PINO kaikille jotka eivät aio missään tapauksessa erota kirkosta

Vierailija

Minä aloitan. Miksi eroaisin, koska koko perhe saa sieltä jotain ja tuttujakin on sitä kautta aivan valtavasti.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

kristinusko kuin esimerkiksi islam. Kohtahan siihen mennään ja kaikki vaihtoehtoiset uskonnot saa jalansijaa kun idiootit eroaa kirkosta!

Vierailija

Ei kirkko tässä muodossaan ole mikään itseisarvo, mutta kun ei täällä maan päällä ole paratiisia missään yhteisössä, parempi tyytyä tähän aidosti surkeaan kirkkoon (jonka työntekijä myös olen). On tilaa hengittää ja ajatella itse, toisin kuin joissakin pienissä "oikeauskoisissa" uskonyhteisöissä. Kaikki kunnia kuitenkin heidän tekemälleen hyvälle työlle ja avarakatseisille jäsenille!

Vierailija

aion kuulua jatkossakin kirkkoon. Tosin meno ei saa enää mennä omituisemmaksi. Sitten kyllä harkitsen jo jotain muuta suuntaa. Siis omituista, että jos aletaan homoja vihkiä.

Vierailija

Lainaus:

Itse ajattelen ihan samalla tavalla. Kuinka moni näistä kirkosta eronneista laittaa säästyneitä rahojaan hyväntekeväisyyteen? Itse elän niin pienillä kuukausituloilla, että jonkin summan erottaminen siitä varta vasten hyvään tarkoitukseen tuntuisi tosi hankalalta, nyt se menee ikään kuin automaattisesti.

Miksi ihmeessä vallalla on tällainen yleinen harha, että kirkollisvero on jotain hyväntekeväisyyttä ja jos sitä ei maksa, niin sitten samanverran pitäisi laittaa johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen??

Pitäisikö niidenkin, jotka eivät kirkollisveroa ole ikinä maksaneet, laskea oma "veroprosenttinsa" ja lahjoittaa se summa vaikkapa SPR:lle?

Entäs ne, jotka eivät ole SPR:n jäseniä, tai Amnestyn jäseniä, tai jonkun muun kymmenistä hyväntekeväisyysjärjestöistä? Pitäisikö jokaisen potentiaalisen järjestön jäsenmaksut laskea yhteen ja lahojittaa hyväntekeväisyyteen?

Tietenkin myös ne, jotka asuvat kunnassa, jonka kunnallisveroprosentti on vähemmän kuin maksimi, niin pitäisi erotus laittaa hyväntekeväisyyteen...

Uskovaisten kirkkoon kuulumattomiin kohdentama syyllistäminen jatkuu vielä kirkosta eroamisen jälkeenkin...

Vierailija

Lainaus:

hyvyyden tai inhimillisyyden kanssa. Toimisipa uskovaiset niin kuin saarnaavat. Juuri tämä erilaisuuden halveksunta on käsittämätöntä. Täytyy olla samanlainen kuin muut jotta tulee hyväksytyksi. Sopii ihmisille jotka eivät halua ajatella itse tai kantaa vastuuta teoistaan. Jumala pelastaa kyllä ja jumala armahtaa kyllä.

Vierailija

Paljon mieluummin kuuntelen kirkonkellojen kaunista sointia kuin minareetin pelottavaa ulinaa ja joikunaa. Ja uskokaa pois, muslimit valloittavat tämän maan varmasti, ovat jo nyt hyvässä vauhdissa. Silloin ei ole enää kivaa.

Vierailija

Vastustan ehdottomasti homoparien siunaamista. Joten, jos sitä aletaan kirkossa tehdä, niin sitten todennäköisesi eroan ja varmaan koko perheemme. Tiukkaa tekee välillä muutenkin, en hyväksy naispappeutta enkä oikein avioeroakaan. Mielestäni myöskään homoseksuaalisuuttaan toteuttava ihminen ei voi toimia kirkon virassa.

Vierailija

Enkä usko miehenikään eroavan. Lapset ovat saaneet kristillisen kasvatuksen, joten toivon mukaan hekään eivät eroa. En silti ole kaikinpuolin tyytyväinen kirkkoon, joka kosiskelee mielestäni nykyään liikaa ihmisiä. Juuri mikään ei ole syntiä kirkon kannan mukaan (tai eihän sitä kantaa edes oikein ole...)

Vierailija

olen saanut seurakunnan kautta monia tuttuja itselleni ja lasteni ristiäiset ovat onnistuneet loistavasti seurakunnan tarjoamissa tiloissa, samoin ovat tarjonneet toimintaa lapsilleni ja itselleni. Eikä tarvitse olla mikään friikki, vaikka käyttää seurakunnan palveluja.

Vierailija

joka on kiinnostunut muustakin kuin rahasta, menestyksestä ja materiasta.

Mulla on upeita työkavereita ev.lut. kirkossa! Saan tasan tarkkaan olla niin keskeneräinen kuin olen ja kasvaa työntekijänä ja ihmisenä heidän rinnallaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat