Ahdisti koko joulun kun anoppi tekee niin hirveän huonoa ruokaa... OV

Vierailija

Anoppi ei osaa kokata. Kaikki ruoka on ylikypsennettyä kuivaksi, ilman kastikkeita tai mausteita. Tavallisesti listalla on kuivia jauhelihakikkareita, perunaa ja vetistä makaronilaatikkoa.

Jouluruokapöytä koppurakinkkuineen ja kaupan punajuurisalaatteineen oli masentava näky. Olen raskaana enkä mielellään syö graavikaloja, maksalaatikoita tai kylmäsavulihoja, joten osakseni jäi pari Saarioisten laatikkoa kertaalleen lämmitettynä ja kuiva kinkku ryyditettynä Turun Sinapilla tavallisesta mökkituubista... Kyynel. Ja neljä päivää peräkkäin. Olin nälkäinen koko ajan. Jouluna!

Onneksi ensi vuonna saa olla oman jääkaapin ääressä.

Kommentit (14)

Vierailija

meikän anoppikin tekee aika huonot sapuskat, oli joulu tahi ei... Kohteliaisuudesta tietenkin tulee otettua ruokaa, mutta kyllä jää nälkä vatsanpohjaan kurnimaan :)) Jotkut vaan ei yksinkertaisesti osaa...

Ja tämä kun vielä luulee olevansa hyväkin kokki :O

Vierailija

toisille ruoka on ravintoa, ei se elämän nautinto.

Olisit itse auttanut ruokien kanssa tai vienyt omat. Olisit iloinen, ettei sinun oikeasti tarvinnut nälkää nähdä.

Vierailija

ei ehkä maailman murheista suurin (tai sinun itsesikään murheista), mutta voin eläytyä ärsyynnykseen kyllä: jouluna pitäisi saada herkutella hyvällä ruualla!!

Yksi joulu vietin aaton silloisen poikaystäväni kotona. Heillä oli ihan hyvä suolaisten ruokien tarjoilu, mutta järkytyin, kun MITÄÄN makeaa ei ollut tarjolla sen jälkeen!! Meillä on tapoihin kuulunut pulla ja kakku ja piparit ja suklaat lahjoja avatessa. Mutta tässä perheessä avattiin vain lahjat kuivin suin. Onneksi sain lahjaksi konvehtirasian jonka sitten korkkasin...:)

Vierailija

Mut täytyy kyllä myöntää, että mulla olis päinvastainen ongelma anoppilassa. Hän on huippu ruuanlaitossa ja neljän päivän herkuttelu olis kyllä tosi turmiollista. En kyllä osaa sanoa ei ja lisää vaan tarjottais.

Vierailija

kun kirjoitan tähän ketjuun, sillä palasimme vasta tänään anopin täysihoitolasta erittäin levollisen ja ihanan joulun jälkeen. ..mutta..

anopin ruuat poikkeavat tosi paljon meidän ruuista ja mulla menee maha siellä aina ihan tukkoon. meillä syödään kasvispainoteisesti, lihaa max kerran viikossa, kun taas anoppilassa syödään lihaa joka aterialla aamusta iltaan 5 kertaa päivässä. ainoa kasvis on peruna. tähän voisi toki huomauttaa että viekää kasvikset mennessänne, mutta sellainen ei ole meidän suvussa tapana ja anoppi loukkaantuisi sydänjuuriaan myöten.

lisäksi ihmettelin lihapasteijoita, jotka sulatettiin pakkasesta ti-illalla, säilytettiin siitä eteenpäin huoneenlämmössä ja pari oli vielä jäljellä tänään. katsoin kyllä ettei lapset syöneet päivätolkulla pöydällä muhineita pasteijoita.

Vierailija

mutta onneks syötiin siellä vain joulupäivänä. Kinkku kuin purkkaa, joku rulla, yöks ja lanttulaatikosta löytyi pala mandariinin kuorta. Maha oli illalla ihan ruipulilla. Viimeinen kerta kun syödään siellä. Ei osaa leipoa, ei mitään, ja aina tuputtaa. Itse satsaan viimeisen päälle laatuun. Ollaan keittiössä niin eri maata!

Vierailija

anoppi oli katastrofi keittiössä. Kaikki sen tekemä oli melkein syömäkelvotonta. Mä ratkaisin asian niin, että hankkiuduin itse aina jollain tekosyyllä keittöön ja otin ruoanlaiton haltuuni.

Vierailija

joita kaikki innolla mussuttivat. Mutta ruokaa, siis tuota pahaa, vain lounaaksi kahden aikaan. En raskaana viitsisi vetää pelkkää makeaa sillä saan siitä huonon olon verensokerin heitellessä, kyllä kunnon lämmin ruoka kaksi kertaa päivässä olisi riittävästi. Nälkä!

Ap.

Vierailija

Mulla myös anopin sapuskat tökkii. Hän kertoilee pitäneensä aikanaan ruokalaakin jossain. Ei ilmeisesti ollut pitkä projekti se;-)

Eniten ällöttää olematon hygienia. Vessan jälkeen ei pese käsiään eikä juuri muutenkaan, yäk.

Ja ne soosit....toisinaan soosit kelluu suolassa, toisinaan ei erota porkkanalootaa lantusta.

Kasvisruoat on höystetty kinkkusuikaleilla, etikkaa on joka pöperössä, sokeria ei niin missään, paitsi kun sitten lapset kiisseleiden kohdalla irvistelee kirpeyttä, anoppi rykäisee hirveän sokerikerroksen päälle ja sitten tenavat irvistelee, että liian sokerista.

Vierailija

huoneenlämmössä muhituttamassa bakteereita. Jouluaattona kaapin laidalle jäänyt luumukiisseli näytti olevan siellä vielä eilen. Liharuoat ja kalat ovat normaalisti koko päivän hellan päällä - kesälläkin!

Aina saa arvioida, uskaltaako lapsen antaa syödä mummolassa ja milloinkohan ruoka on oikein valmistettu alunperin - ja kuinka monta tuntia sitä on kuskattu kaupasta kotiin helteisessä autossa.

Miten jollain ihmisillä ei ole mitään tolkkua?

Jotenkin ihmeesti anoppi ja appi ovat vielä hengissä. Ja me.

Vierailija

Joulusta viis,mutta kamalaa kun on kylässä ja on kokoajan nälkä eikä voi illalla hipsiä ees voileipää tekeen :(

Ja anoppi kyselee kokoajan "maistuuko,maistuuko" ja appi hokee "on tää sun tekemä kinkku niin hyväää ja laatikot makoisia"

Onkohan niillä makuaisti kadonnut kokonaan?

Vierailija

kun ei itselläni ole anoppia elossa niin en osaa samaistua. Oma äitini on yksi maailman parhaista kokeista.

Huono ruoka joulun aikaan on pieni murhe, usko pois. Hyvä kun pääsit anoppilasta pois ja nyt saat herkutella! Hyvä ruoka parempi mieli, niinhän se menee mutta älä suotta murehdi huonosta ruoasta joulun aikaan. Katse ja mieli kohti tulevaa ja iloisia asioita! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat