Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäättekö koskaan, että miehenne tappaa koko perheen?

Vierailija

enemmän pelkään, että minä teen sen. Minulla mt-ongelmia ollut lapsesta saakka ja nyt viime vuosina alkoholiongelma on pahentunut...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Lainaus:

Te naiset - hakekaa apua perheellenne.

Mä ainakin hain apua vasta sen nitistys-uhkauksen jälkeen. Siihen onneksi mieskin "heräsi" ja päätti ryhtyä täysraittiiksi. Sen jälkeen ei ole tarvinnutkaan varsinaisesti pelätä mitään, paitsi sitä, että mies joskus päättääkin ottaa alkoa. Tosin, luulen, ettei tee sitä, koska tietää samalla hyvin suurella todennäköisyydellä menettävänsä työpaikkansa, perheensä ja yhteyden sukuunsa.

t:11

Vierailija

Mutta itse olen hänelle uhannut tappaa itseni ja lapset, että saisin hänet tekemään asioita puolestani. En todellakaan aijo sellaista tehdä, kunhan kiristän.

Vierailija

Kun noita uutisia lukee, niin tulee ihan vainoharhaiseksi. "Tavallisen" perheen "mukava" isä ottaa yhtäkkiä haulikon ja ampuu koko porukan.

Entä jos minunkin tavallinen, mukava mieheni hautoo salaa jotain tällaista? Vai onko niin, ettei tällainen tappaja ole koskaan ollutkaan "tavallinen", vaan perheen kulissit ovat kätkeneet jo aikaisemmin sisälleen esim. väkivaltaa?

Auttakaa vainoharhaista tavallisen miehen vaimoa.

Vierailija

Olen kyllä joskus miettinyt että, voisko oma mies tai minä itse oikeasti seota niin pahasti että ei näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin tappaa koko perhe. Mitä mieheni kanssa olen jutellut asiasta, niin en usko että mies ikinä niin tekisi.

Vierailija

Mieheni ei suostu tappamaan edes hämähäkkiä vaan kantaa ne ulos...

aika luonteensa vastaista olisi alkaa yhtäkkiä väkivaltaiseksi.

Uskon että näillä perheensä tappajilla on vaikea masennus tms. mielenterveysongelmia ollut kauemman aikaa ennen kuin tekevät tekonsa, pitäisi käskeä mies hoitoon kun alkaa tosissaan sulkeutuneeksi,masentuneeksi

Tavallaan ymmärrän ajatuksen ettei halua jättää lapsia kärsimään ja elämään sen tiedon kanssa että isä tappoi itsensä, helpompi lähteä kun ei jätä ketään jälkeensä. Mutta siltikään en nyt sentään hyväksy, aina on muitakin keinoja selvittää ongelmansa.

Vierailija

Olen pelännyt muitakin vastaavia asioita, kuten että mummo tappaa lapset heidän ollessaan yökylässä, tai että pappa käyttää heitä hyväkseen.

Mitään tällaisia merkkejä ei ole ollut ilmassa, mutta minulla on vilkas mielikuvitus. Sanottakoon kuitenkin, että tajuan itsekin pelkojan irrationaalisuuden enkä pelkää näitä asioita 100 % tosissani.

ap

Vierailija

Tarvitsisit hoitoa, oikeasti. Tiedän tapauksen jossa mies vuosia uhkailua kuunneltuaan tappoi lopulta vaimonsa--- ennen kuin tämä ehtisi...

Vierailija

Mä en oikeasti usko, että nuo tapaukset tulee ihan puskasta. Tottakai ulkopuolinen voi luulla niin, mutta varmasti on merkit ja jutut jo ilmassa aiemmin. Kuten se yksi psykiatri sanoi sen poliitikko-Paulan murhan jälkeen, että ei kommentoi yksittäistapausta, mutta yleisesti noi asiat on varmasti puolisolle näkyvissä jo aiemmin. Ei ne sitten loppujen lopuksi ihan yllättäin tule, kun asiaa vähän pöngitään. Tosin eihän sitä puolisosta sellaista uskoisi, vaikka vähän höpöjä joskus puhuisikin tai läpsisi tai jotain vastaavaa. Se matka tappamiseen on siitä vielä pitkä ja taas vastaavasti aika moni olisi turhaan vankilassa, jos oikeuteen menisi kaikki höpöstelyt, mitä ihmiset kotona päästää suustaan. Miten ne viestit osaa tulkita oikein?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat