*** Elokuiset Leijonanpennut vko 1 + ESITTELYT ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jälleen uusi viikko käsillä ja vuoden viimeinen : )

Tänään oli meidän perheessä se jännitävä päivä eli ensimmäinen ultra.

Sieltä se pieni nyytti löytyi ja sydän löi mahdottomasti. Jännitti kyllä ihan kauheasti. Kyllä isinkin naamalla hymy oli vastaanoton jälkeen. Nyt on kyllä paljon levollisempi mieli. Vielä pitäis malttaa muutamia viikkoja pitää suu kiinni suuremmalle joukolle.

Syödä kyllä pitää muistaa - muuten valtaa aivan hirveän huono olo. Mulla on vähän ongelma, kun muutenkin olen aamuisin ollut huono syömään ja nyt pitäisi syödä vähä niiku pakolla.

Onko kellään tullut raskauden myötä matkapahoinvointia?

Minä, jos en ite aja autoa niin tulee aivan hirveän huono olo. Ei paljoa kiinnosta lähteä pitemmille reissuille.

Paula rv7+0

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Keksin avun aamupahoinvointiin, jee!!!Lueskelin kotikonsteja pahoinvoinnin lievittämiseen ja päätin kokeilla sitä kikkaa et syö jotain ennen ku nousee aamulla sängystä. Yllätyinki ilosesti ku toimii mulla ihan täydellisesti (ainaki toistaseks). Eli oksensin ennen joulua joka aamu ja sai siis usein juosta vessaan et ehti. Nyt laitan iltasin sängyn viereen jotain syötävää esim. mandariinin tai viinirypäleitä ja en oo oksentanu sen koommin. Ekassa raskaudessa mulla ei ollu tällasta oksentelua vaan lähinnä kuvotusta 24h mut en oksentanu kun kerran...

Shoppailusta...Meillä kanssa säästettynä kaikki pojan vaatteet ja tavarat, joten mitään ei tarvi ostaa paitsi tuplarattaat luultavasti. Ja varmaan itelle jotain mammavaatetta.

Ens viikolla eka neuvola ja painoa tullu varmaan jouluna kivasti muutama kilo ylimäärästä:)

Nyt pitää mennä...Hyvää vointia kaikille!!!

Neppe rv 8+0

Vierailija

Minä en ole vähään aikaan käyny kirjoittelemassa kun vointi on ollu ihan nollassa... Nyt on kolme viikkoa saikkua takana ja taidan joutua ottamaan vielä lisää :( Alkaa niin tympäsemään tää pahoinvointi! Aaaaargh! Ei voi tehdä mitään muuta ku maata sohvalla tai sängyssä, johan tässä alkaa pää hajoamaan pahemman kerran.

Huomenna olis sitten eka neuvola. Mä niin toivon et yrittäis kuunnella sydänääniä ku jotenki mulla on ihan hirvee pelko ettei tuolla mitään vauvaa oliskaan. Ja tämä johtuu siitä että raskaus on täysin erilainen kuin aiempi. Sekin saattaa vaikuttaa että nyt on kyseessä ns. onnellinen vahinko, viimeksi oli suunniteltu. Jotenkin vaan vaikee uskoa että mun masussa kasvaisi ihan oikeesti pieni ihminen. Mähän olen jo ultrassa käynyt kipujen vuoksi viikolla 5+0, mutta eihän siellä siinä vaiheessa näkyny muuta ku raskauspussi oikeassa paikassaan. Jep, pitäis vaan lakata pelkäämästä liikoja ja antaa ajan kulua.

Niin, yllättäen en ole siis mitään ostoksia tehnyt kun en muutenkaan uskalla vielä todeksi uskoa. Esikoisen aikaiset vauvakamat on kyllä laitettu jo ajat sitten eteenpäin, eli paljon on hankittavaa jos kaikki menee hyvin :)

Mutta joo, hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti ja onnellista uutta vuotta :)

Nala rv 8+6

Vierailija

Ihanaa että uusia tulee vieläkin mukaan! Meitähän on jo melkoinen joukko. Liekö kukaan pistänyt tarkemmin ylös...

Flooran muistan hämärästi viime vuoden tammimammoista, teillä onkin ollut jo 1v synttärit :) onnea pojulle. Meillä tyttö päätti syntyä 40+4 ja meni helmikuun alkuun joten synttärit on vielä edessä päin.

Ja täällä taitaa olla useampi nyt, jotka odottavat sisarusta pienellä ikäerolla, jos en väärin muista niin ainakin neljä tai viisi? Meillä tulee tosiaan 1v6kk ikäeroksi.

Olen odotellut, että milloin viime raskaudesta tuttu hullu salaatin ja tuoreiden kasvisten himo oikein herää, ja nyt näyttäisi olevan niitä merkkejä ilmassa, jee :) mukavampihan se niin on, kuin että tekisi mieli vedellä pitsaa ja jäätelöä jatkuvasti. Näillä viikoilla se taisi viimeksikin alkaa. Tällä hetkellä on aika vaikeaa saada syötyä enempää mitään, tuntuu että kaikki ruuat vähän tökkii. Mutta kurkku, tomaatti ym vaikuttaisi maistuvan. Kerran olen oksentanut ja toisen kerran käynyt sylkemässä pönttöön varmaan pari litraa (joo heheh), mut silloin ei tullut onneksi oksua.

Ja mahan turvotus on tätä päivää täälläkin :) aamulla kun herää, olo on hoikka ja ihana :) ja illalla olo kuin tynnyrillä. Tulis se vauvamaha vaan äkkiä näkyviin :D

Noniin, mukavaa loppiaista vain kaikille! Pitäisi kait tuo kuusi riisua koristeistaan ja veivata pihalle.

Tolleroinen 8+2 ja tytsy kohta 1v

Vierailija

Täällä aloitellaan 9. viikkoa, tänään on 8+0 viimeviikkoisen ultran mukaan.

Hanna, onpa kurjaa kun joudut kuuntelemaan tuollaista pirujen maalailemista seinälle. Tietääkö tämä kaverisi kaksosraskaudestasi? Minulla on ainakin tiedossani vaikka kuinka monta kaksosparia, joilla kaikki on mennyt hyvin. Tsemppiä! Milloin muuten tuplaraskauden tavallista tiuhempi ultraseuranta aloitetaan? Muistaakseni ultria on alku- ja keskiraskaudessakin ainakin kuukauden välein? Eli saisitko sitä kautta vastauksen sikiöpussin kokoeroa koskevaan kysymykseen?

Meillä on sellainen tilanne tavaroiden suhteen, että kun edellisestä raskaudestani / vauvan syntymästä on kulunut jo viitisen vuotta, meillä ei ole enää kovin paljon vauvakamaa jäljellä, olen hankkiutunut isosta osasta eroon. Pinnis ja matkarattaat löytyvät sentään vielä kun ne peritään takaisin lainasta, mutta esim. pikkuvauvan vaatteita näyttäisi olevan jäljellä enää ihan muutamia. En kuitenkaan vielä uskaltautunut ostoksille alessa, josko sitten kesän alessa... Yhden POPin odotuspaidan kyllä sorruin ostamaan kun kävin lapsille vaatteita hamstraamassa alessa. Olin kyllä ihan varma, että siinä paita kädessä jonottaessani vähintäänkin joku työkaveri osuu paikalle!

Odotusvaatteiden ostaminen tulee kyllä minulla eteen varsin pian, olen sen mallinen, että raskaus tulee esiin tosi varhaisessa vaiheessa. Sille ei vaan voi mitään: vatsa alkaa pömpöttää jo viikon 10 tienoilla, ja vanhat housut eivät mahdu. Raskaustietoa olisi kyllä kiva suojella vähän pitempään esim. töissä kuitenkin...

Mukavaa viikon alkua ja loppuvuotta toivottelee

Nomppis rv 8+0

Vierailija

Minä kävin neuvolassa tänään, kiva ottaa aloituspaino heti joulun jälkeen, etenkään kun mitään pahoinvointia ei ole kuulunut ja olen saanut rauhassa herkutella. No eipä tarvi painon nousta sitten vähään aikaan.. Ultra-ajan sain jo 21.1., ihanaa, niin sen jälkeen voi sitten asiasta kertoa töissäkin. Vähän mietityttää saanko pidettyä salassa vielä kolme viikkoa, kun tuntuu että vatsa jo vähän pömpöttää ja pitää tosiaan suht tiukoissa vaatteissa pomppia..

Vielä ei ihan uskalla iloita, koska viime raskaus meni kesken viikolla 10+1 eli näillä paikkeilla, tosin nyt ei ole ollut mitään hälyttävää vuotoa tms. Samasta syystä en myöskään ole mitään ajatellut shoppailla vielä. En tosin kauheesti innostu muutenkaan noista mammavaatteista ja housut on tallella edellisestä raskaudesta, enkä silloinkaan paljon vaatteita ostanut, koska kesällä pärjää tavallisillakin vaatteilla aika pitkälle.

Mä oon säästänyt kaikki pojan vaatteet ja tavarat juurikin sillä silmällä että nyt ei tarttis kauheesti ostaa - se on sitten tytönkin mentävä sinisissä ;) Ainoot mitkä puuttuu on matkarattaat, niitä ei tullut hommattua, mutta nyt ne on ehdottomat, muuten loppuu autosta tila..

Kun tää väsymys alkais kohta hellittää, niin sais jotain aikaiseksikin...

Luckygirl huomenna 9vko

Vierailija

Itse en jotenkin ole nyt voinut ostaa yhtään mitään. Olen niin epäluuloinen kaiken suhteen, ettei vain pysty shoppailemaan - ennen olen ostanut heti kaikenlaista... Vaunuja katsoin ihan vain sillä silmällä, että onko kaksosille mitään järkevännäköisiä menopelejä. Teutonialla näytti olevan. Ostetaan sitten joskus kun tarvitaan. Ehtii sitä sitten vielä pistää miehen shoppaamaan, kun on itse sairaalassa :-) Mulla niin hirveät kauhuskenariot tästä kaksosraskaudesta, etten itsekään tajua. Johtunee suurimmaksi osaksi siitä, että tosiaan läheinen ystävä selostaa lähes koko ajan sitä miten hänen kaverillaan on käynyt huonosti jne. jne. Ja näitä juttujahan heti löytyy, kun rupeaa lueskelemaan eri foorumeita ja lehtiäkin. Eli ei voi katsella mitään oman mielenrauhan takaamiseksi.

Nyt en ole edes vielä uskaltanut neuvolaan varata aikaa. Np-ultraan soitan ehkä ensi viikolla ajan. Jorviinhan saa itse soittaa ajan.

Harmittaa niin se, kun tämä viimeisin ultraava lääkäri oli epävarma, onko normaalia että sikiöpussit ovat erikokoisia. Ei huvittaisi taas mennä lääkäriin vain maksamaan satasta siksi, että saisi toisen henkilön näkemyksen. Tosiaan molemmat kaverit olivat ihan samaa kokoa silti. Ja tässähän voi olla ihan ultratekniikka joka piirtää kuvat erilailla, kun toinen oli niin takana.

Oireita: väsymys, vähän aalloittain tuleva etova ja huono olo, valkovuoto ja alaselkäsäryt...

Aahs, tällaista täällä juuri 8+0 alkaneena.

terkuin Hanna74 kera tuplasalamatkustajien

Vierailija

Minä olisin kyllä kiinnostunut tuosta yahoosta, mutta kun ei ole oma aika, eikä energia riittänyt perehtymään sen perustamiseen..

Vuosi vaihtui rauhallisesti ja kun vähän valvoi, niin meni seuraava päivä ihan pelastusarmeijalle, vähintäänkin olisi voinut kuvitelle, että olisi jotain vettä väkevämpääkin juonut...

Mun maha on nyt kasvanut (ja mihinkä mittoihin se sitten mahtaa kasvaa, kun nyt jo aloittaa!) ja en tiedä miten sen pitäis töissä salassa vielä kaksi viikkoa, sitten olis se ultra, ja sit vois alkaa iloita tästä raskaudesta rennosti. Ens tiistaina olis se 10 viikkoa, jolloin syksyllä meni kesken.. kyllä se vaan takaraivossa jäytää, vaikka nyt on ihan eri fiilis, eikä mitään ylimääräistä vuotoa ole ollutkaan. Mä en käynyt siinä alkuraskauden ultrassakaan nyt, koska syksyllä kävin ja kaikki piti olla hyvin, eikä ollutkaan.. hukkaan meni sekin raha. Siis kaksi viikkoa piinallista odotusta ja salaisuuden säilyttämistä..

Mulla se vähäinenkin etova olo on hävinnut ja jatkuva nälkä on tullut tilalle ja tässä pitäis vähän tuota painoa vahtia..

Nyt viikonlopun viettoon!

Luckygirl 9+3

Vierailija

Mä sain ensiviikon keskiviikolle ajan ultraan. Meinaa vaan vähän pelottaa kun on nyt jo viikon ajan tullut välillä vähän ruskeaa vuotoa pyyhittäessä ja alaselkä on ollut kipeä. Eilen vielä noussi kuume ja alaselkä ja alamaha kivut vain lisäääntyivät. Olen varma, että kesken tämä menee.

Kerroin jo äidille ja siskolle ja parhaimmalle kaverille ja sisko ja kaveri ovat jo laittaneet vauvanvaatteita ja äitiysvaatteita minulle sivuun. Vähän harmittaa, kun en oikein ole luottavainen tämän jatkumisen suhteen.

Pahoinvointia on aina silloin tällöin, mutta ei kovinkaan voimakkaana. Nukkua voisin koko ajan.

Mietin pitäisiköhän jo maanantaina koittaa saada aika ultraan jotta näkisi onko jokin vialla. :(

-Eve rv 7+0 ?

Vierailija

Täällä hiukan epäuskoisena edelleen odotellaan esikoista. Viikkoja on menkoista laskettuna 7+6 ja varhaisultrassakin kävin viime viikolla ja kaiken pitäisi sen puolesta olla OK. Jotenkin sitä on vaan niin kovin epäileväinen edelleen, enkä uskalla kunnolla vielä iloita ja innostua. Oireitakaan ei pahemmin ole, rinnat ovat turvonneet ja hieman arat ja satunnaista ällötystä on, mutta ei pahasti. Nyt on viime päivinä aivan alavatsaa hieman poltellut, toivottavasti ei ole merkki mistään ikävästä.

Tässä vielä taustatietoja minusta:

Olen 27-vuotias ja asun Varsinais-Suomessa aviomiehen ja kahden kissan kanssa. Esikoista tosiaan odotellaan ja siksikin kaikki on hieman hämmentävää vielä.

Täytyy miettiä tuota Yahoo -listalle liittymistä, mielelläni luen keskusteluja mutta itse en ole kovin aktiivinen kirjoittelemaan. Tosin voihan tässä inoutua vaikka mihin ;)

Terkuin Auringonkukka

Vierailija

Yritänpä nyt taas kerran kirjoittaa kuulumisia, olen jo kahdestiu viestin kirjoittanut edellisinä päivinä ja aina viestiä laittaessani tulee ilmoitus ettei keskustelupalsta ole väliaikaisesti käytössä...

Kiva lukea että täällä on paljon kohtalontovereita tuon väsymyksen ja pahoinvoinnin suhteen! Minusta tuntuu että olen nukkunut, kyökkinyt ja oksennellut koko joululoman. Alkaa jo 10-vuotias esikoinen ihmetellä, pari päivää sitten tyttö tuli silittelemään mahaani ja kyseli että onko siellä vauva masussa :) En vielä kertonut, yritän pitää omana tietona ainakin np-ultraan asti. Tosin juuri äsken tyttö oli hiipinyt selän taakse (luulin että jo nukkui) ja kyseli että miksi äiti olet vauva-lehden sivuilla... Pahaa oloa tosiaan riittää, mitään syömistä ei tee mieli, mutta pystyn kuitenkin syömään (mitä suolaisempaa sen parempi). Suurempi ongelma onkin juominen, mikä ei meinaa onnistua. Kauhea jano vaivaa koko ajan, huulet kuivaa vaan mitään ei meinaa pystyä juomaan. Vesi, kuinka raikas ja kylmä tahansa, on varmin tapa oksentaa ja limsat ja mehut eivät mene lainkaan. Mietin ennen raskautta että pitää vähentää kolajuomien juomista, mutta eipä siitä tullut ongelmaa kun en nyt pysty juomaan niitä lainkaan. Niinpä yhtenä päivänä saan juotua vähän teetä, toisena kuumaa kaakaota, kolmantena laihaakin laihempaa mehukattimehua ja neljäntenä en mitään :( Toisaalta tuntuu että aineenvaihduntakin on ihan seis, eli eipä ole paljon tarvinut vessassa juosta (paitsi oksentamassa). Jotenkin on vatsalaukun kohta ihan turvoksissa ja kipeä. Onneksi joku on tilanteesta ilahtunut eli mieheni, joka tyytyväisenä myhäilee tultuani oksentamasta että kyllä se varmaan nyt on tyttö! Meillä siis ennestään on tyttö ja kaksi poikaa ja tytöstä olen kaikkein eniten oksennellut (toivottavasti en nyt ainakaan yhtä pitkään, silloin meni 16.viikon loppuun asti ja siihenhän on vielä iäisyys!). Saa nähdä kumpi tulee, itse tänne jo kirjoittelinkin että näin seitsemännellä viikolla unta maailman helpoimmasta synnytyksestä, jossa tuli poika! Sukupuolella ei ole väliä, mutta synnytys saisi kyllä olla niin helppo. Onko teillä muilla muuten tullut raskaus uniin?

Muuten meillä on loman ajan ollut hiljaiseloa, emme ole vielä kertoneet raskaudesta kenellekään eli tietoisia ovat vain minä, mies ja neuvolantäti. Kummasti pärjäsin pahoinvoinnin kanssa jouluvieraat meillä ja joulukylät, viiniäkin otin lasiin ettei kukaan olisi kiinnittänyt huomiota ja kaatelin sen vaivihkaa pois. Ensimmäinen neuvola oli maanantaina ja siellä varataan np-ultra. Mitään en myöskään ole ostanut, enkä kovin pian osta. Tosin meillä tulee ostettavaksi kaikki kun olen kuopukseen jälkeen lahjoittanut kaiken muun eteenpäin paitsi matkasängyn ja -rattaat, itkuhälytinkin taitaa löytyä. No pikkuhiljaa sitten ostellaan kesän lähestyessä. Vaatteita en aio edes paljon ostella kun tiedän kokemuksesta että sukulaiset ja tutut tuovat katsomaan tulleessaan niin, että hyvä kun ehtii pienempiä muutaman kerran käyttää.

Nyt se alkaa taas nukkumatti kutsua vaikka kuuden aikaan otin pienet iltaunet, toivottavasti tämä viesti nyt suostuu tulemaan jo palstalle!

Eleonora 9+1

Vierailija

Moikka moi!

Täällä kärvistellään väsymyksen ja kokopäiväkuvotuksen kourissa. Illalla iskee aivan älyttömän hirveä kuvotus ja väsymys. Syöminen on hiukan kaksipiippuinen juttu, kun toisaalta se helpottaa, mutta toisaalta närästää, eli ei hyvä mitenkään. Nukkumaan mennessä olo on kaikkein hirvein. Oksentanut en ole kertaakaan yökkimisiä on tullut muutamia, joiden takia olen juossut vessaan, mutta turhaan. Jotenkin ajattelisin, että helpottaisi, jos saisin oksennettua. Tämä vellova olo on aivan kamalaa ja iskee niin yllättäen. Aiemmissa raskauksissa en myöskään ole oksentanut, mutta kuvostusta oli lähinnä vain kun vatsa tyhjeni ja siihen auttoi kevyt syöminen. Nyt en jaksa enkä pysty liikkumaan ja syön vain, joten painoakin on tullut aivan hirveästi.. Apua!! Raskaudet ovat kyllä olleet minulle kirjaimellisesti hyvin raskaita aiemminkin, jotenkin ajattelin, että tähän viimeiseen tsemppaan, mutta kuinkas ollakaan tämä on vieläkin kauheampaa. Mies kyllä sanoi, että hänestä tuntuu, että siellä on kasvamassa tälläinen samanlainen vahva tyttö kuin minäkin ja imee nyt minusta mehut samalla.. Kaksi edellistä ovat poikia ;)

Viikoista en oikein mene takuuseen 15.12. olin ultrassa ja silloin koko vastasi lähes viikkoa pienempää, kun olin itsekseni ja testin tekemisestä laskenut (km lokakuussa, jonka jälkeen ei tullut menkkoja välissä), nyt ollaan kuitenkin vähintään rv 9+0, omasta mielestäni voisi kyllä olla jo lähempänä kymmentä. Huomenna on eka neuvola, joten ehkä sielläkin sitten vielä arvioidaan jotakin.

Hyvää vuoden vaihdetta ja erityistä onnea ensi vuodelle toivottelee

- elviriina

- Elviriina

Vierailija

Tolleroinen, salaatin himo kuulostaa hyvälle. Itse söin ekaa odottaessa kassi kaupalla appelsiinejä (tosin niissähän on sokeria). Nyt humaan että maitotaloustuotteet vetää puoleensa. En juo maitoa, mutta nyt on tehnyt muutaman kerran mieli. Viiliä ilmeisesti alan taas syömään, kuten tokaa odottaessa. Nyt kyllä maistuu kaikki. Keitin eilen luumukiisseliä ja koitin syödä sitä kevytkerman kanssa, mutta ei, oli ostettava kunnon kermaa ja nyt sitten mässäilen. :) ja yksin, siihen ei muu perhe koske, eli hvin alkaa kilot nousemaan...

Mullahan ei ole pahoja oireita, mutta kyllä mä nukun enemmän kuin ennen. joskus voi hiukan etoa ja hajut on voimakkaat. Aivan ihanaa kun aamulla saa nukkua, eikä herätä kuuden jälkeen töihin! saan siis vielä valvoa, vaikka väsyttääkin...

Jeela ja menninkäinen 6+5

Vierailija

Jos vain kukaan yhtään miettii perustamista niin siitä vain. Itsestä tuntuu hiukan siltä etten millään jaksaisi lähteä sitä perustamaan, kun kokemusta ei ole..

Jeela taas

Vierailija

En oo taas kirjoitellu vähään aikaan. Joulu meni suht mukavasti... laatikkoruoat ja muut inhotti, lopuks tuli syötyä vain perunoita ja suutarilohta. Hyvä niin, sillä mulla oli eilen eka neuvola ja siellä tietysti piti hypätä puntarille. Nyt sitten odotellaan kutsua nt-ultraan ihan lähiviikkojen aikana ja seuraava neuvola olis sitten lääkärinvastaanotto noin kolmen viikon päästä. Onneks mulla on jo ns. raskaus todettu silloin varhaisultrassa ennen joulua ja on ihan kuvatkin itsellä, mistä voi varmistaa, että on siellä Joku. Kamalaa olis odottaa vielä viikkoja, että raskaus todennettais.

Kuvotus, väsymys ja vilutus jatkuu.... Töissä on tosi äklöä olla eikä oikein saa mitään aikaseksi.

Äitiysvaatteita oon vasta katsellut, netistä pääosin ja tänään ihan livenä kävin h&m:llä hiplaamassa. En silti uskalla vielä ostaa, taidan olla tietämättäni taikauskoinen. ;) Vaunutkin oon jo päättäny vuosi sitten, että mitkä haluan, mutta tilata ei vielä uskalla. Voisin tässä samantien kysyä onko kellään kokemusta Quinny Freestyle XL -vaunuista? Kerran näin naisen, jolla oli tällaiset ja hän kehui maasta taivaaseen niitä ja itsekin ihastuin ja ajattelin, että ne olis näppärät. Siihen sais pakettihintaan jostain Saksasta tilattuna myös Maxi cosi-turvakaukalon...

Olen kauhistuneena lukenut teidän juttuja, jotka olette ihan sairaslomalle asti päätyneet alkuraskauden pahoinvoinnin takia. Siinä on enää paha yrittää pitää raskausuutista salassa pomolta... ;) Mä itse en oo vielä kertonut, mutta lähiviikkoina sen teen.

Hyvää uutta vuotta kaikille leijonanpennuille!!!!

Ritu rv 9+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat