelpasi.

HUS:in sivuilta löytyy tassuttelu unikoulusta juttua, googleta. Ja tsemppiä, äkkiä se on ohi.

6

Vierailija

eilen aloitin vasta minäkin vauvan siirtoa omaan sänkyyn. Jännitin onnistuuko, sillä on nukkunut meidän vieressä ja heräillyt tosi monta kertaa yössä (5-10kertaa) imetin vauvaa sängyn vieressä tuolissa ja kun nukahti, siirsin vauvan omaan pinnasänkyyn. Heräsi, laitoin tutin suuhun. Toiselle puolelle taitoin tyynyn tueksi ja toiselle puolelle myttysin vauvan makuupussin. leikisti siinä olin minä. Vähän aikaa pitelin kättä päällä ja vauva nukahti. Heräsi vain 3 kertaa koko yönä! Otin nojatuoliin imetykseen ja tein samat hommat kuin edellä. En olisi uskonut, että menee noin helposti. Tänä iltana tein saman homman ja onnistui taas! Nukkui muuten päivällä 3h45min ja sitä tämä vauva ei ole tehnyt 7 kuukauteen!

Vierailija

alkaa riehumaan omassa sängyssä. Ja itkee jos on väsynyt, muttei saa unta. Tassuttelut ei auta, kun toinen kiemurtelee ja ei pysy tassun alla. Nykyään nukutetaan rinnalle, jos ei nukahda niin tuodaan vaunut sisälle ja nukutetaan niihin.

Vierailija

Minä siirsin vauvan jo ihan alun alkaen imetyksen jälkeen pinnikseen. On aina nukkunut omassa sängyssä ei koskaan vieressä. Tai siis 3 kk kuukautta nostin vaunuihin, sitten 1 kk lattialla kopassa meidän sängyssä kiinni, sitten siirsin pinnikseen. Mutta siis aina olen nostanut johonkin muualle vierestä imetyksen jälkeen.

Vierailija

ei oikein huoli edes pullosta, kun joskus ollaan kokeiltu minun ollessa asioilla. myöskään tuttia ei huoli, ikävä kyllä. se varmaan helpottaisi tilannetta. ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat