Minut irtisanottiin - miten irtisanomisajan palkka, lomarahat ym. menee?

Vierailija

Näin kurjasti siis kävi että minut irtisanottiin taloudellisista ja tuotannollisista syistä :(

Irtisanomisaikani on 1 kk, saan siis tuolta kuulta myös normaalin kuukausipalkan, eikö? Olen ollut tässä äitiyslomalla ja hoitovapaalla, joten minulla on ollut kertyneenä lomapäiviä 25 pv; miten näiden kanssa toimitaan? Saanko nämä rahana? Ja kuinka paljon nämä käytännössä ovat, miten lasketaan kuukausipalkasta?

Kiitos paljon asiasta tietäville avuliaille :)

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Lainaus:

Ainahan näitä legendoja on liikeeellä.

Odotusajan palkka

Palkka on maksettava palkanmaksukauden viimeisenä päivänä, jollei toisin sovita. Työsuhteen päättyessä päättyy myös palkanmaksukausi, joten työsuhteesta johtuneet saatavat on maksettava työsuhteen lakatessa. Jos saatavien suoritus viivästyy, työntekijällä on oikeus saada korkolaissa tarkoitetun viivästymiskoron lisäksi täysi palkkansa odotuspäiviltä, enintään kuitenkin kuudelta kalenteripäivältä.

Jos työsuhteesta johtuva saatava ei ole selvä ja riidaton tai jos viivästyminen on johtunut laskuvirheestä tai laskuvirheeseen rinnastettavasta erehdyksestä, työntekijällä on oikeus odotuspäivien palkkaan vain, jos hän on huomauttanut viivästymisestä työnantajalle kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä eikä työnantaja ole suorittanut saatavaa kolmen arkipäivän kuluessa huomautuksesta.

Vierailija

Lainaus:

välittömsäti viimeisenä työpäivänä.......

Jos joudut odottelemaan rahojasi jollain verukkeella, esim. seuraavaan palkanlaskentaan niin EI KÄY!!!!!

irtisanomispalkka on saatava välittömästi viimeisen työpäivän jälkeen.....

Muuten saat odotteluajalta täyden palkan enintään viikon ajalta ;)

Vierailija

Mutta huomasinkin ap:n kirjotuksen työyksikön lopettamisesta.

Tsemppiä ap, toivottavasti saat uuden työpaikan kun haluat palata töihin. Itse olen kiitollinen kun kaksi lasta tulivat pienellä ikäerolla, olen yhteensä 4,5 vuotta äitiyslomalla/hoitovapaalla ja työpaikka odottaa koko ajan.

Vierailija

irtisanomista putiin oikeudessa ja tämä oli yksi oikeuden päätöksistä. Tähän irtisanomiseen liittyi paljon muitakin rikkeitä.

Vierailija

välittömsäti viimeisenä työpäivänä.......

Jos joudut odottelemaan rahojasi jollain verukkeella, esim. seuraavaan palkanlaskentaan niin EI KÄY!!!!!

irtisanomispalkka on saatava välittömästi viimeisen työpäivän jälkeen.....

Muuten saat odotteluajalta täyden palkan enintään viikon ajalta ;)

Vierailija

ennen kuin tammikuun puolessavälissä. Olisiko mun kuulunut saada rahat normaalina palkkapäivänä eli 13.12 jolloin muuten marraskuun palkka olisi maksettu.

Vierailija

14 §

Palkanmaksukausi työsuhteen päättyessä

Työsuhteen päättyessä päättyy myös palkanmaksukausi. Työsuhteesta johtuvan saatavan suorituksen viivästyessä työntekijällä on oikeus saada korkolain (633/1982) 4 §:ssä tarkoitetun viivästyskoron lisäksi täysi palkkansa odotuspäiviltä, enintään kuitenkin kuudelta kalenteripäivältä.

Vierailija

Mulle ne selitti, että kun mun työsuhde loppui 24.11.08 niin se meni pinoon joka lähtee palkanmaksuun 7.12.08 ja siksi saan palkan vasta tammikuussa. He kuulemma lähettää aina kaikki listat kerralla ja siksi ei palkkani ehtinyt joulukuun maksuun. Palkkaturvaan soittaminen olisi kyllä aika kiva temppu.

22

Lainaus:

Että marraskuussa tekee täitä ja tammikuussa saa palkan... KAikkeen te suostuttekin... Ja kaikkea ne koittaakin.....

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat