Täsmägallup: Jättäisitkö 11-v ja 4-v siskokset keskenään tunniksi kerran viikossa

Vierailija

vanhempien ainoan yhteisen harrastuksen vuoksi ?

Vastaus kyllä/ei ja mahdollinen perustelu max. viiden sanan lauseella.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

11-vuotias pärjäisi itsekseen, mutta on liian nuori kantamaan vastuuta pienemmästä. Todennäköisestihän kaikki sujuisi hyvin, mutta jos sattuisi joku katastrofi... En ottaisi riskiä.

Vierailija

Kyllä: Jos sisarukset tulevat hyvin toimeen, jäävät molemmat mielellään, 11-v on luotettava ja rauhallinen ja pelisäännöt ovat selvillä ja arvelet niitä noudatettavan.

Ei: Jos sisaruksille tulee helposti riitaa tai et voi luottaa siihen, että 11-v osaa huolehtia pienemmästä, tai jos epäilet että pelisääntöjä ei noudateta.

Vierailija

Meidän pankkineuvoja (olisko 55v.?) kertoi hoitaneensa 8-vuotiaana 2-vuotiasta pikkusisarustaan koko kesän, kun äiti oli töissä. Naapurissa samanikäinen sisaruspari. Kävivät porukalla Marjaniemesä (Helsingissä) uimassa. Itsekin vähän päivitteli tuota ja minä olin ihan kauhuissani. Mutta 11v. ja 4v. voisivat pärjätä oikein mainiosti, riippuen lasten luonteista ja keskinäisistä väleistä.

Vierailija

Itse en jätä omaa 12-vuotiastani muutamaa hetkeä pidemmäksi oman 4-vuotiaamme kanssa. Voi katsoa tyyliin sen aikaa kun pikakäydään jossain, esim. 15 minsaa, mutta ei pidempää.

Vierailija

Meillä 9v isoveli on monesti hoitanut 3v pikkusiskoa useammankin tunnin. Luotan häneen ihan yhtä paljon kuin johonkin mll hoitajaan, ja ilmaiseksi tulee ;)

Vierailija

11-v tuntee vastuunsa

4-v osaa myös jo hieman ajatella jos on siihen kasvanut

lapset saa sinut ja sinä lapset tarvittaessa kiinni

kotona ollaan varmasti sisätiloissa

lapset tajuavat ja muistavat ettei ketään päästetä sisälle kotiin jos ovikello soi

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat