Voinko viedä lapseni srk:n kerhoon, vaikka lasta ei ole kastettu?

Vierailija

Itse kuulun kylläkin kirkkoon.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Kun ilmeisesti omat vanhemmat eivät halua lapselle Jeesuksesta kertoa. Toivottavasti ko. kerhossa opetetaan, että on olemassa myös sinun lastasi rakastava Taivaallinen Isä jonka puoleen voi AINA kääntyä missä tahansa asiassa. Toivottavasti lapsesi saa kerhossa ensikosketuksen kristilliseen uskoon eli toivottavasti siellä kylvetään lapsesi sydämeen uskon siemen joka ei milloinkaan katoaisi.

Vierailija

Lainaus:

Jos lastasi ei ole kastettu, eikä hän kuulu kirkkoon, miksi haluat viedä hänet srk kerhoon?

että olin roomalaiskatolinen, ja asuttiin tosi pienellä paikkakunnalla, niin ei ollut oman kirkkokunnan kerhoa ja uskontotuntejakin vain 2 vuodessa. Siksi vietiin luterilaiseen pyhäkouluun ja päiväkerhoon, eikä tässä koskaan ollut mitään ongelmaa. Ja elettiin sentään vielä 70-lukua. Pyhäkoulussa hyvin tiesivät, että olen roomalaiskatolinen, mutta aina sain siellä olla. Kuusi vuotta kävin pyhäkoulua ja kerhoa siihen saakka kun menin kouluun, 2krt/vko.

Vierailija

etusijalla tosin on kirkkoon kuuluvien vanhempien kirkkoon kuuluvat lapset, pääseehän ev lut kerhoihin helluntain tai lestiksen lapsetkin

Vierailija

vaan joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Lapsista ja heidän kastamisestaan ei raamattu puhu mitään! Lapsen kaltaisuudesta ja heidän pääsystään taivaaseen kylläkin, siis ihmiset jotka uskovat Jumalaan kuin lapsi joulupukkiin voivat ottaa kasteen ja pelastua. Lapsi ei millään voi lapsen uskossaan tehdä tuollaisia päätöksiä.

Lainaus:

helluntailaiset eivät kastakaan lapsiaan vaan voi valita itse ottaako kasteen vastaan isompana, pöh

Kaste on kaiken perusta ja lapset pitää kastaa!

Vierailija

sehän menee "menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen... ...joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"

10

Vierailija

Lainaus:

Koska et ole halunnut kastaa lastasi, on se minusta jo tietty kannanotto kirkkoa kohtaan. Vai etkö sittenkään ole varma asiastasi, kaduttaako valinta?

mutta vaikka helluntalainen tai vastaavaan uskontokuntaan kuuluva voi haluta, että ihminen kastetaan vasta aikuisena.

Jos haluaa lapselleen jotain säännöllistä kerhotoimintaa niin seurakunnan kerhot ovat isossa osassa maata ainoa vaihtoehto.

Vierailija

Mutta ainakin täällä päin peritään kerhomaksu, jos kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon.

Te hyötyajattelusta puhujat: onneksi seurakunnat eivät ole mitään liikeyrityksiä. Niihin on jokainen tervetullut, luterilaiset helluntaiseurakuntaan ja helluntailaiset luterilaiseen.

Vierailija

Lainaus:

Koska et ole halunnut kastaa lastasi, on se minusta jo tietty kannanotto kirkkoa kohtaan. Vai etkö sittenkään ole varma asiastasi, kaduttaako valinta?

eikä omalla seurakunnallani ollut tarjota sellaista toimintaa. Kirkko mikä kirkko, samaan Jumalaanhan me uskomme, vaikka joitakin näkemyseroja onkin. Ne ovat kuitenkin toissijaisia asioita.

t. se helluntailainen

Vierailija

juuri tästä uskontokasvatuksessa on mielestäni kyse!

Lainaus:

Mistä ne muuten oppisivat uskonasioista niin että voivat aikanaan tehdä valintansa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat