Menee oikeesti kohta hermot kun 7v kyselee jatkuvasti että onko varmaa että koulu alkaa

Vierailija

7 päivä. Mistä voit olla varma, ootko nyt ihan varma, kokoajan miettii sitä, kyselee että entä jos siellä ei olekkaan ketään ja jos ei alakkaan silloin

olen varmaan oikeasti sata kertaa selittänyt kuinka monta yötä vielä ja näyttänyt koulun lapuista että silloin se alkaa.

Miettii sitä ihan kokoajan ja varmistelee.. kyselee että jos ootkin väärässä.. parkuu kokoajan tota asiaa ja en jaksa enää kertaakaan selittää.. opettajakin on kuulemma sanonut että 7 päivä alkaa ja ei vaan usko.

miten selitän niin että USKOO

hermot menee kun monta päivää jo jatkunut

Kommentit (14)

Vierailija

näkyisi tuo päivämäärä? Vaikea sanoa, kun ei lasta tunne, mutta minusta sinun vain pitäisi jaksaa selittää asia. onko siinä jotain, mitä lapsi ei ymmärrä? Voitteko katsoa yhdessä koulun/kunnan nettisivuilta, niiltä luulisi löytyvän koulunaloituspäivä.

Vierailija

lapsella on muitakin tuollaisia juttuja mitä kyselee ja varmistelee kokoajan, sekä pesee käsiään todella usein

osaisko joku kertoa siitä enemmän

ap

Vierailija

pakko-oireiselta häiriöltä kuulostaa. hae pian apua ettei kroonistu ja jää koko elämäksi päälle. minä olin tuollainen tuon ikäisenä, vanhempani eivät ymmärtäneet hakea apua ja tässä sitä ollaan, pakko-oireiden hallitsemana aikuisena. pakko-oireisiin on terapiaa ja lääkitystä. toimi pian, ja mene herkästi yksityiselle jos ei julkinen puoli ota tosissaan.

Vierailija

Ei halua myöhästyä tai tehdä mitään väärin ts. aiheuttaa pahaa tulemalla väärään aikaan kouluun. Onko ylihuolellinen tai -säntillinen?

Onko kotona perusturvallisuus taattu (en halua syyllistää)? Huolehditteko te vanhempina hänen perusjutuistaan eli että lapsen ei itse tarvitse liikaa huolehtia että jokin asia tulee tehdyksi tai hoidetuksi?

Vierailija

koko ajan?

Ehka lapsi jannittaa koulun alkamista? Taytyyhan sille loytya joku selitys miksi miettii asiaa koko ajan. Ehka voisit yrittaa keskustella lapsen kanssa aiheesta itse hermostumatta niin lapsikin uskaltaisi avautua paremmin....

Tuntuu, etta lasta painaa joku asia siina koulussa...

Vierailija

Näytä koulun nettisivuilta.

Mä hermoilin kerran samaa jotain 12-vuotiaana, kun kaverit olivat valehdelleet minulle, että alkaakin eri aikaan kuin on ilmoitettu. Olin ihan hermona. Isäni sitten kysyi naapurin mieheltä, jonka lapset ovat samassa koulussa kuin itse olin ja sitten rauhoituin.

Tuollainen varmistelu voi viitata pakkoneuroosiin. Semmoista taipumusta minulla on aikuisenakin ja siihen lääkitys. Psykiatri sanoi mulle, että 7-vuotiaalle kuuluu pieni määrä pakkoneuroottista oirehdintaa ilman, että kyse on mistään sairaudesta.

Vierailija

varmaan häntä jännittää koulun alku jollain tavalla ja siksi se pyörii mielessä, mutta ei ehkä keksi muuta tapaa alustaa keskustelu kuin kysellä tuota asiaa? Ehkä sä voisit seuraavan kerran kun ottaa asian puheeksi, niin alkaa jutella kouluasioista jotain muutakin, muistella opettajaa ja koulukavereita, jutella mitä koulussa tehtiinkään jne.

Ei siinä varmaan mitään ongelmaa ole, kunhan koulun alku jännittää taas tauon jälkeen.

Vierailija

ja menee sinne myöhässä tai liian aikaisin.

Mummo oli sanonut että 13 yötä, tänään sanoi ettei usko minua kun mummo oli sanonut eri yömäärän (no ehkä kun siitä on 3 päivää kauemmin aikaa)

näytin vielä kalenterista että 10 päivää, toivottavasti nyt uskoi

ei sillä siis mikään kiire takaisin ole mutta pelkää ettei siellä olekkaan sitten ketään

en mä tiedä, mut toivottavasti ei nyt enempää kysele kun selitetty niin monta kertaa.. menee lomakin pilalle jos joka hetki miettii tuollaisia

Vierailija

josta voisit asian muka tarkistaa puhelimessa lapsen kuullen?

Tai sano lapselle, että lähetit (muka!) opettajalle tekstiviestin ja tarkistit asian.

Vierailija

tai sitten sanoo että hän kokoajan miettii sitä

aina kun avaa suunsa niin olen melkein jo sanomassa että älä kysy enää kun en enää puhu aiheesta... hermot menee tuollaiseen kyselyyn kun ei usko vaikka kuinka monta kertaa vastaa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat