lapsi/koira ongelma...

Vierailija

.

Kommentit (14)

Vierailija

Syystä että, herään aikaisemmin kuin muut. Mies lähtee töihin myöhemmin ja vie nuorimman päiväkotiin. Vanhempien lapsien ei tarvitse meillä hoitaa koiran aamukusetusta, se on niiden homma sitten päivällä.

Vierailija

miten teillä on asia ratkaistu? meillä siis koiranpentu ja lapset 5v ja 2v. mies lähtee töihin klo 6.30 ja lapset herää klo 8-9 välillä. Missä vaiheessa veisin koiran aamulenkille... (tänään heräsin klo 9.15 ja oli kerennyt kakat vääntämään jo eteiseen.) mies lähtee tosi aikasin töihin ja en oikeen voi lapsiakaan jättää kotiin yksin. ja ei niitä viittis herättää ja ottaa mukaan lenkille heti sängystä... mikäs olis tähän asiaan paras ratkaisu?

Vierailija

no mä ainakin vien koiran ulos aamulla ennenkun mies lähtee just siksi ettei tarvii sitten koko popppota alkaa repimään aamusta lenkille. Lapset 1 ja 3 ja koira 9 vee. Mennään sitten päivällä lenkille kaikki.

Vierailija

niin nouse samaan aikaan kuin mies, käytä koira pihalla ja palaa sänkyyn jos vielä nukuttaa. Saat monta tuntia armonaikaa seuraavaan lenkkiin.

Vierailija

että sisäsiisteyden opettelussa on olennaisen tärkeää se, että koira pääsee tekemään mahdollisimman monet hädät ulos!

Koirilla on luontainen taipumus pitää pesä siistinä. Pyrkikää siis siihen, että suurin osa hädistä tulee ulos, jolloin koira ikään kuin unohtaa sisälle tekemisen, ja samalla alkaa vältellä sitä. Eli ulos parin tunnin välein, ja aina heti heräämisen, leikkimisen ja syömisen/juomisen jälkeen (pienten lasten kanssa ei varmaan ole mahdollista täysin toteuttaa, mutta pyrkikää tähän)! Voi tuntua rankalta, mutta palkitsee varmasti, kun koko "ongelma" on ohi 4-6 kk iässä. Ihan pienenä kannattaa kehua kovasti ulos tekemisestä, mutta sitten kun konsepti alkaa selvitä pennulle, älkää huomioiko mitenkään. Muuten koira saattaa yhdistää kakkaamisen humioon, ja esim. murrosiän myrsyissä tämä on yksi vähiten toivottavista protestointikeinoista...

Meillä vietiin päivisin ulos ekan kuukauden aikana koko ajan, ja seuraavat pari kuukauttakin tosi usein. Koira oli lähes siisti 4 kk iässä (noin pieni ei vielä pysty pidättämään montaa tuntia, mutta yritystä oli, ja sisälle tehtiin vain kun oli pakko), ja 5 kuukautisena koiru oli täysin siisti! Voin suositella. Hermothan siinä menee, jos pentu tekee sisälle vielä yli puolivuotiaana, kun silloin ne muut pahanteot alkaa myös...

Jämäkät rajat ja paljon rakkautta! Nauttikaa pennusta, ja muistakaa että se on vasta lapsi.

Vierailija

oli vuosi sitte, 13v. koira, 1v ja . 6v lapset. mies lähti töihin 5.00, se olin minä joka aamulla kävi koiran kans lenkillä niin mies sai rauhassa pakata eväät yms. valmistautua töihin!

Tykkäisitkö itse hosua aamulla äkkiä koiran kans pihalle ja sit vauhdilla töihin?

Mun mielestäni se vain kuuluu sille joka ei töihin niin ajoissa mene.

Koska se,että menet aikasin sen koiran kans lenkille...pääset takasin viä nukkumaan jos tarve sitä vaatii. Jos lapsesikin kerta nukkuvat noin pitkään!

Ja siis teet sen lenkin sillä välin,kun miehesi on vielä kotona...niin lapset ei jää yksin

Vierailija

Lähti mies sitten mihin aikaan yöstä tahansa, niin hurtta ulos. Kyllä se sitten siihen kestää kun saat kakarat kasaan ja koko jengin pihalle.

Ja jos miehesi lähtee yöllä töihin, niin menee varmaan aikaisin nukkumaan. Siispä sinä käytät sitten iltalenkin.

Mulla oli esikoisen aikaan melkoisia käytännön ongelmia kun mies oli töissä koko yön, eli palasi joskus aamukymmenen aikaan. Ja lähti edellisiltana kuuden kulmilla. Minä siis pakkasin vauvan kantoreppuun aamuin ja iltaisin ja lähdin koiran kanssa ulos. Olihan se kamalaa herättää vauva ja lähteä, mutta minkäs kerrostalossa teet.

Nyt onneksi asumme maan tasalla ja tuleva koiramme pääsee hätätilassa pihalle pissalle.

Vierailija

Meillä koira teki aamusta tarpeensa helpommin sisälle, jos asunto oli kokonaan sen käytössä. Ratkaistiin, että koira nukkuu meidän kanssa makkarissa ovi kiinni, jolloin ei lähde liikkumaan ja koirahan ei yleensä tee tarpeitaan makuupaikan läheisyyteen. Saatiin pari tuntia kauemmin nukkua=)

Vierailija

Herään 5.30 käyn koiran kanssa lenkillä ja olen yhtäaikaa muun perheen kanssa aamupalalla kuuden jälkeen (mies nousee 5.50). Viitsimiskysymys.

Vierailija

mies saa siis tästä lähtien viedä juuri ennen töihin lähtöä. minä olen itse tosi iltavirkku, joten voin viedä koiran aina iltalenkille klo 22-23 maissa. ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat