Ehkäisy raskauden jälkeen?

Vierailija

Aikomukseni ei ole tehdä enään lapsia (37 v), lääkäri suositteli Mirena-kierukkaa..

Itse olisin toivonut "klipsejä" tai sterilisaatiota.

Lapsia on 2 kappaletta, enkä tosiaan toivo enään lisää.

Onko kokemuksia Mirenasta?

Synnytys on vasta tulollaan, lääkäri kyllä sanoi että täytä varoiksi "lappu" millä voivat tehdä strelisaation jos synnystys tapahtuukin keisarinleikkauksella, syystä tai toisesta..

Kommentit (2)

Vierailija

kaikki hormonaalinen ehkäisy on kielletty, muiden sairauksien takia, ilmoitin tämän kyllä lääkärille.... mutta ehdotti mirena-kierukkaa juuri sen todella pienen hormoonitason vuoksi...

Kuparikierukkaa en ota syystä kun kk-vuodot runsaita ilman kierukkaakin ja kuulemma kuparikierukka lisää vain vuotoa, tosin samaa pelkään mirenan kohdalle.... lääkäri kllä sanoi että päinvastaisesti yleensä tapahtuu mirenan kanssa.

Lapsia en halua enään lisää, nykyinen raskaus ollut todella rankka, 1 lapsi ennestään ja sitten vielä on miehen lapsi....eiköhän tämä riitä? Pieniä vielä.

Ehkäisyä siis tarvitaan, kondomit ei käy..... hiivakierre alkaa muutoin.

Olemme myös mieheni kanssa keskustelleet miehen sterilisaatiosta ja suostuisi siihen mutta jollain tavalla katson että ongelma on enemmän minun.

Mies on nuorempi kuin minä, jos haluaakin vielä lapsia, olen ilmoittanut että minun kanssani ei tule.

Vierailija

Kallis kun mikä, jos ei sovikaan jostain syystä niin tulee aika kallis kokeilu.

Onhan niitä vaihtoehtoja myös sterilisaatiolle. Kuten esim. kuparikierukka, implantit, ehkäisylaastari yms.

En nyt ihan näissä synnytksen jälkeisissä hormooni höyryissä tekisi päätöstä sterilisaatiosta. Se on aika lopullinen. Entä jospa mieli muuttuukin vielä 2-3 vuoden kuluttua??

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat