Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kummi voi/tai on aika lopettaa joulu/syntymäpäivälahjojen ostaminen

Vierailija

onko se sidoksissa lapsen ikään vai riippuvainen kummisuhteesta?

Kommentit (10)

Vierailija

Lainaus:

ja taas ennen joulua kummitäti kysyi mitä haluan joululahjaksi. Ei se kummius rippikouluun lopu ja itse olen kyllä ajatellut muistaa kummilasten synttärit ja joulut hamaan loppuun. Kun semmoisen kunniatehtävän saa, niin ei se lopu mun mielestä ollenkaan, vaikka kummilapset kasvaakin aikuiseksi.

Ja kaiken lisäksi pidän itse lahjojen antamisesta jo pelkästään antamisen ilon vuoksi.

Ai kunniatehtävä lahjojen ostajana? Ei kai sen tarvitse tarkoittaa että välit menee jos lahjomisen lopettaa.

Vierailija

ja taas ennen joulua kummitäti kysyi mitä haluan joululahjaksi. Ei se kummius rippikouluun lopu ja itse olen kyllä ajatellut muistaa kummilasten synttärit ja joulut hamaan loppuun. Kun semmoisen kunniatehtävän saa, niin ei se lopu mun mielestä ollenkaan, vaikka kummilapset kasvaakin aikuiseksi.

Ja kaiken lisäksi pidän itse lahjojen antamisesta jo pelkästään antamisen ilon vuoksi.

Vierailija

ostan vähän arvokkaamman lahjan rippilahjaksi ja aion seuraavan kerran ostaa ylioppilas/valmistujaislahjoja, kihlajais- ja häälahjoja.

Vierailija

Itsellä 3v kummipoika, enkä ole hänelle mitään ostanut koskaan. Aikaa mielelläni kyllä vietän hänen kanssaan ja kun ikää tulee lisää voidaan yhdessä lähteä käymään jossain.

Eihän ne lapset edes mitään tarvitse, kun kaikkea löytyy jo enemmän kuin kaappiin mahtuu...

Vierailija

eli ex-miehen puoleiset kummilapset ovat jääneet hänen vastuulleen, niin repivä ero oli.

Muuten olen ostanut lahjoja rippikouluikään, sitten yo-lahjan ja seuraavaksi ajattelin muistaa häälahjalla.

Vierailija

Tuskin niitä lahjojakaan enää sen jälkeen tavi ostaa.

Meillä taas ihan eläkeläisetkin saa syntymäpäivänään lahjoja ja kemutkin järjestävät! ;-)

Vierailija

Suurin osa täällä on sitä mieltä, että kumminmuistamiset voi lopettaa rippikouluun..... taidan olla omituinen, kun muistan syntymäpäivät ja joulut vaikka kummilapseni ovatkin jo 23v., 17v., 16v. ja 12v.

Omiakin lapsia on neljä ja osa heidänkin kummeistaan on "muistanut" kummilapsiaan myös rippikoulun jälkeen.

Osa lastemme kummeista ei ole koskaan (ristiäisten jälkeen) muistanut edes postikorttia lapselle lähettää ja se onkin ollut totinen paikka kun vertailevat keskenään. Ehkäpä juuri tästä kokemuksesta pidän tärkeänä muistaa kummilapsiani.

Enkä tarkoita tällä muistamisella vain materiaa...vaan olen oikeasti kiinnostunut kummilapsistani muutoinkin.

Uusimmat

Suosituimmat