Onko sinulla ollut vuotoa alkuraskaudessa/onko sinulla tietoa asiasta?

Vierailija

Kerro kokemuksesi. Miten raskaus eteni, vai menikö kesken? Millaista vuoto oli ja millä viikoilla?

Odotan kolmatta viikolla 5+1 ja eilen illalla tuli vessassa käydessä paperiin verta. Ei mitään tuhrua, vaan ihan menkkamaisesti tuli neljä pyyhkäisyä paperiin verta. Hiukan ehkä rusehtavaa. Yöllä ei tullut ollenkaan ja nyt aamulla on tullut pieni viiru ruskeaa paperiin vessassakäynnin yhteydessä.

Inhottava tilanne ja kaipaan tukeanne.

Kommentit (9)

Vierailija

Kahdessa raskaudessa alkoivat tuhruna ja muuttuivat vereksi. Tuli sitte runsaita vuotoja ja kivut, molemmat raskaudet päättyivät keskenmenoon:( Kolmannessa raskaudessa tuli vuotoa vähän rv 8...meni ohi kunnes todella runsas vuoto rv 12. Oli niin suuri vuoto, että luulin tosissa et ei tollasen vuodon jälkeen mitään voi enää olla jäljellä. Kävin sitten naisten-klinikalla ja masussa möyri terve ihmisen alku. Nyt pikkinen on jo 8 kk ikäinen:)

Vuodot voi siis olla täysin harmittomia ja aina (niin kun es mulla) ei syytä löydetä. Sitten voi tietty käydä surullisestikin. Mulla on kokemuksia molemmista! Jaksamisia sulle odotteluun! Tiedän et tunne on kauhea...just kun ei tiedä. En mä kuitenkaan pikku vuodosta heti huolestuis ja varsinkin jos sulla ei ole mitään kipuja. Mulla on noissa km:ssä ollu mukana kivut (kun voimakkaat menkka-juilimiset)

Tsemppiä! Kaikki voi päättyä ihan hyvin:)

Vierailija

En valitettavasti osaa neuvoa mistä johtuu, mutta voin kertoa että samasta vaivasta "kärsin". Nyt rv10 ja muutamana päivänä pikkuhousut tuhraantuneet ruskeahkoon vereen. Sitten muutama vuodoton päivä ja sitten taas tuhrua.

Käsittääkseni, jos ei ole kipuja ja verta tulee vähän, ei ole niin paljon syytä huoleen. Mutta koskaanhan ei voi tietää...

Vierailija

kolmosessa n viikolla 8 ja nyt sama juttu neljännestä, viikkoja menossa nyt 8+5.

Itse asiassa oikeastaan koko tämän neljännen raskauden ajan multa on tullut sellaista ruskeaa inhaa limamatoa ja tänä aamuna sitten hieman enemmän punaista paperiin. Kävin äsken vessassa ja tulos oli aika puhdas paperi.

Itsellä jo ikää aika paljon (39v), joten ei tässä voi kun ristiä kätensä, että tämä tälläkin kertaa olisi vaaratonta. Luotan siihen, että kun on voimakkaat raskausoireet, sikiö pysyy sisällä paremmin =:0

Onnea ja tsemppiä meille!

Vierailija

Ensimmäisessä raskaudessa oli aivan normaalin kuukautisten oloista vuotoa rv 6. Kesti myös aivan normaaliin kuukautisten tapaa. Tästä syntyi ihan terve lapsi laskettuun aikaan. Vuotoa ei muuten sitten ollutkaan. Toisessa raskaudessa alkoi samoihin aikoihin pieni tuhruttelu, joka jatkui rv 20 saakka. Tuolloin meille syntyi toinen lapsemme, joka menehtyi. Vuoto ei sinänsä ollut vaarallinen vaan se oli ruokkinut kohtuun tulehduksen, jonka vuoksi synnytys alkoi. Vuodon syytä ei saatu selville.

Vierailija

kolmen ensimmisen raskauskuukauden aikana noin kuukautisten alkamisajankohtina. Syntyi terve täysiaikainen tyttö. Yritä olla liikaa huolestumatta ja lepäile esim sohvalla. Minä lepäilin, kun oli vuotoa.

Vierailija

Ruskea tuhru ei olisi niin kamalasti säikäyttänyt, mutta se punertava veri pelästytti. Sitä ei ole tosin enää tullut.

Kahdeltatoista soita terveydenhoitajalle ja jos asiaa jäädään odottamaan ensimmäiseen ultraan saakka, niin varaan yksityiselle alkuraskaudenultran. En kestä odottaa yli kuukautta epätietoisena olenko enää edes raskaana.

T: Ap, joka lukisi mielellään lisää kokemuksia.

Vierailija

itkin yhden vapunpäivän silloin viikolla 10 kun luulin että siinä se meni....

Sitä riitti eikä syytä saatu selville ennen kuin lapsi (40+10, 4425 / 53 huhuh) syntyi. Eli oli vaan istukan reuna syystä tai toisesta revennyt oli sellainen hetale joka vuoti ja vuoti. Se oli hyvinkin menkkamaista, mutta ei siitä mitään varsinaisesti mitään haittaa kai ollut. Paitsi tylsää kun kuukausikaupalla vuoti.

En tie voiko lapsi itse saada tollasta aikaan. Oli erittäin aktiivinen, välillä perätilassa ja sitte taas toisinpäin ja armoton jytinä vatsassa koko ajan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat