3-kuumeilijoiden vko 1 :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Joulun aikana täällä on ollutkin aika hiljaista. Tuossa ennen joulua tuli tosi monta plussaa ja varmaan väki väheni aika paljon mutta muutamia uusiakin oli ilmestynyt.

Mä tikutin oviksen ennen joulua ja sitten pupuiltiin oikein kunnolla. Toivottavasti tuotti tulosta, nyt täytyy vaan maltaa odottaa että pääsee testailemaan.

Mulla on 7 v ja 4 v lapset, joten koulun aloitukseen tähdättiin tätä kolmosta mutta nyt rupee aika loppumaan kesken jos ei pian tärppää.

Yk 2 , 20/26-32

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Kierronpäivissä 22 menossa, mut mulla on pari päivää pidempi kokoispituudessaan toi kierto. Itsekin mietin, että pitäiskö tulevana sunnuntaina jo testata, mieli tekisi, mutta pettymyksen pelko on kauhea. Ostin herkkiä Clearbluen digitestejä ja niillä vois testata 4 päivää aikaisemmin, mutta yritän kyllä odottaa vielä viikon eli siihen päivään, kun kuukautiset pitäis alkaa.

Eilen illalla tuli jomotuksia alavatsalla ja kauhea kuvotus/oksuolo, mähän tietenkin kehitin jo kiinnityskivut ja hyvä etten alkuraskauden pahoinvointiakin jo :)

Vaikka mulla aikaisin on molemmista tullutkin kuvotus (oksentanut en ole kertaakaan kummastakaan) niin tuskin se nyt näin aikaisin alkaisi. Mulla on yleensä ennen kuukautisia alkanut viikko ennen tuhruttelu ja nyt sit joka vessareissulla tätä pelkään, että tuleeko vai ei.

Toivotaan, että sulla nappasi.

Emu, yk1, 22/28

Vierailija

Joulun alla tuli tosiaan noita plussauutisia roppakaupalla. Toivotaan että uusi vuosi jatkuisi yhtä plussarikkaana!

Omaan oloon ei kuulu erikoista. Isännän kanssa ei olla ehditty kauheasti panostamaan tähän vauvatouhuun ja siksi en nyt kovasti piinailekaan tässä. Olen liki 100 % varma, että täti tulee ensi viikolla kylään, joten uutta yritystä sitten tammikuussa.

Marju, yk 2, kp 20/26-29

Vierailija

Hui, uskaltaisko jo varovasti onnitella 2pojan äitiä...toivotaan nyt parasta!

Meillä se ovis lähestyy ja rakettien paukkeessa on se h-hetki kierron mukaan, kylläpäs on romanttista!

Lämmöt on paraikaa tosi alhaalla ja fyysisistä tuntemuksista on ilmassa vain pientä jomotusta vatsalla. Kohta sitten pitäis rintojen jo olla kipeet.

pp yk1 12/28

Vierailija

Hei,

olen hetken seuraillut tätä 3. kuumeilijoiden palstaa, kun asia tuli itselle ajankohtaiseksi tässä syksyn aikana. Minä olen 32v, tällä hetkellä kotiäitinä ollut 4 vuotta ja jälkikasvua on poika 02/05 ja tyttö 04/06. Takana on aikaisemmin lapsettomuus ja hoitojen tuloksena saatiin poika ja sitten tulikin luomuihme,kun esikko oli 5kk. Siksi tuo pieni ikäero, koska ei yksinkertaisesti tajuttu ehkäistä, kun vuosien yrittämisen jälkeen ei voinut ajatellakaan, että tarvitsisi jotain ehkäistä.

Sen verran rankka oli tuo noiden kahden pikkuvauvavaihe, varsinkin kun jälkimmäinen huusi ekat 6kk ja nukkui miten sattui, söi vain tissiä jne. Lopulta käytiin sairaalassakin nukkumassa ja tänä päivänä meillä on maailman aurinkoisin tyttölapsi, josta ei todellakaan usko, että alkutaival oli vaikea. Näin siis vielä 2008 alkuvuonna oli täysin sitä mieltä, että tässä on meidän lapset ja enempää ei tule, mutta herran pieksut sentään, kun joskus maalis-huhtikuussa iski aivan kauhea vauvakuume!! Se oli ihan kauheeta. En ikinä olis uskonut sellaisen vielä tulevan. Onneksi miehellä oli järki päässä ja sanoikin, että että haluaa katsoa syksyyn, miten jaksan ja voin, kun lapsemme aloitti 3 pv viikossa 5 tuntia päivässä olevassa kirkon preschoolissa tai päiväkodissa, kuten me lapsille puhutaan. Muutettiin vuosi sitten Amerikkaan ja ollaan tässä vielä toinen vuosi, mutta halu palata suomeen on suuri.

No, 2 v sitten syksyllä laitetun Mirena-kierukan halusin pois, mutta kas kummaa, kyseistä kapistusta ei löytynyt millään, ei edes ultralla, kunnes kuvauksissa se löytyi mun vatsaontelosta. Eli oli mennyt kohdun seinämästä läpi. Se poistettiin marraskuun lopulla leikkauksella, samalla poistettiin endometrioosia ja kysta, jotka löytyivät samalla. Ovistikut olikin sit jo hankittu kaappiin ennen kuin koko kierukkaa oli löytynyt :) Eli saman tien kaikki keinot käyttöön. Oviksen tikutin jouluaattona,kp15 ja nyt odotukset on korkealla. Pelkään, että välillä liiankin korkealla. Niin ja Clearbluen uudet raskausdigitestit on myös jo odottamassa :)) Kun vaan muistelen sitä kauheata lapsettomuusaikaa ja niitä pettymyksiä kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen niin välillä ajattelen, että on hullu, kun uskallan olla näin toivorikas.

Mutta on siis kiva vaihtaa ajatuksia ja tuntemuksia. Oletteko muuten kirjoitelleet myös noidin kuukausittain vaihtuviin masuihin eli nyt syysmasuihin?

t:Emu, yk1, 20/28

:_| ;)

Vierailija

On tosiaan ollut hiljaista palstalla nyt loppukuusta. Ei ole kuulumisia kuulunut niiltä, joilla kriittiset päivät oli joulun tienoilla. Tulkaapas nyt kertomaan niistä plussista meillekin!!!

2poj@äidille pahoitteluni! Kannattaa tosiaan käydä tarkistuttamassa tilanne, jos kivut on noin koviksi käyneet. :(

ON: Ovishetki lähestyy, joten pitäisi tästä alkaa varastoimaan vauvasiemeniä sisäänsä... =) Olen nyt yrittänyt ottaa kovasti rennompaa asennetta tähän touhuun. Tulee, jos on tullakseen...Jep! Kunnes taas sitten piinapäivinä asenne muuttuu aivan toisenlaiseksi. :p

Bakteeri yk 4, kp10/27-31

Vierailija

...tulinpa tänne kuitenkin kuikuilemaan ja katsomaan mitä uutta.

Toivottavasti 2poj@näidillä oliskin raskauskipuja ja täti jäisi tulematta :)

Mulla edelleen pessimistinen ote tähän vauva touhuun, ja kallistun jo miehen tulee jos on tullakseen linjalle. Ainakin pää pysyy näin paremmin kunnossa. Sen verran innostusta vielä on, että houkuttelin miehen eilen pupuilemaan, kun olo tuntu NIIN limaiselta. Ovis varmaan lähipäivinä tulossa, eli onpahan siemenet jo valmiiksi sisällä.

Miellä myös esikoinen syksyllä kouluun, kuopus on neljä vuotta. Välillä on vaikea tietää kumpaa haluaa enemmän, - vauvaa, vai sitä kotonaoloa lasten kanssa. Ehkäpä jos vauvaa ei lähivuosinakaan tule, otan vuorotteluvapaata tai opintovapaata. Ehkä kaipaankin elämään vain jotain muutosta, en välttämättä vauvaa!??

Harakkahuttu

13/28 yk18

Vierailija

Mulla haluttaisi niin kovasti jo testata, mutta järki sanoo muuta. Kyllä nämä viimeiset päivät ovat yllättävän "raskaita". Toisaalta täytyy ajatella, että täti tulee niin ei tunnu niin pahalta.

Mitään oireita ei ole...no, ehkä tuolla alavatsan tienoilla on jo reilun viikon tuntunut nipistelyä...tai sitten sitä kuvittelee erittäin vahvasti.

Ei mulla aikasemmissakaa raskauksissa kyllä alkuun ole tuntunut mitään, vasta ehkä viikolta 6 alkaen. Joten kyllä tässä ollaan täysin arvailujen varassa.

Saapa nähä täytyy tänään vielä apteekin kautta ajella vai jaksaako sitä odottaa vaikka keskiviikkoon.

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja pidetään lippu korkealla!

Halti 27/28-30, yk 2

Vierailija

Minä en sitten jaksanut odottaa maanantaihin, vaan lauantaina tein ihan selvän negan testin. Tein sen päivävirtsasta, joten siihen ei ihan uskominen, kai. Mutta nyt on ihan selvät menkkaoireet, joten tätiä odotellessa täällä mennään.

Vierailija

Emu76 mä kävin ostamassa eilen clear bluen enkä malttanut pitää sitä kaapissa.

Eilen illalla oli taas viluinen ja kuumeinen olo, yöllä heräsin kun käänsin kylkeä ja rinnat oli niin kipeät. Ja tänään tulee vieraita ja ajattelin että en juo jos olenkin raskaana siis päätin testata heti aamulla.

Ja minä sain aamulla clear bluelle selkeän vahvan kaukaa nähtävän PLUSSAN! Ja myös mies näki sen :) (25/26-28, kierto ollut joskus myös 24). Nyt vaan toivon niin kamalasti että "joulu manteli" pysyy masussa. Keskiviikkona ajattelin testata vielä uudelleen vaikka plussa olikin täysin selvä.

Plussa onnea kaikille :)

Maikki 25/26 tai rv 3+5

p.s. olen niin onnellinen että pelottaa.

p.s.s. ja nyt juimii hassusti alaselästä.

Vierailija

Tervetuloa Halti meidän joukkoomme!

Täti tuli sitten eilen myöhään illalla kylään. En tiedä harmittaako ollenkaan. Jostain kumman syystä olen alkanut kovasti epäillä tätä projektia. Mietin, että haluanko itse asiassa lainkaan kolmatta lasta. Meillä on kaksi ihanaa naperoa, eikö se jo riittäisi. Toisaalta kaipaan kovasti vielä yhtä lasta, mutta toisaalta taas olen ajatellut, että jos vaikka antaisin vähän enemmän huomiota itselleni ja yrittäisin vaikka laihduttaa, mulla kun tuota painoa piisaa. Meidän lapset on vielä niin pieniä, että heissäkin on työtä kovasti paljon. Jaksaisinko kolmannen kanssa? Jaa-a, en tiedä kuinka tässä käy. Nythän tässä on taas aikaa miettiä asiaa, kun kierto on taas alussaan.

t. Marju

Vierailija

maikki007: Onnittelut plussasta:)! Vetäsehän meidät muut mukanasi odotuspuolelle!!

Uusille tervetuloa omasta puolestani!

Oon täs käynyt harvakseltaa lukemassa pinoa, enkä oo hetkeen tainnut kirjoittaa. Viime kierrosta toivo oli nii-in korkealla ja pudotus olikin sit melkonen. Täyty vähän aikaa sit itteensä kasailla.

ON: Nyt siis piinaviikko alkamassa. Ajatukset pyörii tietty vain yhden asian ympärillä, vaikka kovasti yritän olla aattelematta! Epäilen vahvasti, etten oo raskautunut, kun ei miehen työvuorojen takia juurikaan pystytty ahkeraan peittoa heiluttaan:(. No, viime kierrossa heilutettiin senkin edestä ja tulosta ei silti tullut. Maha on tuon tuosta kipee, oikeen kamalia vihlaisuja:(. Aattelin varata ajan gynelle, jos/kun menkat tulevat. Ei enään jaksa tätä ihmettelyä, pettymistä ja toivomista. Ongelmia, kun ennenkin tällä saralla ollut, niin haluun asian sit tarkistuttaa. Ja onhan tässä yritystäkin takana jo yli 8kk:ta.

Oikeen hedelmällistä ja plussarikasta alkanutta vuotta!

Senny kp 18/23-27

Vierailija

Alavatsalla kaikenaikaa sellainen kumma " kiristys " ja valkovuotoa tulee roppakaupalla. Rinnat ei arista eikä muita oireita ole...

Ajattelin jo lähteä autoa rappaamaan ja huristaa apteekkiin, mutta taidan pinnistellä maanantaihin. Jotenkin tuntuu, että odottelen josko ne kuukautiset kuitenkin alkais ajallaan. Ja tosiaankin meillä vasta eka yrityskierto menossa ja tuntuu, ettei VOI näin nopeasti onnistua. Toisaalta molemmat tytöt saaneet alkunsa toisesta kierrosta.

Minulla nuorin 3v joten rattaat vielä tallessa. Turvakaukalot yms. vauvasälä myyty jo aikapäiviä sitten. Vaatehöppänänä äitinä oltais jo hautauduttu lasten vaatteisiin, jos en olis myynyt pieniä pois :)

Onpa kiva kun meitä on todellakin useanpi ensiviikolla " piinassa ". Voi olla että huomenna käyn ostamassa testin varalle...

On se vaan kumma tämä vauvakuume. Meillä rakennusprojekti menossa, mies raksalla kaikki viikonloput ja arki-illat. Minä itse teen vuorotyötä ( aloitin nyt syksyllä kun nuorimmainen täytti 3v ) ja kaksi leikki-ikäistä lasta päiväkodissa. Ihan kuin siinä ei olis tarpeeksi! Jotta elämä ei kävis liian helpoksi, niin tähän päälle pitäis vielä saada aamupahoinvoinnit, väsymykset jne. Mutta kun vaan niin kovasti haluaa...

Onnea kaikille tasaisesti uudelle vuodelle!

Vierailija

On tämä nyt hemmetinmoista tämä lasten teko. Pitäisi olla tyytyväinen, kun on kaksi ipanaa saanut aikaiseksi, mutta kun ei! Joka kuukausi tuleva pettymyksen ja menetyksen tunne kasvaa eksponentiaalisesti. Kolmas lapsi tulee hetki hetkeltä halutummaksi, kun se ei osoita tulemisen merkkejä, vaan uskollinen täti saapuu kylään. Häivy täti, vihaan sinua likainen vanha ämmä!

Ei jaksa myöskään työnteko innostaa. Olen tänäänkin laskeskellut kalenterista, koska voisin jäädä pois töistä, jos tällä kierroksella tärppäisi ja entäpäs jos tärppi olisi seuraavassa kuussa tai sitä seuraavassa... Sairasta puuhaa!

Tällä hetkellä tuntemukset vaihtelevat varovaisesta toiveikkuudesta varman pettymyksen odotteluun. Kävin gynellä neljännen yrityskerran jälkeen, minua kun ei ole siunattu pitkäpinnaisen odottamisen lahjalla :-). Vikaa löytyikin, mutta oli onneksi oli lääkkeillä hoidettavissa. Nyt toivottavasti kaikki olisi kunnossa.

En kestä näitä piinaviikkoja oviksen jälkeen. Hermot tässä menee. Ja pitäisi vaan ottaa rennosti! Onnea niille jotka pystyvät, täällä ei puhettakaan rentoutumisesta.

Toivotan kaikille teille hedelmällistä uutta vuotta!

Nella, kp 18/29, yk 6

Vierailija

Mulla on 8v ja 3 v lapset, ja nyt on taas kuume korkealla.

Ovis oli luultavasti tuossa ennen joulua, joten alan tässä kohta puolin odottelemaan tätiä saapuvaksi. Tientenkin toivoisin, ettei tämä saapuisi.....

Onnittelut plussaanneelle ja muille toivotaan plussatuulia!

Halti yk 2, 26/28-30

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat