Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vantaalla huimasti enemmän lastensuojeluilmoituksia kuin Espooss

Vierailija

Mistähän johtuisi?

Kommentit (3)

Vierailija

ainakin eräs neuvolan psykiatrinen sairaanhoitaja, joka diagnosoi synnytysten jälkeisiä masennuksia, vaikka sellaista ei olisi. Ja jos tulee samalla näin kyseenlaistaneeksi hänen ammattitaitoaan eli mene tarpeettomaan masennusäitejä hoitavaan vauvaperhetoimintaan, hän odottaa kunnes vauvasta tulee ensimmäinen virhemerkintä: ei käänny vielä. Itselläni ajojahti kesti kaikkiaan vuoden, kunnes sain tietää viimein, että ilmoituksen syy oli se, että olin kantanut vauvaa liikaa. Tämä ei pitänyt paikkaansa kuten ei myöskään se, että kantaminen olisi aiheuttanut motorisia häiriöitä lastenneurologin diagnosoimalle ja kaikkien muiden näkemälle täysin terveelle lapselle. Vetosi tutkimuksiin, joita ei edes ole olemassa. Paljon myöhemmin sain tietää toisen syyn: Olin kuulemma ylikorostuneen keskittynyt omaan vauvaani. Ihmekös tuo, kun isä keskittyi tuoreen perheensä hylkäämiseen. Epäselväksi jäi, olisiko lapsen etu ollut se, että äitikin olisi keskittynyt asunnonetsinnän ohella johonkin muuhun kuin omaan vauvaansa. Psykiarinen sairaanhoitaja on tietämätön monesta asiasta, joka ei ole masennusta, vaan eteentulevien lapsen etua ajavien ympäristöongelmien ratkaisua.

Vierailija

Muutaman muksun kanssa olen neuvolassa käynyt, mutten koskaan ole törmännyt psyk.sh:an. Meillä ollut aina vain terveydenhoitajia.

Uusimmat

Suosituimmat