Laina-autolla ajaminen pelottaa!

Vierailija

Mieti vaikka, mikä on pahin, mitä voi tapahtua.

Ajat niin pahan kolarin, että vammaudut tai kuolet -> uudemmalla autolla turvallisempaa eli tässä tapauksessa on parempi, että olet tuttusi autolla liikenteessä. Auton kohtalo on tässä tapauksessa sivuseikka.

Ajat pikkukolarin eli kolhaiset autoa ikävästi -> mikä on todennäköisyys, että kolhit vierasta autoa? (yleensä toisten autoja ajetaan varovaisemmin) Ja jos kolhitkin, niin sitähän varten autossa on vakuutukset. Ei se maailma siihen lopu!

Kommentit (6)

Vierailija

Rohkeasti vaan! Vakuutus siinä on kuitenkin ja auto on vaan esine -riittää jos olet huolellinen.

Pysäköidessä kannattaa jättää auto kauemmaksi siitä ovenvieruspaikasta niin tuskin kukaan tulee kylkiä kolhimaan.

Vierailija

Kyllä se kaveri varmasti muistuttaa sua tarpeellisista asioista jos auto on hänelle tärkeä. Itsestäni ainakin tuntuu että uudemmalla autolla on helpompi ajaa, niissä on enemmän kaiken maailman hienouksia... Toki uuden auton kolhiminen hieman hirvittää. Uudet autot on vaan erimallisia ja niissä on enemmän nippeileitä, itse ajaminen on samanlaista kuin vanhalla... Koita olla jännäämättä! :)

Vierailija

Saan ensi viikolla lainaan tuttavaltani 1-2 vuotta vanhan, kalliin auton, jota tuttava pitää kuin silmäterää. Teen sillä yhden pidemmän lomareissun toiselle puolelle Suomea. Olen tottunut ajamaan 20 vuotta vanhalla koslallamme ja nyt jotenkin hirvittää, osaanko ajaa vieraalla ja vieläpä näin uudella autolla. Mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko pelkoni aiheetonta?!

Näin yöllä kaikki asiat tuntuvat suurilta ja kamalilta.

Vierailija

niin ei hän niistä sinun aiheuttamia kolhuja varmasti maksa. Itse vastaat tietenkin aiheuttamistasi kolhuista.

Olet vain varovainen/huolellinen kun peruutat/parkkeeraat tms. niissähän ne naarmut yleensä tulee.

Vierailija

Mietinkin, että mun pitäisi olla vain kiitollinen, että saan sen auton lainaan. Ja että se on turvallisempi kuin omani ja pääsen sillä varmemmin perille (oma saattaisi jättää välille). Automaattivaihteista en ole koskaan ajanut, mutta en tullut kysyneeksi, onko tuo auto automaattivaihteinen vaiko manuaalinen.

Varmaankin aivoni suurentelevat nyt "ongelmaani". Päivänvalolla olin pelkästään tyytyväinen, että pääsen sittenkin reissuun. Nyt keksin kaikkia syitä, miksi mun ei kannattaisi lähteä ollenkaan. Miestäkin tulee ikävä jne. jne.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat