Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

heinähattujen viikko 1

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ajattelinpa tässä avata kans pinon uudelle viikolle ku kaikki muutkin on avanneet ja meidän on tippunut tonne kauas toiselle sivulle. Onpa tosiaan meidän pinkka hiljainen ku ei oo kukaan mitää kirjoitellu pariin päivään..

Ehkäpä tässä kaikki odottelee ajan kulumista ja tä on tällaista suvantovaihetta.

Meillä ainaski kaikki hyvin väsymys on vaan edelleen kova ja itse toivoisin et aika kuluis supernopeesti ja tulis äkkii kesä.

Ainii ostettiin jo Emmaljungan duo edge vaunut ku saatiin niin hyvä alennus ja kun viime vuoden tai siis 2008 väris oli se camo beige ja ihastuin siihe tosi paljon niin päätettiin hankkia ne jo nyt. On mun mielest parempi ku mikää 2009 vuoden väri.

Hyvää vuoden loppua..

Is 11+5

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Välillä olen lukenut palstaa mutta nyt päätin itsekin hieman kirjoittaa ja ilmoittautua mukaan :)

Toista lasta odotan ja yksi keskeytynyt keskenmeno (3/08) takanapäin. Kävinkin rv 8 alkuraskauden ultrassa, varmistaakseni että kaikki ok. Ainakin silloin oli ja toivottavasti on jatkossakin. Edellinen keskenmeno havaittiin vasta np-ultrassa viikolla 12 ja sikiö oli kuollut viikolla 10, joten hieman kuitenkin jännittynyt fiilis edelleen. Naistenklinikalta en ole vieläkään saanut aikaa ekaan ultraan - pitänee olla sinne yhteyksissä, mikäli ei kohta puolin rupea aikaa kuulumaan.

Etova olo on jokapäiväistä mutta oksentamassa ei ole tarvinnut käydä ;) No, mieluummin hetken "nautinkin" näistä oireista, sillä kokemuksesta tiedän, että oireiden häviäminen (liian aikaisin) ei tiedä hyvää.

Onko teillä millaisia oireita vielä (usealla on tosin raskaus muutamaa viikkoa pidemmällä)? Itsellä se huono olo, vatsa todella turvonnut, on kuin olisi jo kuudennella kuulla raskaana ja nyt on pari päivää vihlonut/särkenyt oikealta puolelta mahd. kohdusta (en osaa paikallistaa). Esim astuessa oikealla jalalla hieman pistelee ja vihloo mutta vasemmalla jalalla voisi vaikka hyppiä eikä tunnu missään. Onko muilla ollut vastaavaa? Ja onko teidän toista odottavien mielestä oireet erilaiset kuin ensimmäistä odottaessa?

Hieman jännittynyt olen muutenkin ollut kun kyseessä on tuplariski-raskaus. Esikoinen syntyi keskosena 6 viikkoa etuajassa ilman minkäänlaista varoitusta/oireilua ja sitten käytän vielä verenohennuslääkettä (Klexane) veritulppariskiin (itsellä geenivirhe, joka altistaa veritulpalle). Että kaiken ja laista mutta eiköhän fiilikset pikkuhiljaa parane, kun viikkoja tulee lisää :)

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Misti 74 10+2

Vierailija

niinkun minä jo tuolla aikasemmin kirjottelin, niin olen minäkin jo muutamia liikkeitä tuntenut! Ja kyllä se on mahdollista, sanoivat minulle ultran yhteydessä, kun kysäisin. Itsekkin esikoisen puljaamisen tunsin vasta viikolla 16.

Silti odotan jo aikaa, että liikkeistä pystyy seurailemaan masukin olemassa oloa...

meriimus 12+6

Vierailija

Tänne ei ihmeempiä uutisia, loma tuli pidettyä ja nukuttua ja syötyä hyvin :-) vointi alkaa kai hiljakseen parantua ...... ja ilm. pikkuhiljaa alkaa jo osata keskittyä muuhunkin, niin ettei ihan joka hetki edes muista olevansa raskaana. Hyvä niin ! Koska Heinäkuuhun on todellakin vielä aikaa .......

Sukulaisille oli tarkoitus kertoa jouluna, mutta vatsa puhui puolestaan :-) kun ei ole muutamaan kuukauteen nähnyt, näkee muutokset aika helposti. Mahaa on tullut jo aika lailla, ja painoa muutenkin jo 3 kg ! Kauhistuttaa, kun tätä ylipainoa on jo muutenkin jonkin verran !

Vaunut on meillä esikoisen jäljiltä, saa kelvata olivat ihan hyvät, mutta vaalea väri on todellakin aika arka, eli ei ihan uuden veroiset enää, mutta hyvät muuten ( Teutoniat ) sänkyjä ja muita yritetään nyt metsästellä takaisin sukulaisilta jossa ovat olleet. Jospa ei tälläkertaa tarvitsis ostaa ihan kaikkea uusiks, viimeeks ostettiin. Meillä on lähipiirissä kookkain joskaan ei vanhin tämä esikoinen joten meille ei mitään tule kierrätettynä tutuilta.

Liikkeitä olen ollut tuntevinani silloin tällöin, vajaan viikon. Toisaalta en oikein usko siihen ítsekkään, mutten kyllä keksi mitä muutakaan ne olis, kun on hiljasempia kun jotkut suolen kurinat ja tuntuu eri kohdassa.

Keittiöremonttia täällä suunnitellaan ja toivottavasti päästään toteutamaan pian :-) saisi ajatukset kunnolla muualle hetkeksi. Nyt toivottavasti vähän parempi jakso edessä kun tää alku. Viimeiset kolme kuukautta oli viikeeks aika vaikeita, vaivoja kun riitti, en odota siitä nytkään helppoa. Miten tää voikin olla toisille niin vaikeaa ..... Olen siis ihan iloinen raskaudesta ja pitkään hartaudella ja avustuksellä molemmat saatu alulle, mutta silti täytyy sanoa että on ollut ikävintä aikaa elämässä aina synnytkseen saakka.

Mukavaa tulevaa vuotta kaikille !

Mirella vk14

Vierailija

Minäkään en oo pitkään aikaan kirjotellu tänne mitään, ei vaan oo yksinkertasesti jaksanu. Olo on ollu kyllä tosi hirveä, alku varsinkin mikään ei pysyny sisällä ja veriarvot heitteli.. Hyvä ettei kuitenkaan sairaalaan tarvinu tiputukseen vaikka sekin oli kyllä lähellä, nyt on olo huomattavasti helpottanu vaikka on sitä pahaa oloa ja oksetusta vieläkin, aamuisin varsinkin ja närästys on vaivana, sain kuitenkin siihen lääkkeet jotka on vaikuttanu vielä ainakin:) Mausteet on pitäny jättää melkein kokonaan pois, et suola on ainut mitä voi käyttää.

Jäätelöä ja pepsiä on kyllä mennyt tosi paljon sekä myös mehukeittoa, suolakurkkuja en voi sietää tai sitä hajua :D monelle se tuntuu olevan intohimo raskaus aikana.

Jouluna tuli oltua vanhempien tykönä ja tulihan sitä kinkkua ja muutakin syötyä mut suklaata ei kyllä haluta (ilmeisesti se kaakaovoi/massa laittaa oksettaan)

Ja väsymystä on myös, voisin nukkua vaikka joka yö yli 10h!

Vaunuja oon katellu ja sellaset pitäs hankkia, nythän ne ilmeisesti sais huomattavasti halvemmalla kun normaalisti ja oon katellu joko emmaljungan tai brion yhdistelmiä, onko kokemuksia nuista? vai onko se vaan makuasia et millaset ostaa?

Niin ja se 4D ultra, kyllähän se kiinnoistais muakin mut sen näkee sitten ja et millasissa hinnoissa ne täällä pyörii..

Hyvää vuoden loppua ja tulevaa uutta vuotta kaikille!

terkuin: tikru85 rv 13+3

Vierailija

Meillä oli ensimmäinen ultra maanantaina. Siellä selvisi, että LA olisikin sikiön koon perusteella pikemminkin 8.7. kuin aiempi 16.7. Pää-perämitta oli 63 mm ja niskaturvotus 1,5, mitä kätilö piti normaalina. Oli hienoa nähdä ekaa kertaa, että siellä vatsassa on todella joku. Veriseulan tuloksia odotellaan vielä.

Vaikka raskaus onkin siis hieman olettamaani pidemmällä, pahoinvointia riittää lähes entiseen malliin. Oksentelua on enää harvoin, mutta muuten aina aamulla, illalla ja yöllä herätessä on kuvottava olo. Syödä pitää todella usein, että heikotus pysyisi poissa päivisinkin. Painoa on tullut varmaan yli 3 kg juuri jatkuvan syömisen takia, vaikka muuten painoni ei normaalisti juuri heittele ja pysyy normaalina. Herkut maistuvat liiankin hyvin eikä mitään erityisiä maku- tai hajuällötyksiä ole, toisin kuin esikoista odottaessa.

Joku kyseli, miten raskaus poikkeaa aiemmasta. Toistaiseksi jotain eroja on ollut. Vaikka molemmisssa on ollut pahoinvointia, aiemmin ensimmäiset 4 kk, niin se on ollut vähän erilaista. Esikoista odottaessa en oksennellut, vaan olo oli tasaisen kuvottava aamusta iltaan, kun taas nyt tulee yhtäkkiä paha olo ja alkaa oksettaa. Väsymys on ollut yhtä kovaa suunnilleen. Toivottavasti oireet alkavat hellittää, muillakin niistä kärsivillä!

Vaunuasiaa en ole vielä oikein miettinyt. Varmaan esikoisen yhdistelmävaunut, joita on hänellä käytetty rattaina yhä, otetaan pienemmälle vaunukäyttöön ja niihin hankitaan seisomalauta. Vanhempi olisi vauvan syntyessä 2 v 10 kk.

Hyvää uutta vuotta!!

keiju 13+0

Vierailija

tuli puhdas seulontatulos tänään, mukava juttu.

Minä ajattelin mennä 4D: hen ja mun kaveri joka oli siinä sanoi et kannattaa mennä jo viikolla rv18-20 ku ite oli rv21 ja se oli vähä liian myöhää et tavallaa meidän pitäs mennä jo ennen nkl:län aikaa joka on rv 19+5 mut pitääpi kysellä sielt lääkäristä sitä varmaa.

Mulla ei oo tullu painoa ku max 500g ja se on tosi hyvä. Seuraava neuvola on vast tammikuun lopulla ja halusin siihen ite pituutta reilusti vaiks onkin eka raskaus ku viime käynninki koin turhaksi... Ehkä se sitte lopussa on tärkeätä.

Joku kirjoitti vatsakivuista, mulla ne on ollu jatkuvia alavatsalla ja 2 päivänä on tullu muutama ruskee tippa vertaki mut se on ihan normaalia ilmeisesti. Nyt tällä viikolla kivut on ruvennu helpottaa ja sekin tuntuu omituiselta monen viikon kipujen jälkee. No pitää olla tyytyväinen.

Yritin metsästää dopplerilla vauvan sydänääniä mut en viel saanu kuulumaan. Lääkäri sanoi et kohtu on toistaiseksi viel vähä takana joten äänet varmaan kuuluu myöhemmin ei oo kuulemma muuta haittaa...

Tässäpä tämä mun vuodatus taisi olla.

Päivitän meidän heinähattujen esittelypinon.

IS 11+6

Vierailija

Ultrassa käyty, vilkas kaveri siellä masussa näkyi olevan :) niskaturvotus 1,2mm ja pää-perämittä 56mm. Hyvin vastasi koko viikkoja.

Pahoinvointia on enää tosi vähän, jee! vain jos unohtaa syödä säännöllisesti tulee huono-olo.

Nyt on ollut vähän ruokahaluttomuutta :/ uudenvuoden aatoksi ostin kaikkia herkkuja, mutta ei oikein maistuneet. Esikoisen kanssa tehtiin muumiboolia ja se upposi kyllä hyvin :) tänään käytiin ravintolassa syömässä ja siellä ruoka maistui ihan hyvin. Jos vaikka vähän jätskiä vielä saunan jälkeen söisi... on tullut parina päivänä syötyä ihan liian vähän, mutta onneksi melko terveellisesti. No eiköhän sitä kohta taas tule joku mässäily kausi.

Yritän kyllä nyt syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja ulkoilla ja liikkua paljon, mitä nyt selkävaivoiltani pystyn.. sain äidiltäni jumppapallon, nyt vaan jumppaamaan :) (tämä olkoon uudenvuoden lupaukseni).

Yritän välttää ylimääräisiä kiloja, esikoisesta kiloja kertyi 14 ja ne lähti kuin itsestään. Toivottavasti nyt kävisi yhtä hyvin, olen niin huono laihduttamaan.

Uusia vaunuja en aijo ostaa, esikoisen vanhat on vielä loistokunnossa. Ei oikeastaan tarvita mitään vauvatarvikkeita, turvakaukalo on ainut isompi hankinta.

Aijotteko te ei esikoista odottavat ottaa äitiyspakkauksen vai rahan? Esikoista odottavat varmaan ottavat useimmiten pakkauksen. Meilläkin on vielä esikoisen 2004 pakkauksesta melkein kaikki vaatteet ja makuupussi ja paljon muitakin vähän käytettyjä vauvan vaatteita, ja lisää saadaan kaverilta. Joten me ei taideta pakkausta nyt ottaa. Vaatteita tulee kuitenkin osteltua kun ne on niiin ihania :)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!

Vivi rv 12+4

Vierailija

Ilmoittaudun mukaan tähän heinäkuun ketjuun (kävin esittäytymässä esittelypinossa). Pitkään olen juttujanne lueskellut, mutten vielä kirjoitellut itse. Esikoista täällä siis ootellaan ja la 14.7.

Ihana oli lukea noista teidän vaunujutuista! Itse kävin miehen kanssa eilen hiplailemassa vaunuja, mut tuntuu vielä ihan liian aikaiselta ostaa mitään.. On vaan vieläkin niin epätodellinen olo tästä kaikesta! Raskaus siis erittäin toivottu, takana lapsettomuutta ja hoitojakin pari vuotta.

Varmasti totta, että nyt saisi edullisesti v. 2008 malleja/värejä.. mut voipi olla, että me vielä lykätään ostamista tuonnemmaksi. Pitää ensin tutustua vähän malleihin paremmin, niin tietää ensin mitä haluaa.

Joulunpyhät meni täälläkin mässäillessä ja nyt pitäis myös vähän ryhdistäytyä, ettei kiloja heti tulis hirveesti. Joulu oli ihana siinäkin mielessä, että kerroimme molempien vanhemmille vauvauutiset ja ne otettiin kyllä niin ilolla vastaan! Varmaan jää tämä joulu kaikkien mieleen.

Oikein hyviä vointeja ja onnellista odotusta kaikille!

Täällä voitu pääasiassa hyvin, mitä nyt taas piti nukkua 1,5 tunnin päikkärit töiden jälkeen eli väsymys painaa vieläkin tosi paljon..

t. Suzan 11+6

Vierailija

Mulla tuli kutsu np-ultraan (kätilöopisto) kanssa melko myöhään, silloin oli viikkoja 10+4 ja ultra oli kutsun saapumisesta viikon päästä eli 11+4. Onneksi oltiin joulua vietämässä kotosalla, koska jos oltaisiin oltu jossain reissussa, olisi ultra mennyt varmaan multa ohi, koska kutsu tuli 23.12. ja tosiaan se ultra olikin jo 30.12! Vähän aikaisemmin sais noi kutsut mun mielestä kyllä tulla!

Nasqu 12+1

Vierailija

Mulle tuli ma 22.12 kutsu kotiin rv silloin 10+5 ja ultra olisi ollut sitten välipäivinä.

Peruin kun ajatus oli etten olisi silloin paikkakunnalla ja aika siirtyi 5.1. Tuolloin ei enää voida veriseulaa tosin tehdä.

Kun siirsin aikaa niin sanottiin siellä että ajat on tosi varattuja ja täti siellä puhelimessa puhui et "listat on täynnä".

Vierailija

Minulle soitettiin joulunalusviikolla, että pääsenkö seuraavana päivänä heti aamusta. Onneksi pääsin, koska en tiedä miten muuten olisi käynyt... Sinuna soittelisin heti ma:na ja kyselisin asiasta!

Vierailija

Pitkästä aikaa ehtii kirjottelemaan! Täällä ihmetellään isoa vatsaa vaikka vasta rv 11+4. Mammahousuja jo monta viikkoa pitänyt kun on nii iso maha. :-)

Huomenna niskapoimu ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin. Jännittää.

Meillä meni joulu iloisissa merkeissä perheen seurassa. Ihana nyt alkaa odottamaan kevättä.

pari kuukautta ja talokin on valmis ja päästään muuttamaan. :-) Meneekin tosi äkkiä kun tässä saa alkaa muuttoa järjestelemään jne.

Raskaus on mennyt tosi hyvin. Isoveli odottaa kovasti vauvaa.

En vielä tiedä tuleeko hankittua uudet vaunut vai porskutetaanko vanhoilla jotka on olleet esikoisella ja häntä ennen kahdella lapsella. Onhan ne uudet vaunut hienoja ja parempia. teknisiä ominaisuuksia on vaikka mitä joita noissa vanhoissa vaunuissa ei ole.

Ihana odottaa vauvaa. On se vaan sellainen tunne että haluaa nauttia tästä ajasta! ja sitten vasta onkin ihana kun pikkuisen saa syliin...

Oikein hyvää loppuvuotta ja hyviä vointeja kaikille! :-)

Vierailija

Me kyllä otetaan äitiyspakkaus kun esikoinen on jo viis ja kaikki tavarat laitettu kiertoon.

Oksentelu on onneksi loppu, toivottavasti, mutta huono ja etova olo vaan jatkuu. Ihan koko ajan on nälkä ja on syötävä. Painoa on tullut jo 6 kg ja olin ihan varma että neuvolatäti tähän jotain sanoo mutta totesi vaan että hyvä että paino nousee pahoinvoinnista huolimatta. Lähtöpaino oli onneksi alhainen, joten ei kai pienestä rasvakerroksesta suurta haittaa..Esikoisesta tosiaan tuli se 28 Kg mutta ne jäi onnekseni synnärille.

Mulla tää toinen odotus on ihan erilainen, esikoisesta ei ollut mitään pahoinvointia, raskaus ei edes näkynyt ennen kuudetta kuukautta ja nyt on mulla jo iso maha. Sama vaiva on nytkin kuin viime raskaudessa, syke on neuvolan mittauksissa 110. Onko muilla samanlaista?

Hyvää uutta vuotta kaikille, ihanaa meidän vauvat syntyy tänä vuonna!!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat