Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te jotka vihaatte anoppianne pystytte pitää perheellisenä etäisyyttä?

Vierailija

.

Kommentit (7)

Vierailija

mutta luottamus on mennyt. Hän arvostelee liikaa kasvatusvalintojamme ja syyttelee aiheetta. Pyrin pitämään välit mahdollisimman neutraalina ja huolehtimaan siitä, että lapset saavat olla anopin kanssa mielellään vaikka kahdenkin. Voin siis ainakin vielä luottaa anoppiin siinä, että huolehtii lapsistamme ok, mutta koska arvostelee kaikkea, niin en enää kuuntele häntä siltä osin.

Vierailija

Valitettavasti asumme samassa pikkukunnassa. Lapset ovat niin pieniä vielä, etteivät osaa anoppia kaivata. En tiedä miten asiat muuttuvat, kun he kasvavat. En vihaisi anoppiani, mutta ilkeänä ihmisenä hän tuhoaa elämäni. Olen kiltti ja herkkä, en kestä että minua haukutaan syyttä suotta. Siis ainoa ratkaisu tähän on ollut pitää etäisyyttä koko perhe. Mies toki käy joskus vanhemmillaan.

Vierailija

Avainsana on välimatka. Multa entiselle anopille on tuhat km ja nykyiselle 1,5 tuhatta km. Lisäksi miehen vanhemmat asuu pienessä kerrostaloasunnossa. Jahka saadaan yhteinen lapsi, niin ei edes teoriassa enää mahduta yöpymään kaikki 5 9m2 huoneeseen. Vielä 2v sitten oltiin siellä minä mies ja lapset 4 ja 6.

Vierailija

Etäisyyttä pystyn ottamaan käyttäytymällä häntä kohtaan kohteliaasti. Asiallinen voi olla, vaikka ihmisestä ei pitäisikään. Lapset ja mies soittelevat hänelle, minä vain silloin kun on jotain asiaa.

Vierailija

Mies tapaa vanhempiaan ja soittelee heille, minä ja lapset ei. Lapset ovat jo niin isoja, että saavat itse päättää, kenen kanssa ovat tekemisissä, ja miehen vanhempien kanssa he eivät halua olla.

Vierailija

Mies saa tavata kun haluaa ja soitella mikä minä olen sitä estämään. Itse en ole missään tekemisissä anopin kanssa. en osallistu suvun juhliin tai tapahtumiin. Mies menee yksin. Lasten kanssa on tietenkin vaikeampaa, mutta aikanaan mies ottaa varmasti heidätkin mukaan. Anoppi ei siis meillä käy. Muihin miehen sisaruksiin ja isään on ihan ok välit. Olen jatkuvasti passannut ja väistellyt konfliktia jota anoppi on selkeästi halunnut. Homma toimii hienosti näin. Asia on jotenkin sanomattakin selvä.

Uusimmat

Suosituimmat