Apurahatutkijat + vanhempainrahat??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko täällä muita tutkijoita, jotka ovat olleet apurahalla äitiysvapaata edeltävän verovuoden (eli minun tapauksessa v. 2006, ei verollisia tuloja) ja lisäksi myös äitiysvapaata edeltävän vuoden aikana (minun tapauksessa marras-joulukuu 2008) ja ovat nyt hakemassa vanhempainavustusta 6 kk tulojen perusteella? Ihme jos joku samassa tilanteessa oleva löytyy, mutta yritänpä kuitenkin kysäistä...

Jään äitiyslomalle 8.1.2009. Puhelimitse ja paikan päällä tiedusteltuna minulle ilmoitettiin KELAsta, että voin laskettaa avustukseni 6 kk ajalta milloin vain vuoden 2008 ajalta, eli siis silloin, kun olen ollut palkallisessa työsuhteessa (tammi-loka). Tällöin siis vuoden 2008 loppukuukausien apuraha ei pienentäisi palkkatulojen perusteella. Nyt kuitenkin päätös on tullut, jossa avustus on laskettu välittömästi 8.1.2009 edeltävien 6 kk ajalta, eli marras-joulukuun apuraha (= ei verotettavaa tuloa) + 4 kk apurahaa edeltävää palkkaa. Eli avustus tulee olemaan huomattavasti pienempi kuin jos se olisi laskettu 6 kk:n työsuhteessa oloni ajalta.

Onko kenelläkään kokemusta apurahan vaikutuksesta vanhempainavustuksiin? Oletteko voineet laskettaa avustuksen palkkatulojen perusteella, jos olette olleet edeltävän 6 kk:n ajalla apurahalla?

Tämä on tällainen epätoivoinen yritys saada joltain vahvistusta sille, että olen oikeutettu laskemaan avustukseni palkallisen jakson ajalta :(

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat