Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman abortin hyväksyt? Raskaudiabeteksen takia vai downin takia tehdyn?

Vierailija

Kaverini aikoo abortoida mahdollisen vahinkolapsen, jotta hänelle ei tulisi raskausdiabetes toistamiseen.

Itse aion abortoida toivotun kuopuksen, jos kokeet osoittavat että lapsi on vammainen. Haluan mahdollisimman alussa uuden mahdollisuuden yrittää kromosomeiltaan tervettä lasta. Olen jo 35-v ja minullakin oli raskausdiabetes esikoista odottaessa.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Tosin luulen, että tuossa raskausdiabeteksen takia abortoinnissa se diabetes ei ois ainut syy, näin luulis..? Jos ihminen haluaa lapsen, on raskaana diabeteksesta huolimatta ja yrittää huolehtia terveydestään. Jos ei halua, ei siihen tarvittaisi raskausdiabetesta tekosyyksi, edes tuomitsevia kanssaihmisiä varten...

Vierailija

Tosin raskain mielin.

Raskausdiabetes ei ole mikään syy.

Itsellä oli kans. Ei oman syöpöttelyn takia vaan ihan muun syyn takia ja ei olisi tullut mieleenikään tappaa lastani. Eikä tulisi vaikka saisin toisen lapsen.

Raskausdiabetes ja raskaus hepatoosi tulisivat varmaankin myös toisessa raskaudessa jos tulisin uudestaan raskaaksi.

Silti jatkaisin rakuden niin pitkälle kuin mahdollista ja kävisin kaikissa tarkistuksissa yms.

Vierailija

varsinaisesti. Ei tämä abortin tekijä diabetesalttiudestaan eroon pääse vaikka vauvasta eroon hankkiutuisikin. Ja itse hyväksyn abortin, siitä ei ole kyse. Ihmettelen kyllä jos syynä on vain diabetes mutten oikein usko näin olevan.

Vierailija

Lainaus:

Raskausdiabetes kun ei uusi, mikäli noudattaa ohjeita. Ei ainakaan mulla uusinut.

Itsellä syynä polykystiset munasarjat (PCO) ja hti kysyiväit äp-polilla kun huomasivat sen papereista (olin siellä verisen vuodon vuoksi rv 28) että onko sokerirasitus tehty kun PCO aiheuttaa useinmiten verensokerin nousun raskaus aikana.

Itse noudatin jo akannraskauden aikana pilkulleen ohjeita vuorokausikäyrälläkin olin pariin kertaan ja silti aloitettiin insuliini.

Ei pidä yleistää kun aina voi olla poikkeus tekijöotä jotka lisäävät riskiä raskausdiabetekseen.

Vierailija

Enkä siten voi arvostella kenenkään päätöksiä. Molemmat ok. Surullistahan se on, mutta joskus on tehtävä raskaita päätöksiä. Abortti, kun siihen päädytään, on hyvä ratkaisu siinä tilanteessa.

Taas kerran: synnitön voi heittää sen ensimmäisen kiven.

Vierailija

murha on murha.

sen hyväksyn jos raskaus keskeytetään jos ennuste on se että äiti kuolee tai että vauva ei eläisi tuntia pitempään.

Vierailija

silloin hyväksyn, jos on saanut alkunsa raiskauksesta tai sikiö todella todettu erittäin vammaiseksi jolla ei ole mitään elinodotuksia, siis kuolisi heti syntymän jälkeen välittömästi esim. aivoista puolet puuttuu, keuhkot eivät ole kehittyneet.. tai jos äidin henki on vaarassa raskauden takia.. mutta raskaus DM tai down vauva eivät ole kumpikaan tätä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat