Onko minulla sydän paikallaan?

Vierailija

Elätin miestäni 10 vuotta lähinnä niin, että maksoin vuokramme, sähkön, puhelimen ja ruoan. Laitoin ruoat, mutta lopetin miehen kalsareiden pesun ja mies sai kustantaa itselleen kaiken muun kuin em, esim vaatteensa. Kävin töissä. Erotiin, kun en enää jaksanut, mutta olinko hyvä riittävän kauan? Yritin saada miestä terapiaankin aikansa...

Eron syy oli halu löytää itsestään ja perheestään pääsääntöisesti huolehtiva mies ja saada yhteisiä lapsia ennen kuin olisin liian vanha. Myös se, että palkastani jäisi jotain esim omistusasumiseen, kun kaikki ei menisi kädestä suuhun toisen maatessa kotona. Toiveeni toteutui.

Kommentit (12)

Vierailija

Ihan oikein teit!

Vaikka avioliitto-lupaus on myötä ja vastamäessä, ei se tarkoita sitä, että kenenkään tarvitsee alistua henkiseen (tai fyysiseen) väkivaltaan!!! Kummallista, että joidenkin mielestä naisena olis velvollinen elättämään laiskan miehensä, mutta toisinpäin se on ihan sallittua. Jos parisuhteessa naisella menee huonosti, moni mies hylkää ja lähtee etsimään itselleen parempaa "saalista".

Olettiko miehesi, että sinä teet kaiken tuon lisäksi vielä kotityöt? Ruuat valmiiksi? Pyykinpesut? Oli jo aika että lähdet pois tuollaisesta. Jos toinen on kotona, hän tekee kotityöt, jos kerta toinen on töissä ja tuo talouteen rahat, millä maksetaan kaikki laskut yms.

Hyvä sinä! Tsemppiä jatkoon!!!

Vierailija

Koin suhteessa myös henkistä väkivaltaa ja jos en olisi ollut niin kova mimmi, niin turpaankin olisin saattanut saada. Luottamuspula ja pelko astuivat suhteeseen ja unettomien öiden jälkeen ero.

ap

Vierailija

Minun mieheni käy töissä ja elättää perheen. Jos hän jättäisi minut, niin enpä sanoisi, että hänen sydämensä olisi paikallaan. Joten minun mielestäni sinunkaan sydämesi ei ole ihan paikallaan. Taidat tietää sen itsekin.

Vierailija

henkisesti niin uupunut, että pelkäsin, ettei voimani kohta riitä työssä käymiseen. En halunnut myöskään katkeroitua lapsettomuuden vuoksi. 10 vuotta on pitkä aika olla se joka yrittää...

ap

Vierailija

Miksi mies makasi kotona toisen elätettävänä?

Jäi minulle epäselväksi, että miksi, mutta olisi ainakin halunnut saada kaiken helpommalla eli palkka oli aina liian pieni ja ei suorittanut opintojaan loppuun, jotta olisi päässyt paremmalle palkalle. Vietti senkin ajan ystäviensä kanssa harrastaen.

ap

Vierailija

Ja mitätöintiä, ettei minussa ole naista, kun en huolehdi hänestä tarpeeksi. Tosiaankin itsenäistymiseni alkoi siitä, kun en enää sulattanut sitä, että tein palkkatyöni lisäksi myös kotityöt.

ap

Vierailija

Kerron vain tarinaani, jos joku vaikka kamppailee samantapaisessa tilanteessa... Kuten näette, myös arvostelua täytyy kyetä ottamaan vastaan.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat