Mitä kaikkea sossu maksaa ja millä tuloilla?

Vierailija

Jos saa pelkkää kansaneläkettä (perusosaa), niin mitä sossulta voi "vaatia"?

Kommentit (11)

Vierailija

asumistuki 85 % miinus omavastuu 45 euroa. Eli kaikkineen tuloni asumiskulujen jälkeen on 490 euroa. ´Minulla on pysyväislääkitys, jonka oletan menevän sossun "piikkiin". Mutta miten esim. sähkölasku jne?

Vierailija

käteen jää noin 490 euroa. Pelottaa, kun avioeron myötä pitää selvitä yksinään tuolla summalla.

ps. pakolaistaustaa ei minulla ole, vain huono, suomalainen perhetausta ja siitä johtuva pysyvä vamma

Vierailija

riippuu ihan siitä, jokaisella henkilöllä on oma perusosa, mikä pitää siis jäädä rahaa elämiseen, meillä se on yhteensä tuo vajaa 900 euroa

jos ei ole lapsia niin et varmaan saa mitään

Vierailija

maksattaa sossulla kaiken mitä ikinä keksit pyytää ja pyydä vielä sukulaisillekin. Eläkeellähän ne kaikki samettihameet ja hevosmiehetkin elää ja sossu maksaa niille kaiken mahdollisen

Vierailija

Lainaus:

Jos saa pelkkää kansaneläkettä (perusosaa), niin mitä sossulta voi "vaatia"?

Riippuu summasta, kuinka paljon kansaneläkkeen perusosasta jää ihmiselle käteen. Sitten myös menot vaikuttavat. Ja jos on omaisuutta se on realisoitava.

Vierailija

mutta esim minä saan seuraavasti

aikuinen

2 lasta

perusosa jotain vajaa 900 euroa

mulla tuloina lapsilisä 303e

elatusapu 260e

opintotuki 220e

lisäksi asumistuki joka menee suoraan vuokranantajalle

noista kun vähennetään ensin tuo perusosa, sen jälkeen vuokra yms niin mitä jää miinukselle, sossu maksaa tilille

meillä niin, että maksavat vuokran loppuosan ja laittavat tilille reilu 100 euroa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat