Laitosvanhusten ja -vammaisten ylläpito on verorahojen tuhlausta

Vierailija

jostakin se säästämien pitää aloittaa kun työikäiset vähenevät. Laitosvanhuksista ja vammmaisista on hyvä aloittaa, kun ne eivät muutenkaan mitään tajua. Makaavat vaan paskavaipoissa syötettävinä

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Itse ainakin olen sitä mieltä että olemme vanhuksille velkaa sotimisesta ym. sen verran että heidän tulee saada asianmukaista hoitoa.

Vierailija

että jossain asioissa pitäisi käyttää järkeä. Ei vanhuksista kukaan välitä, vievät rahaa niin pirusti hoidoillaan ja kukaan ei käy edes katsomassa. Hoitohenkilökuntaa tämän vaativan ryhmän hoitoon on liian vähän, eikä uutta porukkaa saada - kuka viitsii haistella kusia ja paskoja ja tiedostaa, että käyrä menee vain alas päin näillä, koko ajan tulee vain huonokuntoisempaa hoidettavaa. Oletko itse ollut vanhustenhoitoyksikössä töissä? Kokeile muutama kuukausi ja huomaat olevasi "hitlerin oppilapsia" sinäkin.

Vammaisia en ole hoitanut, serkkuni on ja hän on kurkkuaan myöten täynnä niitä, varsinkin niiden ilkeyttä heikompiaan kohtaan!

Vierailija

Mitä hyötyä on lääkitä 95-vuotiasta, jo 30 vuotta dementoitunutta sänkyyn sidottua luukasaa, jonka puheestakaan ei kukaan ole saanut selvää 20 vuoteen? Lääkkeet pois vaan, lukuunottamatta kipu- ja unilääkkeitä.

Kuitenkaan kukaan ei oikeasti välitä tästä kuolleesta elävästä, eikä vaippojakaan välttämättä keritä vaihtaa joka päivä, saatikka syöttää kuin kerran, pari viikossa

t. vanhainkodissa työskennellyt

Vierailija

Kieltäkää kaikki hengissäpitävät turhat hoidot jos toioa ei esim onnettomuuen jälkeen ole. Itse työskentelen vanhusten vuodeosastolla ja ei voi kun ihmetellä lääkäreiden hoitoaktiivisuutta juuri niille 10 vuotta vuoteessa maanneille luukasoille. Kerran yskähtävät niin jo tippuu zinaceffit suoraan suoneen ja jos ei aivoverenvuodon saanut jatkohoitopotilas ota suun kautta niin jo nesteytetään uoraan suoneen kuukausitolkulla. En tiedä onko muualla näin, mutta kyllä meillä itse hoitohenkilökunta ihmettelee näitä järjettömiä hoitotoimenpiteitä joilla vain ja ainoastaan pitkitetään elämää, elämää joka ei enään täytä mitään ihmisarvoa. Vuoteessa raajat kippurassa, suu auki.Hoitajat lappaa nokalla 4x päivässä kiisseli suuhun ja 2x vaihdetaan vaippa vuorokaudessa. Hoitajilla ainainen kiire kun henkilökuntaa aivan liian vähän.

Suosittelen jokaiselle muutamaa päivää kroonikko osastolla.

Vierailija

Lainaus:

Mummoa hoidetaan hyvin siitä iso kiitos hoitajille, mutta eivät he ylenmäärin hoida. Esim syövälle ei tehdä mitään annetaan vain kipulääkitys.

Ruokapuolesta nämä dementoituneet saavat ruokaa jos suu aukeaa, mutta meillä ainakin on sopimus, että väkisin letkuissa ei enään alata mummoa pitämään. Ja toinen on tehty elvytyskielto, mutta korostan mummon sydän on ilmeisesti erityisen kestävää sorttia se vaan jaksaa lyödä vaikka muuten kroppa ympäriltä prakaa.

Eli mummon kohdalla auttaisi vain nälkään tai janoon kuoleminen tai sitten jos liian suuret kivut vetäisi sydämmen piippuun. Nämä eivät taida kuitenkaan olla ihmisarvoisia keinoja joten me vain odotamme koska mummo väsyy lopullisesti.

ja hyvältä hoidolta. Kipulääkitys on kunnossa, ei enää letkuja tai elvytystä. Ehdottoman tärkeää! Ei tuossa ole mitään ylimääräistä ihmisen kiusaamista. Se nyt on se tilanne mikä mummollasi on. Toivottavasti mummosi saa tulevaisuudessakin hyvän, rauhallisen ja kivuttoman lopun.

Elämän mielekkyys on aina subjektiivinen kokemus. Mummosi elämässä saattaa olla hänestä itsestään paljon hyvää. Sitä voi olla niin kauan kuin on elämää, vaikka se ei olisikaan samanlaista kuin minä me miellämme elämän natinnon. Mummosi saattaa edelleen esimerkiksi nauttia ruokailusta, ruua ehkä muistojakin herättävästä mausta, vaikkei hän enää söisi sillä samalla tavalla mitä on syönyt. Hän saattaa myös nauttia kosketuksesta kädestä pitämisestä, musiikista, puheesta jne. Hän ei enää ajattele eikä käsittele asiosta samoin, mutta kyllä hänellä tunteita on.

Dementia on myös omalla tavallaan armollinen. Ainakin lopussa kun ihminen ei enää meidän tavoin ymmärrä omaa tilaansa. Ei hän mielessään makaa laitoksen sängyllä vailla ihmisarvoa. Hän saattaa olla esimerkiksi onnellisena lapsuutensa maisemissa.

Vierailija

Huomaa selkeesti,että sinulla saatika serkullasi ei ole MINKÄÄNLAISTA kokemusta vammasista lapsista.

Tai sitte olisi parempi lähteä ja vauhdilla pois työpaikalta.Ei ole ammattitaitoinen EI todellakaan

Se joka puhuu vammaisista noin...ei mun järkeeni käy.

"Vammaisia en ole hoitanut, serkkuni on ja hän on kurkkuaan myöten täynnä niitä, varsinkin niiden ilkeyttä heikompiaan kohtaan!"

MINÄ OLEN ollut vammasten kanssa tekemisissä HYVIN paljon, Olen päivittäin lapsenikin takia. Ja jos ne jotain on niin ei ainakaan ilkeitä!

Jokaisella heistä on ominaispiire...siksi käyvätkin VAMMAISEN nimellä...Luuleeko serkkusi,että niitten pitäisi käyttäytyä kuin normaalit...yhtä hullut kuin te?

Sitä paitsi vammaiset ihmiset näkevät hyvin selkeesti sen ketkä heistä OIKEESTI välittää ja kohtelee niitä aivan ihanasti...Siihen serkkusi ei näemmä ole pystynyt.

Sen tiedän,että vanhusten hoito on rankkaa...mutta kuka sitä työtä käskee tekemään, jos ei enää siitä alasta välitä, haistella kusia ja paskoja...

Mutta sitä en siedä,että täällä aletaan haukkumaan vammaisia ihmisiä...kun ei heistä näemmä sen enempää ymmärrä. Kasva aikuiseksi!

Vierailija

minusta kaikki vammaiset pitäisi steriloida. Siis sellaiset, jotka eivät ole edes murrosikäisen tasolla kehitykseltään. Ei heidän lisääntymisensä ole kenenkään etu ja eihän me anneta 10-vuotiaankaan tehdä lapsi vaan abortti siinä tehdään lapsen tahdosta viis. Siinä on sentään se ero, että 10-vuotias kasvaa aikuiseksi ja pystyy sentään joskus olemaan vanhempi. Kehitysvammainen ei pysty.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat